Werkloosheid: ecologen ondanks zichzelf?

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1

Werkloosheid: ecologen ondanks zichzelf?




par Christine » 02/03/07, 18:03

Een onderwerp dat regelmatig als watermerk op het scherm verschijnt forum : de "gedwongen afname": http://www.actuchomage.org/modules.php? ... e&sid=2494
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 02/03/07, 18:29

magere troost!

aan de andere kant heeft een werkloze niet het geld om zijn chassis en zijn ketel te vervangen, zijn huis te isoleren en zijn oude doos zorgvuldig te bewaren, wat maximaal vervuilt!

Momenteel gaat alles goed met de kapitalisten, maar ze moeten misschien ook beginnen te begrijpen dat ze bezig zijn... hun klanten te ruïneren!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 02/03/07, 18:34

elephant schreef:aan de andere kant heeft een werkloze niet het geld om zijn chassis en zijn ketel te vervangen, zijn huis te isoleren en zijn oude doos zorgvuldig te bewaren, wat maximaal vervuilt!


Misschien, maar het is waarschijnlijk de aankoopprioriteit van de NIET-werklozen... behalve misschien om de nieuwste modieuze auto te hebben...

Het bewijs: we waren gisteren in BatiBouw en er waren meer zwembaden en jakuzi (tussen de 15 en 20) en halogeenlampen dan zonnepanelen (3 of 4 stands) en TL-lampen (een enkele stal....MEGAMAN)... :onheil: :onheil: :onheil:
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 02/03/07, 19:17

Leuke vondst Christina.

Ik twijfel een beetje over de volgende zin:
Natuurlijk zijn de goedkoopste voedingsmiddelen niet de beste.
Om de samenstelling van alle producten die ik koop eens goed te bekijken, kan ik je verzekeren dat voor sommige producten (yoghurt is een sprekend voorbeeld) duurder niet noodzakelijkerwijs rijmt met beter.
Laat me het uitleggen: bepaalde voedseladditieven die ervoor zorgen dat het product er mooier uitziet (kleur, textuur, enz.) zijn niet alleen zeer giftig (allergenen, teratogenen, kankerverwekkende stoffen of andere), maar ook erg duur in aanschaf. Laaggeprijsde producten bevatten het dus niet altijd, terwijl de "topproducten" er vaak mee gevuld zijn.

Voor het overige is het op basis van de merites van het artikel, en nadat ik het vaak heb besproken met een RMI-vriend, duidelijk dat de aanhangers van degrowth en ecologie minder ver gaan als ze over kleine middelen beschikken dan wanneer ze ‘pés de thunes’ zijn (wat ik ben). niet, dat verzeker ik je : Mrgreen: ).
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
ThierrySan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 406
Inschrijving: 08/01/07, 11:43
Plaats: Zuid-West




par ThierrySan » 02/03/07, 19:18

Ik ga niet uitweiden over wie meer milieuactivist is dan de ander, omdat hij meer of minder geld heeft. We zien idioten en aardige jongens in alle sociale categorieën! Voor een werkloze is het echter moeilijker om ecoloog te zijn dan voor een rijke, zeker omdat ecologie echt niet binnen het bereik van de eerste portemonnee ligt. De werkloze is ondanks zichzelf een milieuactivist?! Ook daar kan men de vraag stellen... gegeven het feit dat hij verplicht is de goedkoopste producten te nemen, die afkomstig zijn van de grootste fabrieken en die zonder ethische scrupules meer bijdragen aan de consumptie van hun klanten dan aan de voordelen en het geluk van de mensen. laatstgenoemd!

De kwaliteit van één keer in je leven werkloosheid ervaren, is echter dat je de morele waarde kunt herstellen van bepaalde kleine dingen die de kwaliteit van het leven verbeteren...
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 02/03/07, 19:47

welkom

het hangt ervan af op welk niveau we de ellende plaatsen, onder een bepaalde drempel moet je, als je wilt eten, een tuin aanleggen en je kippen grootbrengen, en omdat meststoffen en voedsel te duur zijn, eet je biologisch voedsel.

