Probleem met turbo

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
wetenschappelijk
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 08/01/05, 20:27

Probleem met turbo




par wetenschappelijk » 27/02/07, 19:08

Hallo, ik heb een vraag over de turbo.

Is het mogelijk om het turbovacuüm te gebruiken om de pantonergassen op te zuigen zonder deze op de lange termijn te beschadigen???

Zo niet, moet ik dan een venturi in de onder druk staande inlaat van de motor ontwerpen?

Dankjewel!!
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 27/02/07, 21:53

Hallo,
Het meeste komt voor de turbo en bovendien, als je wilt dat hij voldoende zuigt, moet je een venturi voor de turbo installeren
de turbo begint rond de 2000 tpm te werken
Ik ga mijn derde Panton-jaar in vóór de turbo
Na de turbo is het niet onmogelijk, maar verre van eenvoudig...
Het valt nog te bezien of dit de prestaties aanzienlijk of slechts een beetje verbetert?

Andre
0 x
wetenschappelijk
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 08/01/05, 20:27




par wetenschappelijk » 27/02/07, 23:00

Bedankt voor het antwoord... Als je zegt dat de motor na drie jaar nog niet is beschadigd, moet dat een goede methode zijn!!

Merci beaucoup!

Wetenschapper
0 x
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais

tip voor pantone-montage op turbomotor




par bout » 01/03/07, 23:20

hallo

wat vind jij van deze montage? :

Beeld

je moet de “hydro-injector” goed qua afmetingen krijgen om stroomafwaarts van de reactor de juiste depressie te verkrijgen

we moeten nog steeds weten welke waarde de ‘goede’ depressie zou moeten hebben

bout
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 02/03/07, 03:48

Hallo,
Ik had al geprobeerd de reactor onder druk te zetten met de lucht uit de turbo, ik heb maar een korte test van een week gedaan om te worstelen
de fout bij lage snelheid, er circuleert niets in de reactor, hij werkt alleen bij 2000 tpm, wat op zichzelf goed is, maar hij verbruikte niet genoeg water, het zou nodig zijn geweest om de watertank onder druk te zetten tot hetzelfde niveau als de turbo (iets dat ik ik ga het proberen)
Het doel van dit experiment was om de uitlaat van de reactor dichter bij het inlaatspruitstuk te brengen, zoals zeer weinigen hebben geprobeerd, maar op een dag zal het nodig zijn om te bewijzen of het passeren voor de turbo schadelijk is voor het systeem (hoewel ik denk van wel, maar een indruk hebben is niet de waarheid)
Er zijn verschillende oplossingen mogelijk om achter de turbo dichter bij het inlaatspruitstuk te komen (het is niet dichterbij, maar vermijd dat je in het turbinewiel wordt gehakt)

Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 171-gasten