Caravelle VW combi waterinjectie, ook wel Van-Transporter genoemd

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 16/03/07, 21:05

Hallo lajoin
Ik denk dat het je tegelijkertijd veel informatie zal opleveren.
Je zult dit alles rustig en met een helder hoofd moeten bekijken, zodat je het verschil kunt maken tussen Pantone 100%, waterdoping, venturi, GV...
En ja, voor ons is het duidelijk, maar voor jou is het allemaal nieuw, er is werk aan de winkel... : Cheesy:
Ik weet hoe het is om niet alles bij de eerste poging te vangen...
Het zou zoveel gemakkelijker zijn om dit allemaal in het echt te zien.
Goed!! we hebben een beetje forum Levensgrote jongens??? : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 17/03/07, 08:29

Hallo Fred
Als uw bubbler water door de luchtinlaatbuis spoot, kwam dat naar mijn mening eenvoudigweg doordat de uitlaatbuis van de reactor niet onder druk stond.
Het water kookt in de bubbler en komt via deze buis naar buiten (logica).
Nu je die buis hebt aangesloten, komt de stoom rechtstreeks door de reactor naar buiten.
Als je deze buis op je bubbler hebt laten zitten, probeer dan de motoruitlaat onder de carburateur direct in het inlaatspruitstuk te plaatsen. Vergeet niet de luchtinlaatslang van de bubbler los te maken. Daar zullen je reactor en je bubbler in een depressie verkeren en zal je reactor werken zoals het hoort.
Je zult kunnen zien of er verschillen zijn in verbruik tussen reactor en eenvoudige stoom.
Denk goed na over hoe u de reactor op de collector aansluit, omdat dit bedrijfsproblemen veroorzaakt, vooral bij het vertragen.
Op mijn R5 was de eenvoudigste en meest effectieve manier om dit te doen het plaatsen van een magneetklep bij de reactoruitlaat (of een klep met een besturingskabel).
Je sluit de klep bij stationair draaien en opent hem zodra je rijdt.
De motor bevindt zich in de normale configuratie bij stationair draaien en in doping bij het accelereren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
het gewricht
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 63
Inschrijving: 07/03/07, 21:29
Plaats: het land van de Loire
x 2




par het gewricht » 17/03/07, 16:02

PITMIX schreef:Hallo lajoin
Ik denk dat het je tegelijkertijd veel informatie zal opleveren.
Je zult dit alles rustig en met een helder hoofd moeten bekijken, zodat je het verschil kunt maken tussen Pantone 100%, waterdoping, venturi, GV...
En ja, voor ons is het duidelijk, maar voor jou is het allemaal nieuw, er is werk aan de winkel... : Cheesy:
Ik weet hoe het is om niet alles bij de eerste poging te vangen...
Het zou zoveel gemakkelijker zijn om dit allemaal in het echt te zien.
Goed!! we hebben een beetje forum Levensgrote jongens??? : Cheesy:


Je hebt gelijk Pitmix! : Cheesy: Voor het verschil tussen 100% pantone en waterdoping werd het gemeten! Geen probleem. Het is wel zo dat er aan de kant van de venturi en GV nog werk is! : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: Bedankt allemaal voor jullie reacties
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 17/03/07, 20:00

welkom

bouhhhhh Ik ben een man, blij, we vervelen ons als we al onze informatie op één draaien forum en iedereen doet precies het tegenovergestelde : Cry:
doping met H²O je voorziet de reactor van nat water (met een GV, een carburateur, een bubbler of iets anders); de truc is om voldoende te bieden, maar niet te veel. Dan heb je hitte en depressie nodig; de reactor op de ww lijkt mij ronduit lang 150mm dat is genoeg; tros groot te lang heeft 50 km kust nodig zodat dat blijft hangen!!!!!

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
het gewricht
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 63
Inschrijving: 07/03/07, 21:29
Plaats: het land van de Loire
x 2




par het gewricht » 17/03/07, 21:26

zac schreef:welkom

bouhhhhh Ik ben een man, blij, we vervelen ons als we al onze informatie op één draaien forum en iedereen doet precies het tegenovergestelde : Cry:
doping met H²O je voorziet de reactor van nat water (met een GV, een carburateur, een bubbler of iets anders); de truc is om voldoende te bieden, maar niet te veel. Dan heb je hitte en depressie nodig; de reactor op de ww lijkt mij ronduit lang 150mm dat is genoeg; tros groot te lang heeft 50 km kust nodig zodat dat blijft hangen!!!!!

@+


Natuurlijk is het frustrerend, maar gezien de resultaten is het niet zo erg!

nat water hehehehehe!!!!!!! Dus als iemand niet begrijpt dat water Zac nat maakt, wordt hij boos! : Lol: : Lol: : Lol:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 212-gasten