Zonne-sterilisator.

Hulp en advies voor alle werkzaamheden in eigen gebouw en de presentatie van uw werk DIY of zelfbouw uitgevoerd. Omdat het maken van jezelf is vaak Econological maar pas overmoed!
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Zonne-sterilisator.




par phil53 » 15/11/20, 09:33

Misschien heb ik slecht gezocht, ik kan geen feedback vinden van gebruikers van zonnesterilisatoren.
Is er een lid dat het gebruikt?
Er zijn a priori 2 principes, één met vacuümbuis en één met parabool gericht op een kleine kist.
Ik dacht dat de potten in water gedompeld moesten worden om te voorkomen dat de temperatuur te hoog opliep.
Op de filmpjes zetten de gebruikers de potten zonder water buiten.
Ik heb geen verklaring gevonden voor het probleem van sterilisatie wanneer het water in de pot schaars wordt.
Bij gebrek aan ervaring, wat denk je?
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: zonne-sterilisator.




par phil53 » 12/06/21, 16:40

Ik maakte mijn eerste serie gesteriliseerde potten.
Ik heb nog geen volledige controle.
Ik heb bamboe en bonen gemaakt.
Ik heb heel weinig water toegevoegd, maar waarschijnlijk niet genoeg omdat de groenten bijna verbrandden, ook al was er nog een beetje water.
De bamboe moet een uur lang meer dan 100 graden zijn om het arseen te vernietigen, maar rond de 170 warmt het veel meer op.
De volgende keer ga ik in de schaduw om de temperatuur te beperken.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: zonne-sterilisator.




par izentrop » 13/06/21, 00:20

Hallo,
phil53 schreef: het warmt veel meer op rond de 170.
De volgende keer ga ik in de schaduw om de temperatuur te beperken.
Hallo,
Het ideaal is om het te automatiseren met een thermostaat, een microcontroller, een H-brug, een kleine motor en een gordijn.
1 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14821
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4301

Re: zonne-sterilisator.




par GuyGadeboisTheBack » 13/06/21, 13:11

izentrop schreef:Hallo,
phil53 schreef: het warmt veel meer op rond de 170.
De volgende keer ga ik in de schaduw om de temperatuur te beperken.
Hallo,
Het ideaal is om het te automatiseren met een thermostaat, een microcontroller, een H-brug, een kleine motor en een gordijn.

Makkelijk als taart, wat *. Behalve dat het gordijn een roede nodig heeft om het vast te houden... : Mrgreen:
"En het is nog steeds een soldaat die een gordijnroede wint" (Coluche).

* Behalve dat als iedereen (behalve pinguïns natuurlijk) aan dit soort "oven" kan sleutelen, je kleine kant-en-klare zin voor de meeste mensen alleen maar hermetisch is. Het is goed om een ​​beetje op te merken, je hebt het tegenwoordig zo hard nodig...
0 x

Terug naar "DIY en zelf-constructie: gebouw of mount een self-installatie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 111-gasten