EGR en waterdoping

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Arbizon
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 18/10/05, 22:49

EGR en waterdoping




par Arbizon » 20/11/05, 03:49

Bonjour a tous

Ik ben op zoek om mijn Ford Transit-diesel naar water te stimuleren. Het is een 1997-model, 2,5 liter cilinderinhoud!

Op dit moment inventariseer ik de op te lossen problemen, de realisatie volgt indien mogelijk

Op de inlaat van dit voertuig, tussen luchtfilter en spruitstuk bevindt zich een EGR met een smoorklep, buizen, vacuümmembraan om een ​​deel van de uitlaatgassen te recyclen.

Volgens wat ik op het net kon vinden, wil dit systeem een ​​klein deel van de hete uitlaatgassen in de inlaat passeren en een verbranding verkrijgen (minder vervuilend) !!

Als iemand informatie over dit onderwerp heeft, ben ik geïnteresseerd, omdat ik het moeilijk vind om te begrijpen hoe het werkt en bovendien zal het mijn werk niet gemakkelijker maken om Pantome-gas in het spruitstuk te krijgen.

Het is niet eenvoudig om daar een foto te maken, als ik daar kom, plaats ik deze hier

Om je voor te lezen .... dank je :D
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 20/11/05, 06:54

Dag
De ERG-klep wordt ten onrechte uitlaatgasrecycling genoemd
maar het doet zijn werk niet helemaal, het is een gasinjectie
((inert)) om de verbrandingstemperatuur te verlagen en de uitstoot te verminderen.
Voor een dieselmotor is dit geen succes, dit principe is eerder een manier om een ​​lichte vermindering van de vervuiling te legaliseren, een injectie met pantonwater op dit niveau is effectiever

Eerst moet u weten of uw voertuig turbo of atmosferisch is
Als het turbo is, zal het moeilijk zijn om deze input voor pantondamp te nemen, omdat het op dit niveau niet langer zuigt wanneer de turbo in bedrijf is.
In mijn Chevrolet benzine-assemblage veroordeelde ik de REG-klep
en gebruikten deze ingang in de pijp om het pantongas te dopen dat water droeg.
Op diesel veroordeelde ik de ERG-klep, maar ik ging in mijn broek net voor de turbo om een ​​goede depressie te hebben.

De ERG-klep C is een simplistische manier die fabrikanten vinden om te voldoen aan antipolutienormen.
Waterdoping is duidelijk beter dan een ERG-klep.
Andre
0 x
Arbizon
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 18/10/05, 22:49




par Arbizon » 20/11/05, 18:48

Hallo Andrew,

Het betreffende voertuig is sfeervol! Directe injectie (280 bar) Permanent geladen sinds uitgerust met een camper (thuisuitrusting is solide maar een beetje zwaar), 10.48 L / 100 km op zijn beste dagen!

Omdat het een kleine motor heeft, 76Cv voor 2.5 liter cilinderinhoud. Het moet in de torens worden bewaard om goed te kunnen rollen. Zonder turbo denk ik dat hij een ideale kandidaat is voor de pantome !!

Dat gezegd hebbende, ik gebruik het elke dag voor de klus dus ... je moet het systeem bestuderen voordat je gaat klussen

In de technische beoordeling wordt opgemerkt dat het EGR-systeem is toegevoegd om de tarieven van ??? te verlagen. , en dat de motor 4 Cv verliest bij het passeren!

Ik weet dat in een pantome-aanpassing de vervuilende residuen veel meer zijn verminderd dan bij alle andere systemen (voor zover ik weet) !!! Dit is wat mij motiveert om deze doping met water uit te voeren, want als we de vervuiling van mijn voertuig kunnen verminderen terwijl het verbruik ervan wordt verminderd ... dat past perfect bij mij, wanneer ik het vermogen moet vergroten, Ik geloof niet dat ik met een motor zo zwak (76 Cv) en zelfs met een duidelijke verbetering, geen ferrari zou hebben die erop staat !!!

Ik verwacht niets van een mogelijke machtswinst, ik sleep mezelf op de weg certe, maar ik ben nog nooit geflitst !! maar hey, tegen de snelheid of het gaat naar Frankrijk zullen ze binnenkort mijn foto hebben !!! maar het is een ander onderwerp !!!

Om terug te keren naar de EGR in kwestie, ik heb dit een beetje gedemonteerd, zodat ik deze shit van dichterbij kan zien. Er is eigenlijk een smoorklep aangesloten op de gasregeling op de injectiepomp, en vervolgens een uitlaat voor het oog, omdat deze op dit niveau vol roet zit. :x Een klein membraan bovenop en voila !!!

