Beoordelingen van de Facom Diesel Injector Cleaner (op Saab 9.3 TiD vanaf 2005)

Goed kopen en goed kiezen voor een product of dienst betekent, naast tevreden zijn, minder consumeren en de planeet beschermen, in 2021 essentieel om beter te kopen! Ook de uitwisseling van informatie en ervaringen maakt het mogelijk om verschillende oplichting en oplichters te vermijden. In 2021 is het essentieel om uw gebruikservaringen, positief of negatief, uit te wisselen, want de markt voor producten en diensten voor de consument is nog nooit zo overvloedig geweest in de geschiedenis van de mensheid. Beter helpen kiezen is essentieel, want beter kopen is duurzaam kopen!
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6514
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637

Re: Facom Diesel Injector Cleaner review (op Saab 9.3 TiD vanaf 2005)




par Macro » 20/07/21, 14:49

Gewoon iets dat me stoort als ik naar deze foto kijk….
saab_consumption_3.jpg
saab_consommation_3.jpg (165.71 KiB) 2348 keer bekeken



Waar heb je je brandstof gekocht??? Op de volumeter staat een weergave van T°15°C.... Dat is de temperatuur waarbij de brandstofvolumes worden omgerekend voordat ze worden gefactureerd.... Kortom, het lijkt alsof je getankt hebt in een station uitgerust met volcompteurs het uitvoeren van een volumeconversie (ik weet het eerlijk gezegd niet of heb er nooit op gelet) .... Indien van toepassing dit seizoen in een vaak getankt station heb je een warmer product geladen, zeg bij 20° als je verre van een raff bent, 25 als het station in de onmiddellijke nabijheid van een raffinagepunt is... U zult het me vertellen... Het schijt geen massa's op 55 liter... als de 55,18 l diesel die u bij 15 ° ombouwde en die u laadde op 20 ° C werkelijk was je laadde 55.46 liter als het op 25 ° 55.73 l was .... Door daaraan toe te voegen .... De bodem van je tank die voor hem was heeft een temperatuur van gemakkelijk 50 ° (ca verwarmt sterk een common rail injectie vooral bij het einde van de tank) Kortom bijna zeker. Je hebt je auto 's nachts op zijn plaats laten staan ​​de volgende dag heb je gemakkelijk 1 tot 2 liter in de tank gedaan .... Het is gekibbel ik weet het ....
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: Facom Diesel Injector Cleaner review (op Saab 9.3 TiD vanaf 2005)




par Christophe » 20/07/21, 16:54

Macro schreef:Waar heb je je brandstof gekocht??? Op de volumemeter is er een weergave van T ° 15 ° C ....


Bij Escro! : Mrgreen:

Macro schreef:Dat is de temperatuur waarbij we de brandstofvolumes omrekenen voordat we ze factureren .... Kortom, het lijkt alsof je hebt getankt in een station dat is uitgerust met volumeters die een volumeconversie uitvoeren (ik weet het eerlijk gezegd niet of ik had niet nooit betaald attentie)… .Als het dit seizoen het geval is in een station dat vaak wordt getankt, hebt u een heter product geladen, zeg bij 20 ° als u ver van een raff bent, 25 als het station zich in de onmiddellijke nabijheid van een raffinagepunt bevindt... U zult vertel me... .Het schijt geen massa's op 55 liter... als de 55,18 l diesel omgebouwd op 15 ° die je laadde op 20 ° C was, had je in feite 55.46 liter geladen als het op 25 ° 55.73 l was .... Door daar nog aan toe te voegen .... De bodem van je tank die op een temperatuur van makkelijk 50° stond (ca verwarmt sterk een common rail injectie vooral aan het einde van de tank) Kortom bijna op . Je hebt je auto 's nachts op zijn plaats laten staan ​​de volgende dag heb je gemakkelijk 1 tot 2 liter in de tank gedaan .... Het is gekibbel ik weet het ....


Uh alle pompen zijn genormaliseerd / gekalibreerd op 15 ° C nee (het wordt soms alleen in tiny aangegeven)? Is dat niet de wet of de norm? Jij bent de olietanker! : Mrgreen:

En ik denk niet dat de resterende 3 L bij 50 ° C (ervan uitgaande dat ze zo heet waren) de plaats innam van 4 tot 5 L! :schok: :schok: :schok:

Ik heb geen idee of de weergave van deze pomp omrekent ten opzichte van de omgevingstemperatuur (en dus afhankelijk van de temperatuur meer of minder brandstof levert dan weergegeven) of dat het een indicatie is van het geschatte volume dat eigenlijk alleen maar redelijk is bij 15°C.. .!

Heb je de olie-expansiecurve?

Het zijn in ieder geval niet deze gekibbel die me niet ver van 200 km meer hebben gemaakt voordat ik ga tanken sinds de laatste vol van dit voorjaar dat ik ongeveer 850 km aan het tanken was ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: Facom Diesel Injector Cleaner review (op Saab 9.3 TiD vanaf 2005)




par Christophe » 20/07/21, 16:57

Macro schreef:Na onderzoek... De 120 pk is een fiat motor (hetzelfde blok als mijn alfa 156 8 kleppen cilinderkop) de 150 is een 16 kleppen die volgens de afbeeldingen die ik heb gevonden niet al te veel lijkt op de fiat alfa van dezelfde generatie...


Toch zijn de 120 en 150 hetzelfde blok lijkt mij, het is alleen de cilinderkop die verandert van 8 naar 16 kleppen zoals je hebt gevonden.

De common rail is hetzelfde, de injectoren ook (van buitenaf gezien tenminste) ...

