Pantone-aanpassing voor Renault Laguna 2.0l-benzine

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 09/01/06, 14:46

Maak een foto van het prototype voor diegenen die willen zien hoe het eruit ziet:

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
muzo_31
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 07/10/05, 17:11




par muzo_31 » 09/01/06, 14:49

pit
Onze dingen zijn niet zo complex. Het is zoals alles: wanneer je in bad zit, dat je "voelt" wat er aan de hand is, lijkt het gebruikelijk, toegankelijk, je weet aan welke kant je het moet nemen.
Van onze kant, welke attributen denkt u dat wij aan uw koelsystemen geven of dat de man een stuk pijp toevoegt en het verandert alle temperaturen? voor ons lijkt het zo complex, terwijl het voor jou gebruikelijk is ...

Als je montages vindt die je interesseren in een kit, zoals waar nlc het over heeft, vertel me, ik zal zorgen dat ze voor je worden gemonteerd.

NLC,
Ik heb een MP gestuurd. het woord Asic werd in generieke zin gebruikt: een asic is een geïntegreerd circuit dat in wezen digitale modules integreert.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 09/01/06, 20:17

Ja muzo dat heb ik goed begrepen. Bedankt voor de service als ik op een dag zal denken dat ik je zal vragen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 04/02/06, 13:49

Nou, ik kreeg mijn snelle optos en ik monteerde de montage in de auto.
Op dit moment heb ik alleen de injector aangesloten, ik heb de snelheidssensor niet aangesloten.

Voor nu toont het programma me de min max en huidige waarden van de openingstijd van de injector. Helaas kan ik het vandaag niet wijzigen. Ik heb mijn pc met port // niet om de PIC bij de hand te programmeren :(

De maximale openingstijd die ik kon meten is 25.17 ms, met een zeer lage snelheid en het gas volledig openen. En bij stationair, wanneer de motor warm is, is de openingstijd 3.6 ms en blijft zeer stabiel.

Ik reed met de auto met 70-80 km / u, de boordcomputer geeft me een verbruik van ongeveer 6L / 100 en de openingstijd van de injector is ongeveer 6.6 ms.

Ik zal proberen een preciezere aflezing te maken, goed gestabiliseerd op snel zien bij 100 km / u, en let op het toerental en de openingstijd van de injector.
0 x
JCF
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 21/11/04, 22:58




par JCF » 17/03/07, 23:15

NLC schreef:Niet de eenvoudigste is inderdaad een kleine doos met een klein display dat getransplanteerd wordt op commando van een injector, en op de snelheidssensor, die meestal te vinden is aan de uitgang van de doos.

Vervolgens kunt u met software veel informatie weergeven: snelheid, motortoerental, afgelegde afstand, hoeveelheid verbruikte brandstof, gemiddeld verbruik per 100 km, realtime verbruik.

Aan de andere kant zou het alleen werken op voertuigen beheerd door elektronische rekenmachine.
De elektronische assemblage op zichzelf is echt niet ingewikkeld, er zijn slechts 2 signalen om te koppelen en te injecteren in een microcontroller, een paar knoppen en een klein LCD-scherm met 2 regels van 16 tekens bijvoorbeeld.

Ik zal deze week proberen over deze vraag na te denken. Als het het leven van onderzoekers gemakkelijker kan maken, waarom niet?


