Kunststof renovatie van mijn Florab hakselaar die broos is geworden door UV-stralen en het weer?

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Kunststof renovatie van mijn Florab hakselaar die broos is geworden door UV-stralen en het weer?




par Christophe » 10/07/21, 20:30

Omdat ik hem niet gebruikte, liet ik mijn elektrische hakselaar een aantal seizoenen achter elkaar (3 jaar lijkt mij) onhandig in de tuin staan ​​zonder enige echte bescherming tegen slecht weer, alleen met de bak erop om het mechanische deel te beschermen ( het is gemaakt voor) ...

Het was bijna pal op het zuiden georiënteerd...

Een paar dagen geleden, toen ik het weer wilde gebruiken, begon het, geen probleem met het mechanische en elektrische deel, alleen een beetje smeren en afstellen en het was goed.

Aan de andere kant brak het plastic van de bak mijn handen op 2 plaatsen en zonder echt te forceren ... Kortom, het werd erg broos.
zeker UV :( en kan een beetje de dagelijkse en seizoensgebonden temperatuurdelta zijn.

Vraag: zou er een wonderbaarlijke methode (chemische behandeling ...) kunnen zijn om de flexibiliteit te herstellen van een plastic dat broos is geworden door UV-stralen? Ik weet niet wat voor plastic het is, het is doorschijnend, de kleur is niet veranderd. Ik weet gewoon dat aceton buikspieren doet smelten ...

Plastic_cassant.jpg
Plastique_cassant.jpg (124.06 KiB) 3352 keer bekeken


Plastic_cassant_2.jpg
Plastique_cassant_2.jpg (181.26 KiB) 3352 keer bekeken
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14925
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4341

Re: Kunststof renovatie van mijn shredder die broos is geworden door UV-stralen en het weer?




par GuyGadeboisTheBack » 10/07/21, 20:49

Christophe schreef:Vraag: zou er een wonderbaarlijke methode (chemische behandeling ...) kunnen zijn om de flexibiliteit te herstellen van een plastic dat broos is geworden door UV-stralen?

Nan.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636

Re: Kunststof renovatie van mijn shredder die broos is geworden door UV-stralen en het weer?




par Macro » 10/07/21, 21:18

Polytrol in onderhoud... Maar nu is het te laat....
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: Kunststof renovatie van mijn shredder die broos is geworden door UV-stralen en het weer?




par Christophe » 10/07/21, 21:52

Te laat... verdomme...

Polytrol? Hoe werkt het en met sommige soorten kunststoffen?

ps: is het een synoniem van exni, Izy en ABC? : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636

Re: Kunststof renovatie van mijn shredder die broos is geworden door UV-stralen en het weer?




par Macro » 10/07/21, 21:59

Oorspronkelijk was het voor boten ... ik denk ... ik gebruikte het op de bumpers van 80e auto's ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Kunststof renovatie van mijn shredder die broos is geworden door UV-stralen en het weer?




par Ahmed » 10/07/21, 22:24

als de pastiek eenmaal "gekookt" is, is er niets meer aan te doen, hij is dood... Een nieuwe bak maken van (dun) staalplaat?
Dernière édition par Ahmed de 10 / 07 / 21, 22: 26, 1 keer bewerkt.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14925
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4341

Re: Kunststof renovatie van mijn shredder die broos is geworden door UV-stralen en het weer?




par GuyGadeboisTheBack » 10/07/21, 22:26

Ahmed schreef:als de pastiek eenmaal "gekookt" is, is er niets meer aan te doen, het is dood... De plastoc vervangen door (dun) staalplaat?

Inkapselen met glasvezel en epoxy en dan vergulden met fijn goud?
1 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13692
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Kunststof renovatie van mijn shredder die broos is geworden door UV-stralen en het weer?




par izentrop » 10/07/21, 23:50

Zolang je het handvat hebt gevonden dat voor veiligheid zorgt, heb je geen prullenbak nodig. Je moet nog steeds een bak eronder zetten om te voorkomen dat je je handen eronder steekt.

Anders heb je meer kans om voor minder dan 50 euro een praktisch nieuwe tweedehands shredder te kopen. Velen kopen dit en gebruiken het een keer en zetten het dan in een hoek zoals jij :P https://www.leboncoin.fr/recherche?cate ... ice=min-50
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 74-gasten