Motorpassie: de motorrijders van forum

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636

Re: Motorpassie: motorrijders van de forum




par Macro » 29/04/21, 15:00

GuyGadeboisLeRetour schreef:Het is in Panzoult, ik ging er met de motor heen vanuit Lille waar ik een fiets had gekocht om terug te gaan naar de 04. Het volstaat te zeggen dat ik geen pif heb meegenomen!


Respect...Lille tot 04...Met alleen een pauze in Panzoult.... : Cheesy: Je hebt je glaasje Chinon verdiend... : Cheesy:

Persoonlijk was de langste die ik op één dag deed, Coliour Macromaville die de A20 opging die op dat moment in aanbouw was (we reden kilometers over de grinddijk) met mijn oude 750 ninja en zijn aanhangwagen monowheel : Mrgreen:
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14915
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4338

Re: Motorpassie: motorrijders van de forum




par GuyGadeboisTheBack » 29/04/21, 17:50

Macro schreef:Respect...Rijsel tot 04...Met alleen een pauze in Panzoult.... : Cheesy: Je hebt je glaasje Chinon verdiend... : Cheesy:
Persoonlijk was de langste die ik op één dag deed, Coliour Macromaville die de A20 opging die op dat moment in aanbouw was (we reden kilometers over de grinddijk) met mijn oude 750 ninja en zijn aanhangwagen monowheel : Mrgreen:

Tot 06 destijds, het is nog verder! : Mrgreen:
De "beste" die ik heb gedaan is Nice-Brest (Itinerary Bis) non-stop anders dan wee (s) en een broodje, in een KTM 560 (Rotax Air). Ik brak mijn reet toen ik van de fiets stapte, mijn knieën reageerden niet meer. Moet zeggen dat ik een tank had van zo'n dertig liter... en dus autonomie. : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636

Re: Motorpassie: motorrijders van de forum




par Macro » 29/04/21, 19:09

Toen ik op de terugweg uit de Ninja uit de Ninja stapte... moest ik mijn billen eraf trekken met een rakel... Vooral sinds ik vertrok met ischias... Ik maak een roadtrip op een motor met mijn twee zonen deze zomer... Misschien halen we de trailer eruit...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14915
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4338

Re: Motorpassie: motorrijders van de forum




par GuyGadeboisTheBack » 29/04/21, 19:18

Macro schreef:Toen ik op de terugweg uit de Ninja uit de Ninja stapte... moest ik mijn billen eraf trekken met een rakel... Vooral sinds ik vertrok met ischias... Ik maak een roadtrip op een motor met mijn twee zonen deze zomer... Misschien halen we de trailer eruit...

Mijn vriendin reed op dat moment op een motor met blote kont. Ze maakte van de gelegenheid gebruik om te waxen toen ze van haar fiets stapte. (Ik ga uit) : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173

Re: Motorpassie: motorrijders van de forum




par gildas » 30/05/21, 18:33

Voor de aanschaf van een nieuwe motor moet je soms wachten tot het najaar. De sector wordt geconfronteerd met een ongekende industriële en commerciële situatie

https://www.bfmtv.com/economie/pourquoi ... 90162.html
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: Motorpassie: motorrijders van de forum




par Christophe » 30/05/21, 19:25

Interessante Gilda's!

"Aangezien de vraag naar gemotoriseerde tweewielers tijdens de pandemie is toegenomen, worden we geconfronteerd met een tekort aan materialen en componenten. Voeg daar totaal onvoorziene omstandigheden aan toe, zoals de recente blokkade van het Suezkanaal en de invloed daarvan op de wereldwijde scheepvaart en de beschikbaarheid van containers. en je krijgt vertragingen bij de levering", zei algemeen directeur Kenji Nagahara van Kawasaki Motors Europe in een verklaring.

