Een kleine tak van een fruitboom (zonde) repareren?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Een kleine fruitboomtak repareren (zonde)?




par Christophe » 20/05/21, 15:29

Ik denk niet dat Macro bovendien een deel van het kasdek (viszijde) de laatste sterke windvlaag van deze winter heeft opgegeven!

En dat ik te lui was om op te lossen ... voorlopig ... ik denk dat ik de zondaar in de open lucht zal laten tot de herfst, zodat hij zijn gezondheid kan herstellen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637

Re: Een kleine fruitboomtak repareren (zonde)?




par Macro » 21/05/21, 13:46

Persoonlijk ... ik heb er 4 of 5 die hun leven buiten leven (laat geel vissen) zonder enige bijzondere zorg Ik heb genoeg zonden om de helft van mijn buren en de motorrijders van de gendarmerie die zich in het gebied verstoppen te schijten ... Bijna elk jaar ...
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Een kleine fruitboomtak repareren (zonde)?




par Christophe » 21/05/21, 14:06

Macro schreef:Ik heb genoeg perziken om de helft van mijn buren en de politiefietsers die in de buurt verstoppen ... Bijna elk jaar ...


Dus je lol! Ik hou van je ptdr!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Een kleine fruitboomtak repareren (zonde)?




par Obamot » 21/05/21, 16:24

Zou goed zijn om te vragen ã Wist maar ik raad je aan om niets te doen behalve versterkingen, type spalken die zijn bevestigd om absoluut te voorkomen dat alles beweegt (zelfs hangers voor het gewicht) naar wat je al hebt gedaan. Alsof je een gipsverband zou aantrekken als je je been brak.

Om 3 redenen:
- door het “beter” te willen doen, riskeert u de situatie te verslechteren, er is het gewicht van het fruit, en als het wordt gesneden, is het totaal geruïneerd.
- zolang er nog een deel over is, is er sap dat passeert, uw vruchten nog een kans hebben om te rijpen (ze worden misschien niet groter).
- het kost tijd om de boom te herstellen, spalken die de 2 delen van de tak in hun oorspronkelijke positie houden zonder dat ze bewegen, is het beste voor de boom, zelfs als dit niet gegarandeerd is (het kan ook drogen of rotten)

Het is gewoon om de vruchten te redden, eh, dan zul je zien. Dit is wat ik zou doen als het mij overkwam.
0 x
Biobomb
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 681
Inschrijving: 02/10/20, 21:13
x 141

Re: Een kleine fruitboomtak repareren (zonde)?




par Biobomb » 21/05/21, 22:31

Als de manipulatie werkt, dwz als de weefsels die kunnen worden herenigd dat zullen doen, duurt het een jaar voordat het litteken stolt.
Persoonlijk heb ik de tak versterkt door aan elke kant 2 spalken te plaatsen om verlichting te brengen.

Een perzikboom kan met een beetje ervaring vrij gemakkelijk worden gesnoeid. Ik zal de tak hebben weggesneden door de delen die het verst van de wond verwijderd zijn te verwijderen en alleen een sapafzuiger over te laten. Ik zal ook alle vruchten hebben verwijderd, om een ​​te grote overhang te voorkomen.
In ieder geval zal er geen wonder zijn: de vruchten die hebberig zijn in ontwikkeld sap, zullen niet langer van voldoende voedingsstoffen worden voorzien en het risico lopen iets niet correct te geven.
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Een kleine fruitboomtak repareren (zonde)?




par Christophe » 26/05/21, 14:52

Ja Biobombe Ik zou dat de volgende keer doen, bedankt! Blijkbaar zal er deze zomer geen fruit zijn gezien het slechte weer dat we hadden ernstige late bevriezing!

Zoals sommigen mij hebben gevraagd, is hier de situatie 1 jaar later: een van de 2 takken, de kleinere, ging niet verder ... de andere ja maar met moeite omdat veel dode takken stroomafwaarts van de reparatie ...

Blijkbaar had het "mechanisch" niet of niet veel bewogen ... ondanks de storm die in februari een deel van het dak van de kas scheurde ... oeps ... (mijn fout was een houten deel van de constructie dat niet beschermd was. .. Ik zal dit in de herfst repareren ... alleen voor de perzikboom om deze zomer een beetje lucht en ruimte te hebben)

Dus de oplossing van de string + tape lijkt voldoende ... als we genoeg hebben om de string op te hangen!

Ik sneed de tak die niet oppakte door en liet het touw aan de andere kant zitten.

Ik heb dode takken over de hele boom gesnoeid (gemaakt naar de foto's)

pecher_branche_casseée_1.jpg
pecher_branche_cassée_1.jpg (476.98 KiB) 3111 keer bekeken


pecher_branche_casseée_2.jpg
pecher_branche_cassée_2.jpg (451.53 KiB) 3111 keer bekeken
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Een kleine fruitboomtak repareren (zonde)?




par Christophe » 06/06/21, 14:02

Christophe schreef:De grootste transplantatie ter wereld? En natuurlijk gescheiden! Gek!


Deze is ook niet slecht!

Er zijn ook wendingen in de natuur!

Twisted Tree.jpg
Arbre Tordu.jpg (294.69 KiB) 3013 keer bekeken


Quizvraag: aan welke leden van de forum doet die kromme boom je fooi uh denken?

: Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Een kleine fruitboomtak repareren (zonde)?




par Christophe » 21/06/21, 14:34

En nog een vreemde boom:

Trees_enlassés.jpg
0 x

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : LudoThePotagiste en 277 gasten