Olie en BBP per land: energie-intensiteit

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 20/05/08, 12:29

Om terug te komen op de vissers, hier zijn de hulpmiddelen die komen... tot de volgende olieprijsstijging, die niet lang meer zal duren.

Overigens klagen vissers over de lage prijzen van hun vis op de veiling, terwijl die aan de consument steeds duurder wordt verkocht. Zoek opnieuw naar de fout : Idee:

Vissers: Sarkozy verzekert van zijn "vastberadenheid om hun belangen te verdedigen"

AP - 28 minuten geledenPARIJS -

President Nicolas Sarkozy verzekerde de vissers dinsdag van zijn "vastberadenheid om de belangen te verdedigen van deze sector die essentieel is voor de economie van onze kust", daarbij verwijzend naar het noodplan dat door de regering is aangenomen.

"Bewust van de nieuwe verslechtering van de situatie in verband met de stijging van de prijs van diesel", specificeert de heer Sarkozy in een brief gericht aan Pierre-Georges Dachicourt, voorzitter van het Nationaal Comité voor Maritieme Visserij, nadat hij "de regering had gevraagd om de individuele situatie van visserijbedrijven in moeilijkheden onderzoeken en de maatregelen van het plan de komende dagen aanpassen aan deze nieuwe context".

Het staatshoofd benadrukt dat "het plan voor duurzame en verantwoorde visserij, dat 310 miljoen euro bedraagt ​​over drie jaar, grotendeels is vastgelegd", en dat "de toezeggingen die op 6 november zijn gedaan, dus binnen de gestelde tijd zijn nagekomen".

“Sinds begin dit jaar is er al 53 miljoen euro vastgelegd en 30 miljoen betaald om vooral de economische levensvatbaarheid van visserijbedrijven te versterken”, schrijft de president in zijn brief verspreid door het Elysée. “Er is eerste noodhulp verleend aan meer dan 1.320 schepen voor een totaalbedrag van 8,6 miljoen euro. Er is een vlootherstructureringsplan gestart voor bijna 42 miljoen euro".

"Vanaf juni wordt het saldo van de noodhulp betaald en worden de eerste blauwe contracten uitgevoerd", verzekert hij.

"U kent mijn diepe gehechtheid aan uw sector, die met zijn drie maritieme gevels bijdraagt ​​aan de identiteit van ons land. U kunt rekenen op mijn vastberadenheid om de belangen van deze sector, die essentieel is voor de economie van onze kust, te verdedigen", besluit de president van de republiek.


bron orange.fr

Hier zegt Sarko (verkeerde taal voor hem) hetzelfde als ik de identiteit van ons land met zijn drie maritieme gevels. Hij is niet dicht bij een belofte, vooral in Gandrange (Moezel) voor Arcelor Mittal in januari en 2 maanden later kan hij niets meer doen.....

Let op het herstructureringsplan, ik veronderstel "sloop" van oude boten (hoeveel van de 1320?) en compensatie voor vissers die stoppen met deze baan?
0 x
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 21/05/08, 11:45

kom op de vissers van ch'Nord leggen een laag terug:

Vissersstakingen: onderbreking van het verkeer over het Kanaal
AP - 1 uur 22 minuten geledenPARIJS -

Het passagiersverkeer over het Kanaal tussen Calais, Boulogne-sur-Mer, Duinkerken, Dieppe naar Engeland werd woensdagochtend onderbroken door stakende vissers, zo vernamen we van het Regionaal Operationeel Centrum voor Surveillance en Redding op Zee (CROSS) van Gris-Nez (Pas -de Calais).

De havens van Calais, Boulogne-sur-Mer, Duinkerken (Pas-de-Calais), Le Crotoy (Somme), Dieppe (Seine Maritime) en Granville (Manche) werden geblokkeerd door vissers, vaak met netten gespannen in de haveningangen, het blokkeren van al het verkeer, inclusief dat van veerboten.

vissers matrozen, vooral boos over de aanhoudende stijging van de dieselprijzen, werden woensdagochtend verwacht op het ministerie van Landbouw en Visserij om "de stand van zaken op te nemen" en mogelijke aanvullende hulp te bespreken.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 06/04/12, 11:26

Onderwerpvervolg voor een quizvraag: wanneer olie snel stijgt en "duur" wordt (zoals gebeurt, ook al is het helemaal niet duur in vergelijking met de geleverde service); neemt de energie-intensiteit toe of af? : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Olie en BBP per land: energie-intensiteit




par Christophe » 04/08/21, 10:17

Cijfers uit de jaren 2000 worden bijgewerkt.

Wie houdt zich eraan sivouplé?

ABC?
0 x
gillesberdugo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 09/08/21, 09:15
x 5
Neem contact op met:

Re: Olie en BBP per land: energie-intensiteit




par gillesberdugo » 09/08/21, 09:24

Hierbij een update van de cijfers in 2021 dus 12 jaar later. Laten we eens kijken hoe de dingen zijn veranderd. Helaas geeft de CIA geen toegang meer tot deze cijfers op hun Facebook-groep, waardoor ik bronnen uit 2008 op andere sites moest gebruiken. - Met betrekking tot het BBP; dingen zijn niet zo veel veranderd. De top 6 van landen met het sterkste BBP blijft hetzelfde: 1. Verenigde Staten, 2. China, 3. Japan, 4. Duitsland, 5. Frankrijk, 6. Verenigd Koninkrijk (volgens https://fr.wikipedia.org/wiki/Liste_des_pays_par_PIB_nominal_(2008) daarna veranderen de dingen blijkbaar een beetje: in plaats van 7. Italië 8. Rusland 9. Brazilië 10. India, gaan we van 7. India, 8. Italië, 9. Canada 10. Korea https://fr.statista.com/statistiques/553744/classement-pays-puissance-monde-pib/. - Voor het olieverbruik lijkt er niet zoveel te zijn veranderd, als we de cijfers voor vergelijken https://planetoscope.com/petrole/209-.html et https://www.planete-energies.com/fr/medias/chiffres/consommation-mondiale-de-petrole. We hebben als eindresultaat iets heel verontrustends: 1. Frankrijk, 2. Duitsland, 3. China. 4. Het Verenigd Koninkrijk. 5. De Verenigde Staten. leek me nergens op slaan. Deze cijfers houden geen rekening met veel gegevens die ze echt betekenis zouden kunnen geven. We zouden Frankrijk vinden als de grootste producent van rijkdom. India zou slechts 5 zijn als het in deze ranglijst zou worden opgenomen. Het is interessant om de link te leggen tussen het BBP en de verbruikte liter olie, maar er moet rekening worden gehouden met de oppervlakte van het land om een ​​meer gewogen waarde te vinden. Hoe groter het is, hoe meer olie het waarschijnlijk zal verbruiken, ongeacht de productie. Ook de manier waarop olie wordt verbruikt wordt niet vermeld in de eerste post van 2008, die cijfers geeft die weinig onthullend zijn. Desalniettemin, als ik mezelf leende voor het spel, is dat omdat ik het idee interessant vond. Als iemand anders andere getallen heeft of een andere manier van rekenen, ben ik ook benieuwd naar het resultaat.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 188 gasten