Een sterke omzetstijging

Dit tekort treft andere fabrikanten anders. Hoewel Honda een ruime voorraad heeft, hebben merken als Moto Guzzi en Triumph mogelijk niets beschikbaar voor het begin van het schooljaar in september, volgens berichten van klanten op forums.

"Het is waar, er is een tekort, maar bij Triumph is dat niet gekoppeld aan halfgeleiders maar aan een sterke vraag die niemand had voorzien. Onze omzet stijgt met meer dan 50% en drie dagen geleden werd het cijfer van 2019 overschreden en we leveren zoveel als de productiecapaciteit van onze fabrieken toelaat", legt Eric Pecoraro, woordvoerder van Triumph, uit aan BFM Business.

Als dit tekort wordt veroorzaakt door de levering van halfgeleiders en reserveonderdelen, wordt het nog versterkt door de sterke stijging van de verkoop. In 2020 stegen ze in Frankrijk met 36% zodra de quarantaine in juni werd opgeheven. Als de zomerperiode meestal goed is voor de sector, zijn er nieuwe klanten, vooral onder automobilisten, gekomen om de vraag naar motorfietsen en scooters toegankelijk met een B-rijbewijs op te blazen.

"We zullen 2020 herinneren als de grote versneller van een fenomeen in mobiliteit. De impact was wereldwijd. Onze verkopen zijn tweeënhalf keer zo hoog als vorig jaar. Deze zomer zijn ze tussen de 25 en 30% gestegen, afhankelijk van de markten in Europa", legde Costantino Sambuy, CEO van Peugeot Motocycles, onlangs uit aan BFM Business.


Een onbedoeld gevolg van covid??

En de technische controle van de motorfiets die tegelijkertijd arriveert!!! :onheil: :onheil: :onheil: Ik denk dat ik ga stoppen met rijden... : Cry: : Cry: : Cry:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636

Re: Motorpassie: motorrijders van de forum




par Macro » 31/05/21, 08:40

Christophe schreef:
En de technische controle van de motorfiets die tegelijkertijd arriveert!!! :onheil: :onheil: :onheil: Ik denk dat ik ga stoppen met rijden... : Cry: : Cry: : Cry:


De ct is van kracht op auto's sinds eind jaren '80....Heb je geen auto meer?

De truc is om niet meer te rijden....Het is om te rijden met machines die door de kieren glippen....Die dateren van vóór de anti-vervuilingsnormen... Gisteravond doorkruiste ik paris inta muros van zuid naar noordoost ( porte d'orleans gare de l'est, porte de puppet return by the periphery) .... Gezien de gemiddelde snelheid had ik de vrije tijd om om me heen te kijken ... Ongelofelijk het aantal oude benzineauto's uit de 80e (merco , bm, oude Franse v6) en "vintage" motorfietsen (zelfs oude 2-takt zien roken zoveel ze kunnen) de Parijse zweren die uit hun zondagse auto's komen .... Terwijl de gewone man achter zijn critair-sticker aan rent door een fortuin te kopen nieuwste hybride suv ....

Ik heb het net begrepen...The critair in paris...Niet van toepassing op zaterdag en zondag
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Motorpassie: motorrijders van de forum




par Obamot » 02/08/21, 23:02

Aanstaande zaterdag demo tegen de doodlopende weg...

Het lijkt erop dat ook de motorrijders zich aan hun kant organiseren in Bordeaux...

Wordt vervolgd... (het zou leuk kunnen zijn! Het zou me 6-7 uur kosten als ik het onder de knie krijg... en vrijdag vertrekken 4 uur als ik bij een vriend slaap)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: Motorpassie: motorrijders van de forum




par Christophe » 04/10/21, 16:28

De verwoestingen van de Covid-crisis in de motorwereld:

de_crisis.jpg
la_crise.jpg (63.91 KiB) 1164 keer bekeken
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: Motorpassie: motorrijders van de forum




par Christophe » 07/03/23, 23:05

Ze zenden !!

0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 187-gasten