Het is niet zo belangrijk voor het onderwerp daar... toch?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6514
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637

Re: Facom Diesel Injector Cleaner review (op Saab 9.3 TiD vanaf 2005)




par Macro » 20/07/21, 17:22

Ik heb de uitzettingscurves niet... Ik heb ASTM-tabellen die een correctiefactor geven volgens de dichtheid en T °... In principe is het 1l per 1000 per graad...

Voor de motor maakt het eigenlijk niet zoveel uit of het een gm een ​​fiat of een cummins is….

Als dit het geval is... Voor het deactiveren hoef je niet veel te vrezen er zit een elektrische pomp in de tank... Als je droog rijdt gaat de motor in veiligheid. Na het opdoen van de kokosnoot zet je het contact aan, wacht je 10 seconden, schakel je uit, herhaal je de handeling 3 keer en de motor zou zonder zorgen moeten starten...

Ter informatie, de brandstof stijgt tot meer dan 90 ° wanneer deze wordt gecomprimeerd tot 1400 bar in de common rail de injectiecomputer corrigeert het ingespoten volume volgens de T ° een deel van deze brandstof wordt teruggevoerd naar de tank sommige (veel) auto's hebben zelfs ofwel water / GO-wisselaar of GO / luchtkoelradiatoren om het af te koelen voordat het teruggaat naar de tank

Voor de kalibratie van de distributiemeters... .Ik weet niet of ze in volume gecorrigeerd zijn volgens de T °... ik ben niet aan dit einde van de distributie...

Aan de andere kant (vergeleken met mijn 2e baan) ga ik zeg maar twee keer per weekend aan de pomp en let ik nooit op de weergave van 2° op het volume... Maar ik ga niet naar escro, fataal, schnell….
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6514
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637

Re: Facom Diesel Injector Cleaner review (op Saab 9.3 TiD vanaf 2005)




par Macro » 20/07/21, 17:41

En ter info...Als je de airco niet gebruikt....Een auto verbruikt in de warme periode van het jaar minder dan tijdens de koude periode....En ja, de motor T° instelfases zijn korter (minder van "starter") de toegevoerde warme lucht is minder dicht (daarom correctie van de injectie naar beneden om vervuiling te beperken) er is ook minder vraag naar de elektrische verbruikers (koplampen, ruitenwissers ....) Peanut zul je zeggen ... Niet zo veel ... .Trap op een hometrainer of op je elektrische om de 240W aan verlichting te hebben .... Je begrijpt (maar dat weet ik zeker) als een auto-alternator bovendien een slecht rendement van 45 tot 50% heeft.. .. Dat telt ...

Na... Een injectorreiniger, motor, bv.... Ik vind het niet erg.... Maar je weet ook wat telt is de manier waarop we een auto gebruiken die de meeste verandering in zijn verbruik veroorzaakt.... Zondagavond taxi (vw caravelle) geladen tot 6 personen plus bagage Tours la rochelle 2u 30 conso 7.8l / 100 .... Terug leeg ... 10.8L ... Zoals Guy zou zeggen: grote oplichterij: auto vroum vroum autobahn
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: Facom Diesel Injector Cleaner review (op Saab 9.3 TiD vanaf 2005)




par Christophe » 20/07/21, 22:40

Bedankt dat je me voor een das van macro-motormechanica hebt gehouden ... : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

Oké dus luister vooral niet naar wat ik zeg en test dit product niet... : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: Facom Diesel Injector Cleaner review (op Saab 9.3 TiD vanaf 2005)




par Christophe » 02/08/21, 14:15

Na 300 km snelweg ... geschatte actieradius: +1400 km ... : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

Dus alsjeblieft, test het niet!

20210722_190558.jpg
20210722_190558.jpg (285.52 KB) keer bekeken 2244


20210722_190504.jpg
20210722_190504.jpg (440.16 KB) keer bekeken 2244
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: Facom Diesel Injector Cleaner review (op Saab 9.3 TiD vanaf 2005)




par Christophe » 27/08/21, 12:31

Bij de eerstvolgende volle tank moet ik over de 1100 km heen... ik heb je laten lopen... diesel! : Mrgreen:

Gisteren ging ik naar de lokale Leclerc (een primeur sinds de insluiting van het voorjaar van 2020), ze hebben het Facom-assortiment (in de winkel maar niet in het Auto Leclerc-centrum waar ze naar de Bardahl-reeks... bovendien zijn de prijzen verschillend van het Autocentrum op identieke producten !! :schok: ) maar niet het product dat ik kocht 7.5 € ... vervangen door de HDI-reiniger voor 21 € ... die ik had getest maar die veel minder goed werkt!

Anders wist ik niet dat die er waren EGR op benzinemotoren... :schok: :schok: :schok:

Facom Essence-assortiment:

Facom_Essence.jpg


Facom Diesel-assortiment:

Facom_Diesel.jpg
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6514
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637

Re: Facom Diesel Injector Cleaner review (op Saab 9.3 TiD vanaf 2005)




par Macro » 28/08/21, 11:05

Christophe schreef:
Anders wist ik niet dat die er waren EGR op benzinemotoren... :schok: :schok: :schok:


Nou ja ... ze plaatsen deze wonderen van technologie overal : Cheesy: : Cheesy:

Op mijn TT zit zelfs een grote elektrische luchtpomp die de uitlaatpijpen inblaast tijdens de eerste minuut van koude werking om meer zuurstof in de katalysator te sturen (ze moeten ook meer benzine sturen) om deze meteen op te warmen... Kortom, meer consumeren om minder te vervuilen ... ik geloof er niet echt in ...
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Reviews en tests van producten en diensten." Goede deals, oplichting en oplichting. Wat te kiezen, beoordelingen en aankooptests om beter te kiezen! "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 35-gasten