Gassen geproduceerd door de verbranding van biobrandstoffen

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
zou
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 16/02/07, 16:49

Gassen geproduceerd door de verbranding van biobrandstoffen




par zou » 16/02/07, 17:03

Hallo,
gefeliciteerd hiervoor forum, Ik heb het net ontdekt en veel dingen geleerd.

Ik deed wat vruchteloos onderzoek op het net naar de stoffen die vrijkomen bij de verbranding van biobrandstoffen. meer precies, ik heb niets gevonden over de vluchtige stoffen die het gevolg zijn van verbranding. de ademe-site biedt rapporten om te downloaden die deze problemen helaas niet vermelden.

als ik mijn vraag anders stel: komen bij de verbranding van biobrandstoffen producten vrij zoals bezonpyreen, anthracenen, enz...

Heeft iemand ooit een rapport, site of artikel gezien waarin de output van een "conventionele" branderpot wordt vergeleken met de verbranding van biobrandstof in termen van organisch materiaal?

Bij voorbaat dank, een fijn WIJ,
xavier.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 16/02/07, 17:17

Eh ... ik geloof zonder er zeker van te zijn dat er dergelijke analyses in deze documenten staan:
https://www.econologie.com/hvp-rapport-d ... -3043.html
https://www.econologie.com/hvp-rapport-d ... -3044.html

Maar het gaat alleen om pure plantaardige olie...
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 17/02/07, 01:41

Dat is een GEWELDIGE vraag ... en ik zou graag het echte antwoord willen weten. Misschien weet onze vriend Alain Prost het antwoord (zeker het echte, maar zal zijn jargon over het onderwerp hem in staat stellen het antwoord te geven?).

Er moet een site zijn over "Prost - biocarburants"?

één onder andere, zou het nodig zijn om ==> te zoeken

http://www.vie-publique.fr/actualite/al ... hanol.html
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
zou
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 16/02/07, 16:49




par zou » 20/02/07, 15:31

Ik reageer op mezelf...
Ik vond informatie in de Angelsaksische literatuur. voor wie toegang heeft tot wetenschappelijke tijdschriften is het artikel van RK Niven, Renewable and Sustainable Energy Reviews 9 (2005) 535-555 van groot belang. Voor anderen zou een PM dit probleem moeten oplossen.

De conclusie van het artikel is vrij goed voor het aspect van benzeen, deeltjes, NOx, enz., maar catastrofaal :onheil: wat acetaldehyde betreft, hebben sommige onderzoeken verhogingen van 700% aangetoond tussen E10 (10% bio-ethanol) in vergelijking met een "klassieke" E0-benzine. voor de goede orde, aceetaldehyde is een stof die als potentieel kankerverwekkend wordt beschouwd en een voorloper is bij de verbranding van peroxyacetaatnitraat, een bekende irriterende stof voor de luchtwegen.

genoeg om je voor te bereiden op tedere festiviteiten in de auto...

niets is rooskleurig in het land van biobrandstoffen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 20/02/07, 21:35

De conclusie van het artikel is redelijk goed voor wat betreft benzeen, deeltjes, NOx, enz., maar catastrofaal wat acetaldehyde betreft, waarvan sommige studies verhogingen van 700% hebben aangetoond tussen E10 (10% bio-ethanol) in vergelijking met een "klassieke" E0 benzine. voor de goede orde, aceetaldehyde is een stof die als potentieel kankerverwekkend wordt beschouwd en een voorloper is bij de verbranding van peroxyacetaatnitraat, een bekende irriterende stof voor de luchtwegen.

genoeg om je voor te bereiden op tedere festiviteiten in de auto...

niets is rooskleurig in het land van biobrandstoffen...


en hier is de baan!! Als je denkt dat je het ene probleem hebt opgelost, creëer je een ander.

Ik zal uiteindelijk erg pessimistisch worden over de toekomst van de mensheid :onheil:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 159-gasten