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 03/03/07, 08:39

Dit is heel interessant (ik ken een werkloze die 3000 euro per maand ontvangt van de ASSEDICS - je moet weten dat Frankrijk het enige land in Europa en in de wereld is waar het plafond voor werkloosheidsuitkeringen erg hoog is...j Ik heb de ergens (en het speelt bij hem al zeker tien jaar af en toe) (hij werkt als freelancer voor TOTAL nadat hij in 10 bij hen werd ontslagen...). Hij verveelt zich...

Zal José Bové ons ontvangen?

In eerste instantie zijn de werklozen 'ondanks zichzelf' groen, maar vaak overtuigd als ze een parallel trekken tussen hun nieuwe gewoonten en milieueisen. Er ontstaat een bewustzijn. Ook als Nicolas Hulot zegt dat het behoud van de planeet bovenal de verantwoordelijkheid van de rijken is, heeft hij het niet mis. Maar hoe kunnen de rijken die de noodzaak niet kennen en het nut niet inzien van het verlagen van hun levensstandaard, zichzelf hiervan overtuigen? Wie weerhoudt Thierry Breton ervan om met een privéjet naar een rugbywedstrijd in Zuid-Frankrijk te gaan? Wie hekelt de deelnemers aan de forum uit Davos die het hele jaar door in 4x4’s rijden?

José Bové wil de woordvoerder zijn van het ‘stemloze’ en het ‘onzichtbare’, tegelijkertijd ecoloog, anti-globalist en anti-liberaal. We vroegen het hem in 2005 toen er niets te winnen viel, alleen maar dialoog: hij gaf ons nooit antwoord. Misschien was ‘het massaal terugdringen van de werkloosheid en de onzekerheid’ destijds niet zijn hobby. Nu hij zichzelf tot presidentskandidaat heeft uitgeroepen, wat kan hij ons vertellen over deze paradox van verarming die mensen groen maakt, terwijl het er ook om gaat iedereen zijn plaats terug te geven in een samenleving die momenteel geobsedeerd is door de ‘werkwaarde’, een voorwendsel dat tot doel heeft ons bewusteloze consumenten te maken, gevoed door een succes dat uitsluitend gebaseerd is op bezit, uiterlijk en prestige, en dus op uitsluiting? Als hij ermee instemt onze vragen te beantwoorden, zal de analyse van deze tegenstrijdigheden waarschijnlijk zeer fascinerend zijn.


Goed voorbeeld: José Bové Ik vind hem leuk vanwege zijn ideeën, maar hij maakt misbruik van het systeem!

Hij is bijvoorbeeld bezig met het laten bouwen van een prachtig huis met een houten frame en bekleding (bioklimatologisch) op het Larzac-plateau, dat geen enkele gewone werkloze zou kunnen verwerven. Ik heb de foto al gezien. ...en ik heb het niet over de CO2 die wordt uitgestoten door al zijn vliegtuigreizen over de hele wereld!!!

Dit is het huis "newage de Bové" ==>

http://josebove.over-blog.com/article-3736814-6.html

Het huis is 100% ecologisch. Vuren muren, koperen dakgoten, geen chemische verf, geen vervuilende lak. Het bouwbedrijf Nature et Habitat, opgericht door architect Patrick Ballester, importeert bijna al zijn producten uit Duitsland, ruim vóór de productie van deze natuurlijke materialen die Frankrijk met zijn grote industriële bouwgroepen verwaarloost. Alle stukken hout zijn voorgesneden. Wij passen, wij neuken. Er is geen spijker. “Het is een geruisloos terrein”, zegt Bové. De afgelopen dagen is hij klaar met het monteren van de ramen. Binnenkort voltooien we de kurkisolatie van de wanden. Vervolgens plaatsen we de "Fermacel", een soort Placoplâtre bestaande uit natuurlijk gips en cellulosewatten. Tenslotte wordt het groendak bedekt met aarde.


Hier is een link die in het ecologische habitatgedeelte kan worden geplaatst ... het is aan jou ... bedankt. :? : Mrgreen:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 122-gasten