Franse gastro, Frankrijk kampioen van junkfood?

filosofische debatten en bedrijven.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Franse gastro, Frankrijk kampioen van junkfood?




par GuyGadeboisTheBack » 09/06/21, 19:04

Christophe schreef:
GuyGadeboisLeRetour schreef:Is dat Engels?


Nee, het is Frans, maar het is niet wat ik junkfood noem! Alleen omdat het vacuüm verpakt of bevroren is, betekent nog niet dat macdo-shit vanuit culinair en gezondheidsoogpunt!

Als ik mensen bij mij thuis uitnodig, kook ik met verse producten, niet Picard (verkocht aan de Chinezen) of welke andere industriële "kantine" dan ook. Idem als ik naar een restaurant ga, het kan me niets schelen om vacuümverpakte gefabriceerde producten te eten. Het is gewoon een schande. Als je daarna graag dit soort voedsel eet waarvan we niet weten waar de grondstoffen vandaan komen, ben je vrij, de "moderne wereld" opent zijn armen voor je.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Franse gastro, Frankrijk kampioen van junkfood?




par Christophe » 09/06/21, 19:07

Ja ja, maar het is geen junkfood ... het is industrieel voedsel bedoeld voor de professionals van de mond !! Jaren geleden waren er zelfs salons, het is geen geheim meer!

Als de klanten tevreden zijn, is dat toch het enige dat telt?

Er zijn genoeg vakmensen die vacuüm verpakken weet je!! Is dat dan onzin?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Franse gastro, Frankrijk kampioen van junkfood?




par Exnihiloest » 09/06/21, 19:18

GuyGadeboisLeRetour schreef:...
Je bent een onwetende die de hele tijd zijn domheid tentoonspreidt... zolang het maar is om de industriëlen te steunen.
...

Natuurlijk is er ook junkfood in Frankrijk.
Maar ik blijf bij het onderwerp: "Frankrijk kampioen van junkfood?"
Wat begrijp je niet in "kampioenTrots als een burggraaf.
nee ze is er niet"kampioen"junkfood, je moet het echt nooit hebben verlaten om het te geloven, en het is niet door een selectiebias te gebruiken bij gevallen van junkfood dat we bewijzen dat het zou zijn"kampioen".
Je begrijpt niets van de onderwerpen en bovendien gebruik je het als excuus om anderen in diskrediet te brengen. Ik heb zelden een bijdrager gezien, allemaal forum verward, met zo'n wraakzuchtige domheid.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Franse gastro, Frankrijk kampioen van junkfood?




par GuyGadeboisTheBack » 09/06/21, 19:39

Christophe schreef:Ja ja, maar het is geen junkfood ... het is industrieel voedsel bedoeld voor de professionals van de mond !! Jaren geleden waren er zelfs salons, het is geen geheim meer!

Als de klanten tevreden zijn, is dat toch het enige dat telt?

Er zijn genoeg vakmensen die vacuüm verpakken weet je!! Is dat dan onzin?

Je weet heel goed wat ik bedoel. Speel niet dom. Tussen een "goedkope" industriële blanquette en een zelfgemaakte blanquette, zelfs vacuüm verpakt, zit een enorm verschil. Sommige resaturateurs (ik allebei) voegen een beetje peterselie toe aan de eerste en noemen het "zelfgemaakt". Als je 50 gerechten op een menu ziet staan, zeg me dan niet dat het zelfgemaakt is. Je vaat stofzuigen is erg goed en hygiënisch. Ik doe het thuis, ik koop ze niet kant-en-klaar. Wat betreft desserts, wie maakt ze nog steeds in de restaurantbusiness ???
Toen ik in de twintig was, waren er nog tal van etablissementen die "arbeidersrestaurants" werden genoemd, voornamelijk gerund door families, waar we vaak heel goed aten voor 30 frank. Er waren 3 voorgerechten, 3 hoofdgerechten en 3 desserts. De meeste zijn verdwenen.
Het is een schandaal om een ​​KFC of een McDonald's "restaurant" te durven noemen. Dat had de beroepsgroep moeten voorkomen.

