Neurologie: de buik, de darmflora en de darmen zijn ons 2e brein (Arte)

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14931
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4345

Re: Neurologie: de buik, de darmflora en de darmen zijn ons 2e brein (Arte)




par GuyGadeboisTheBack » 10/07/21, 21:42

1 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Neurologie: de buik, de darmflora en de darmen zijn ons 2e brein (Arte)




par izentrop » 11/07/21, 00:34

Een programma deze week Microbiota: zeg het met flora https://www.franceculture.fr/emissions/ ... illet-2021
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: Neurologie: de buik, de darmflora en de darmen zijn ons 2e brein (Arte)




par Christophe » 10/09/21, 20:43

Polyartritis, een dodelijke ziekte, kan in verband worden gebracht met de darmflora:

Reumatoïde artritis is gekoppeld aan een onbalans in de darmmicrobiota

De darmflora staat de laatste tijd centraal in onderzoek op het gebied van auto-immuunziekten. Vandaag suggereert een nieuwe studie door een team van University College London dateen onbalans van de darmmicrobiota zou een belangrijke rol kunnen spelen bij de ontwikkeling van reumatoïde artritis.

Dat ontdekten onderzoekers in een preklinisch onderzoek Intestinale mucosale laesies waren direct gecorreleerd met gewrichtsontsteking en ernst van de ziekte. Al geruime tijd suggereren wetenschappers een consistent verband tussen afwijkingen in de darmmicrobiota en reumatoïde artritis, en verhoogde populaties van bepaalde soorten slechte bacteriën worden vaak in verband gebracht met de ernst van de ziekte.

Een nog weinig begrepen mechanisme

Het is echter nog niet duidelijk hoe darmbacteriën gewrichtsontstekingen precies kunnen beïnvloeden. Er zijn verschillende mechanismen overwogen, variërend van darmbacteriën die de ontwikkeling van specifieke ontstekingscellen die verantwoordelijk zijn voor artritis moduleren tot bepaalde bacteriële metabolieten die bijdragen aan de ernst van de ziekte.

Deze nieuwe studie onderzoekt een andere causale hypothese, gericht op de verbanden tussen de ernst van artritis en de verzwakking van de darmwand veroorzaakt door bacteriën. De resultaten zijn gepubliceerd in het tijdschrift Med.

"We wilden weten wat er in de darm aan de hand was en of veranderingen in de darmwand - die meestal als een barrière fungeert om het lichaam tegen bacteriën te beschermen - een kenmerk van de ziekte zijn en bijdragen aan de ontwikkeling ervan", zegt Claudia. Mauri , co-hoofdauteur.

(...)


https://trustmyscience.com/lien-entre-d ... humatoide/

0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Neurologie: de buik, de darmflora en de darmen zijn ons 2e brein (Arte)




par Janic » 11/09/21, 13:00

Duidelijk! : Roll:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: Neurologie: de buik, de darmflora en de darmen zijn ons 2e brein (Arte)




par Christophe » 08/11/21, 15:19

Het begin van dit interview dat een paar dagen geleden is gepubliceerd, is gewijd aan de biodiversiteit van de darmflora en het belang ervan voor een goede gezondheid:

0 x
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Neurologie: de buik, de darmflora en de darmen zijn ons 2e brein (Arte)




par humus » 09/11/21, 07:29

Christophe schreef:Het begin van dit interview dat een paar dagen geleden is gepubliceerd, is gewijd aan de biodiversiteit van de darmflora en het belang ervan voor een goede gezondheid:


Ik was verrast om daar te horen dat hypertensie verband houdt met de microbiota.
Wat te doen dr.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Neurologie: de buik, de darmflora en de darmen zijn ons 2e brein (Arte)




par Janic » 09/11/21, 08:46

humus
Ik was verrast om daar te horen dat hypertensie verband houdt met de microbiota.
Wat te doen dr.
toutes de ziekten zijn gekoppeld aan de voedingswijze, die niet langer de voorwaarden respecteert waarin het de biologische elementen van bescherming tegen deze ziekten kan bieden: type landbouwcultuur gebaseerd op de opbrengst en niet langer op de intrinsieke kwaliteit van de producten, slechte keuze van zaden ook geselecteerd op hun toekomstige opbrengst, niet op hun weerstand tegen de aanvallen van de natuurlijke omgeving, dan ook daar industriële transformatie voor kwesties van opbrengst en lagere productiekosten om in het spijsverteringsstelsel terecht te komen, ongeschikt voor de constructieve transformatie van al deze gedenatureerde elementen en zoals naast borstvoeding, die de microbiota produceert noodzakelijk voor het kind, is vrijwel geëlimineerd en vervangen door gedevitaliseerde vervangers; hoe kun je dan verrast worden door al deze zogenaamde beschavingsziekten (sic!)?
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: Neurologie: de buik, de darmflora en de darmen zijn ons 2e brein (Arte)