Wow! NLC, jij bent de Messias waar ik van droomde!
Het is al een tijdje geleden dat ik geen info over de pantone heb gelezen (ruim 2 jaar) omdat het leven te snel is, maar ik ben altijd van plan mijn VW multivan 2,1L benzine-injectie te pantoniseren.
Dus de assemblage die u voorstelt, zou inderdaad top zijn om snel de verbeteringen te meten die door elke aanpassing van de pantone worden gebracht, en om onze verschillende assemblages te vergelijken!
Ik heb alleen een kleine opmerking over uw boordcomputer, deze mist een info, het waterverbruik!
:P
Aan de andere kant had ik me voor de pantonisatie van de injectie niet voorgesteld om door te gaan met een bubbler.
Ik vind zelfs dat het voordeel van injectie is dat het normaal gesproken injecteert in een hoeveelheid die evenredig is aan de snelheid en de belasting van de motor.
Dus wat ik wilde doen was een injector bij de PMC-ingang gebruiken in plaats van de bubbler. Injector die zou worden bestuurd door een elektronische module die de frequentie van het signaal dat aan de hoofdinjectors wordt gegeven, repliceert, maar die het mogelijk zou hebben gemaakt om de duur te wijzigen om het percentage geïnjecteerde water / benzine te kunnen wijzigen (en dankzij uw boordcomputer, lezen de effectiviteit van de aanpassing!).
Denk je dat zo'n elektronische module eenvoudig te maken is (ik ben er slecht in, dat zit me dwars).
Ik was van plan om een ​​meer precieze en gedetailleerde specificatie samen te stellen, maar toen het lezen van je bericht irriteerde me!
A+
Jean-Christophe
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 18/03/07, 13:02

Nou, de bewerking die ik heb gedaan, maar met als enig doel het brandstofverbruik in realtime te meten, zodat mensen die pantone gebruiken snel kunnen zien of het iets verandert.

De kaart moet ergens op kantoor liggen, maar ik ben de software nooit gestart ...
Andere bezigheden hebben het overgenomen, met name omdat ik de auto nauwelijks meer neem ...
0 x
JCF
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 21/11/04, 22:58




par JCF » 23/03/07, 15:26

NLC schreef:Nou, de bewerking die ik heb gedaan, maar met als enig doel het brandstofverbruik in realtime te meten, zodat mensen die pantone gebruiken snel kunnen zien of het iets verandert.

Het is al geweldig, he, voor de geschiedenis van het waterverbruik maakte ik een grapje!
Wat betreft het besturen van een overtollige injector op basis van het signaal van een originele injector, vond ik een oplossing (u stelde ook een montage voor) iets later door de post op de Corsa te lezen .
NLC schreef:De kaart moet ergens op kantoor liggen, maar ik ben de software nooit gestart ...
Andere bezigheden hebben het overgenomen, met name omdat ik de auto nauwelijks meer neem ...

Ah nee, dat klopt niet!
Als alle jongens die hi-tech trucs ontwikkelen om het begrip van Pantone (ik denk aan Guidi, jij) te verbeteren, halverwege stoppen, is het horror!
Je kunt mijn frustratie over het einde van de post van Corsa met als conclusie niet kennen, post: post. Geen analyse van de belangrijke variabelen van de pantone, van de variatie van de consumpties etc. ! Lelijk ...
Oké, dus je begrijpt, als je deze bewerking zou kunnen voltooien, denk ik dat het nog steeds nuttig zou zijn voor de Pantonizing-gemeenschap (tenminste voor mij)!
Binnenkort
Jean-Christophe
PS: als je een manier kent om jezelf op een intelligente manier vertrouwd te maken met elektronica, geleidelijk aan begrijpt hoe het werkt, maak dan mijn eigen montages, ik ben geïnteresseerd, ik ben enorm gefrustreerd om niets in elektronica te kunnen doen ( als, niettemin, een las, en opnieuw ...).
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 23/03/07, 17:24

Je zou de post op de R5 moeten lezen, die van pitmix :)
Je blijft een tijdje lezen;)

De grote zorg die ik heb, en ik denk niet dat ik de enige ben, is dat ik alleen volledig in iets kan investeren als het mijn passie van dit moment is.

In dit geval heb ik de waterstof en de pantone een tijdje opzij gezet, want ik zit nu in mijn "elektrische" fase. Dat is wat me momenteel fascineert, dus het is voor mij onmogelijk om iets anders te doen!

Als ik er genoeg van heb, komt misschien de rage van pantone of waterstof terug, in welk geval ik het opnieuw zal doen. Maar niemand weet of het zal gebeuren en wanneer het zal gebeuren, zelfs ik niet! : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 23/03/07, 17:25

:pijl: Voor elektronica is het eenvoudigst om op internet te zoeken, er is echt alles wat je nodig hebt!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 161-gasten