Ps: Voor de andouille die mij een wraakzuchtige dwaas noemt... Ik zal hem (vriendelijk) erop wijzen dat er een vraagteken aan het einde van de titel staat. In het geval dat hij het niet heeft gezien of doet alsof hij het niet ziet of als hij de betekenis niet kent ...
Een vraagteken, ook wel een vraagteken genoemd, is een leesteken dat eindigt aan het einde van een vragende zin, in plaats van de punt.

In de taalkunde is de ondervraging een taalhandeling waarbij de afzender van een verklaring de ontvanger ervan een verzoek om informatie over de inhoud ervan stuurt. Een vragende zin wordt gewoonlijk een "vraag" genoemd.
(wiki)
De rien.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Franse gastro, Frankrijk kampioen van junkfood?




par Macro » 10/06/21, 12:02

GuyGadeboisLeRetour schreef:Toen ik in de twintig was, waren er nog tal van etablissementen die "arbeidersrestaurants" werden genoemd, voornamelijk gerund door families, waar we vaak heel goed aten voor 30 frank. Er waren 3 voorgerechten, 3 hoofdgerechten en 3 desserts. De meeste zijn verdwenen.


Ik ben jonger dan jij .... Ik at in 1990 in een restaurant gerund door een kleine oude dame: 12 frank voorgerecht hoofdgerecht dessert in enkele gerechten geserveerd volledige tafel op een volledige tafel ... Seizoensgebonden familiekeuken 1 liter lokale rood (niet verschrikkelijk) voor 4 op tafel ...
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Franse gastro, Frankrijk kampioen van junkfood?




par Christophe » 22/06/21, 17:28

Mijn god ...

DNA-test vindt geen tonijn in tonijnbroodjes van Subway



Onlangs werd het fastfoodrestaurantbedrijf Subway geconfronteerd met een bizarre juridische aanklacht die zijn tonijnsandwiches niet zouden hebben ... tonijn. In een poging om licht op de zaak te werpen, stuurde een verslaggever van de New York Times monsters van verschillende Subway-tonijnsandwiches naar een DNA-lab. DNA-testen brachten geen spoor van tonijn aan het licht. Dit betekent echter niet de echte afwezigheid van vis in de broodjes. DNA-aantasting bij aankomst in het laboratorium zou deze resultaten ook kunnen verklaren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Franse gastro, Frankrijk kampioen van junkfood?




par GuyGadeboisTheBack » 22/06/21, 17:29

Maar wie gaat er eten bij deze strontverkopers? (Afgezien van idioten...) 8)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Franse gastro, Frankrijk kampioen van junkfood?




par Christophe » 22/06/21, 17:30

Bin de Fransen! : Cheesy:

Vandaag is het merk Subway® aanwezig in Frankrijk met bijna 450 restaurants, waarmee het de 2e operator op de markt is in termen van aantal restaurants. Subway® verkoopt 6,8 miljoen sandwiches per dag in 100 landen, via zijn 42 restaurants, allemaal beheerd door onafhankelijke franchisenemers.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Franse gastro, Frankrijk kampioen van junkfood?




par izentrop » 26/12/23, 12:12

In Frankrijk wordt, net als in de meeste geïndustrialiseerde landen, voedselzekerheid 1 vaak lange tijd als vanzelfsprekend beschouwd. De geschiedenis van ons voedsel is die van voortdurende technische en materiële vooruitgang die ons van een tijdperk van schaarste en schaarste naar een staat van overvloed heeft gebracht. Verschillende belangrijke feiten ondermijnen dit verhaal echter. Ons voedselsysteem is zo ver verwijderd van zijn voedende doel dat onze voedselzekerheid in werkelijkheid nog lang niet is bereikt en zelfs permanent in gevaar zou kunnen komen zonder een snelle koerswijziging.
https://publications.resiliencealimentaire.org/
Download het rapport https://resiliencealimentaire.org/telec ... -national/
0 x

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : sicetaitsimple en 185 gasten