par Christophe » 09/11/21, 09:09

humus schreef:
Christophe schreef:Het begin van dit interview dat een paar dagen geleden is gepubliceerd, is gewijd aan de biodiversiteit van de darmflora en het belang ervan voor een goede gezondheid:


Ik was verrast om daar te horen dat hypertensie verband houdt met de microbiota.
Wat te doen dr.


Voor jou denk ik dat het volgens hem te laat is! Van wat ik begrijp is het gekoppeld aan de microbiota van de eerste maanden van je leven...

Waarvan het belang van borstvoeding en natuurlijke bevallingen (de allereerste bacteriën zijn die van je moeders Kikine... ja... we worden niet geboren met een masker!)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: Neurologie: de buik, de darmflora en de darmen zijn ons 2e brein (Arte)




par Christophe » 01/02/22, 18:01

Artikel (betaald) door S&V over het onderwerp: https://www.science-et-vie.com/corps-et ... lies-66115

Stress, darmflora en geheugen zijn nauw met elkaar verbonden

1 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637

Re: Neurologie: de buik, de darmflora en de darmen zijn ons 2e brein (Arte)




par Macro » 03/02/22, 08:32

Christophe schreef:Polyartritis, een dodelijke ziekte, kan in verband worden gebracht met de darmflora:

Reumatoïde artritis is gekoppeld aan een onbalans in de darmmicrobiota

De darmflora staat de laatste tijd centraal in onderzoek op het gebied van auto-immuunziekten. Vandaag suggereert een nieuwe studie door een team van University College London dateen onbalans van de darmmicrobiota zou een belangrijke rol kunnen spelen bij de ontwikkeling van reumatoïde artritis.

Dat ontdekten onderzoekers in een preklinisch onderzoek Intestinale mucosale laesies waren direct gecorreleerd met gewrichtsontsteking en ernst van de ziekte. Al geruime tijd suggereren wetenschappers een consistent verband tussen afwijkingen in de darmmicrobiota en reumatoïde artritis, en verhoogde populaties van bepaalde soorten slechte bacteriën worden vaak in verband gebracht met de ernst van de ziekte.

Een nog weinig begrepen mechanisme

Het is echter nog niet duidelijk hoe darmbacteriën gewrichtsontstekingen precies kunnen beïnvloeden. Er zijn verschillende mechanismen overwogen, variërend van darmbacteriën die de ontwikkeling van specifieke ontstekingscellen die verantwoordelijk zijn voor artritis moduleren tot bepaalde bacteriële metabolieten die bijdragen aan de ernst van de ziekte.

Deze nieuwe studie onderzoekt een andere causale hypothese, gericht op de verbanden tussen de ernst van artritis en de verzwakking van de darmwand veroorzaakt door bacteriën. De resultaten zijn gepubliceerd in het tijdschrift Med.

"We wilden weten wat er in de darm aan de hand was en of veranderingen in de darmwand - die meestal als een barrière fungeert om het lichaam tegen bacteriën te beschermen - een kenmerk van de ziekte zijn en bijdragen aan de ontwikkeling ervan", zegt Claudia. Mauri , co-hoofdauteur.

(...)


https://trustmyscience.com/lien-entre-d ... humatoide/



Ik heb nu al 6 maanden last van deze viezigheid, de diagnose viel in december na meerdere analyses en beeldvormingssessies...

Ik heb mijn dieet of levensstijl echter niet veranderd in de maanden voorafgaand aan de uitbraak... Nou ja, bijna niet... Ik had net mijn consumptie van zuivelproducten verminderd, met name yoghurt, die ik verving door vers of gedroogd fruit als toetje...

En gestopt met klimmen dat ik niet meer kan oefenen in een club omdat ik niet gevaccineerd ben...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 249-gasten