Ik denk dat deze EGR zal verdwijnen ten gunste van een venturi-kegel, het is naar mijn mening de beste plaats om de binnenkomst van Pantomes-gassen te bereiken en misschien zelfs om de vlinder te houden die de luchtinlaat vermindert van van het filter

Zie foto als ik erbij kan komen ... nou nee, dat kan ik niet, ik ga daar de FAQ voor lezen

@ + Arbizon
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 21/11/05, 00:38

Hallo Arbizon
Ik denk ook dat je het juiste voertuig voor een panton hebt, niet om dezelfde redenen als je directe injectie, atmosferisch, maar omdat het een kleine motor is die krachtig is om dit soort voertuig te slepen, dus een motor die dwingt, je naderende tractoren
motor niet kapot en altijd in trek.
In mijn Mercedes 3 liter j-assemblage had ik betere prestaties toen ik grotere wielen achterin plaatste en als ik een differentieel met een hogere verhouding vond, weet ik zeker dat het de broek zou verbeteren, zo'n motor forceert niet genoeg op 110 kmh vandaar de slechte prestaties van de reactor, hebben de fabrikanten ervoor gekozen om een ​​dieselvoertuig te maken dat de prestaties van benzineauto's benadert en dit doet ons pijn met een panton, te veel RPM voor het weinig ontwikkelde vermogen.
Dit wordt opgemerkt in een heuvel rijden. of als u een aanhangwagen trekt.
Het ERG-ventiel op een diesel is meestal volledig verstopt, het is een pleister op een houten poot, een waterbroek in hetzelfde gat doet het veel beter. zelfs in de vroege dagen toen ik in het tapijt rolde, vertelde mijn vriend die me achterhield me dat er roetstof uitkwam. (met water reinigt het de hele motor en de tuayuterie.)

Andre
0 x
Arbizon
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 18/10/05, 22:49




par Arbizon » 21/11/05, 23:39

Hallo Andrew,

Ik heb moeite mezelf uit te drukken!

Uit wat ik heb gelezen over de beste prestaties van voertuigen die al in pantome worden gebruikt, is het altijd met versnelling of de motor wordt echt gevraagd dat het de beste is.

Ik denk dat een voertuig met een grote motor moeilijker te "kalibreren" is in Pantome omdat het simpelweg geen inspanning kost, bijvoorbeeld minder warmte-uitwisseling op het niveau van de reactor is voldoende om het patent te verminderen dat u zelf hebt geschreven Ik weet niet op welk bericht!

Het is uit deze observatie, de afwezigheid van turbo, directe injectie met meer druk dan in sommige dieselmotoren, dat ik tegen mezelf zeg dat mijn voertuig een goede kandidaat is.

De realisatie zal het ons vertellen, maar niet onmiddellijk!

naast de EGR die een probleem voor mij is, is er ook het constante niveau in de bulker, ik ga vaak berg, dus dit constante niveau is belangrijk!

Als ik de tijd vind, zal ik deze EGR ontmantelen ... om het interieur te zien .... Ik zou graag willen weten welke rol deze menbrane precies speelt, vergelijking voordat hij ...

Wordt vervolgd

Arbizon
papa noël vergeet mijn gereedschapskist niet, bedankt)







0 x
albertalbert
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 21/02/07, 17:26
Plaats: 7811 ARBRE (ATH) - België

Ford Transit en Pantone




par albertalbert » 23/02/07, 15:32

hallo allemaal

Ik ben al een paar maanden geïnteresseerd in het pantone-proces

Ik heb een doorvoer van 1994 2.5D directe atmosferische injectie

viel op uw uitwisselingen van 2005 over dit onderwerp, ik zou graag willen weten of dit project een voortzetting had

van mijn kant ben ik van plan met een GV te werken


a+

Bertrand
0 x
Bertrand
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 23/02/07, 18:14

welkom

op je machine geen probleem, het zal werken, maar met een modelbrandstof krijg je hetzelfde resultaat door 10 keer minder kop te nemen dan met een GV: hihi: : Lol: : Lol:

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
albertalbert
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 21/02/07, 17:26
Plaats: 7811 ARBRE (ATH) - België




par albertalbert » 27/02/07, 11:43

voor ZAC

Ik heb de geraadpleegd forum econologie met betrekking tot de assemblage van een mini-carbu in plaats van de GV.
het lijkt niet eenvoudig om het te ontwikkelen, gezien alle "recepten" die ik heb gelezen.


voor ARBIZON en alle anderen

Ik was op zoek naar elementen van prestaties om niet helemaal opnieuw te hoeven beginnen (en om allerlei stadia te moeten doorlopen in de stijl: "om uit een labyrint te komen moet je gewoon tegen de muren botsen en hopen genoeg in leven te blijven lange tijd").

Ik zal mijn project blijven rijpen.
Ik denk erover om iets te proberen dat op de uitlaat van het uitlaatspruitstuk aansluit (voeding van het EGR-systeem).

aan de andere kant, na het opnieuw lezen van een experiment met betrekking tot het kraken van aardolie, ontdekte ik dat het een overeenkomst had met de assemblage van de Pantone-reactor.
als dit je inspiratie prikkelt ...
principe: de olie wordt verhit in een reageerbuis en vervolgens worden de dampen door een buis met staalwol geleid - deze buis wordt ook verwarmd ter hoogte van de staalwolplug, de "gedestilleerde" dampen worden aan de uitlaat ontstoken.

zie excel-bestand op de forum : cracking_petrole_at_the_laboratory

als iemand informatie voor mij heeft

merci
0 x
Bertrand

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 135-gasten