Kan een vliegtuig op een lopende band opstijgen? (opgelost)

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967

Re: Kan een vliegtuig op een loopband opstijgen? (opgelost)




par Ahmed » 15/05/21, 13:07

... er wordt gezegd dat de lopende band de voortgang van het vliegtuig compenseert, dat is alles!

Precies, het compenseert helemaal niets, aangezien de wiel-tapijtassemblage niet het juiste referentiepunt vormt en je alleen "smeert" met fouten ... : Wink:
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79289
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025

Re: Kan een vliegtuig op een loopband opstijgen? (opgelost)




par Christophe » 15/05/21, 18:04

Eerlijk gezegd stop ik met debatteren met zo'n kwade trouw! Ik dacht dat je meer ruimdenkend was dan dat! :onheil: :onheil: :onheil:

De fout ben jij die binnen en goed zit en op 2 punten: als je de wrijving van de wielen verwaarloost, kan de lift niet bestaan! Dus je maakt een dubbele fout!

Ik heb een compromisoplossing voorgesteld die je intellectueel tevreden had moeten stellen...

Draai een Boeing-wiel met 1 tpm ... we zullen zien of de kracht van de interne wrijving niet wordt meegerekend in MW ... : Cheesy:
Als 1 miljoen RPM niet genoeg voor u is, gaat u naar 100 M ... OSEF aangezien er geen limiet in de verklaring is!

Er is niets erger dan een ezel die niet vooruit wil!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967

Re: Kan een vliegtuig op een loopband opstijgen? (opgelost)




par Ahmed » 16/05/21, 09:50

Als we rustig verder gaan en de verklaring toegeven, zal het vliegtuig versnellen en het tapijt ook (bij snelheden die niet mogelijk zijn!) En het vliegtuig zal opstijgen. Maïs, als we dat aannemen de riem voorkomt versnelling vanaf de grond (om geen andere reden dan degene die deze lijm heeft geschreven beweert!), dan blijft het vliegtuig waar het is ... : Mrgreen: Het is deze laatste aanname (onderstreept) die absurd is ... : Roll:

Stel je een onweerstaanbare kracht voor die een onverwoestbaar obstakel ontmoet, wat denk je dat er zal gebeuren? 8)
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79289
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025

Re: Kan een vliegtuig op een loopband opstijgen? (opgelost)




par Christophe » 16/05/21, 12:40

Oh koe dat is het !!

Beeld

Het is om twee redenen absurd:

a) Een lopende band kan een vliegtuig tot stilstand brengen in een wereld met wrijving, maar het is technologisch onpraktisch gezien de verschillende ordes van grootte

b) Een lopende band kan een vliegtuig niet stoppen in een wrijvingsloze wereld, maar in een wrijvingsloze wereld is er ook geen lift, dus vliegtuigen

Maar een verklaring moet worden geaccepteerd! Fysiek en wiskundig is dit probleem niet absurd en erg interessant: het bewijs dat we daar tientallen berichten en cumulatieve uren hebben doorgebracht! : Cheesy:

Ahmed schreef:Stel je een onweerstaanbare kracht voor die een onverwoestbaar obstakel ontmoet, wat denk je dat er zal gebeuren?


Laten we niet in het openbaar over mijn seksleven praten! : Mrgreen:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967

Re: Kan een vliegtuig op een loopband opstijgen? (opgelost)




par Ahmed » 16/05/21, 16:43

Teleurgesteld, Christophe, Ik was me er niet van bewust dat ik indiscreet was! : Oops: : Oops: : Oops: : Oops:
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Kan een vliegtuig op een loopband opstijgen? (opgelost)




par Obamot » 16/05/21, 20:01

Hij en zijn forum, daar komt het op neer

D28E4DF1-5BCF-4EF8-BC26-EE867A8CE15F.gif
D28E4DF1-5BCF-4EF8-BC26-EE867A8CE15F.gif (87.17 Kio) Consulté 2730 fois
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79289
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025

Re: Kan een vliegtuig op een loopband opstijgen? (opgelost)




par Christophe » 06/02/24, 18:49

Ahmed schreef:Als we rustig verder gaan en de verklaring toegeven, zal het vliegtuig versnellen en het tapijt ook (bij snelheden die niet mogelijk zijn!) En het vliegtuig zal opstijgen. Maïs, als we dat aannemen de riem voorkomt versnelling vanaf de grond (om geen andere reden dan degene die deze lijm heeft geschreven beweert!), dan blijft het vliegtuig waar het is ... : Mrgreen: Het is deze laatste aanname (onderstreept) die absurd is ... : Roll:

Stel je een onweerstaanbare kracht voor die een onverwoestbaar obstakel ontmoet, wat denk je dat er zal gebeuren? 8)


Bijna 3 jaar later...doe ik het nog een keer...omdat het de periode is van knopen in de hersenen (en wie vindt dat hier leuk... : Mrgreen: )

Ik herformuleer de oplossing:

De juiste oplossing is dat het vliegtuig (bijna) opstijgt alsof er niets is gebeurd. omdat een loopband van een vliegtuig op wielen (die de wrijving op de grond, dus op het tapijt, opheft zoals "100-X" %) niet kan voorkomen dat dit vliegtuig vooruit beweegt, omdat het zijn kracht overbrengt door op de lucht te drukken en niet via de wielen...de X% zal het vliegtuig iets vertragen, waardoor het iets meer afstand nodig heeft om op te stijgen...

Denk aan een fiets op een loopband: duw hem met de hand op het frame en hij beweegt bijna vooruit alsof er niets is gebeurd (met wrijving X bij de wielen). Het is hier hetzelfde.

Als de kracht door de wielen werd overgebracht, zoals bij bijna alle landvoertuigen, zou het anders zijn... hetzelfde met een vliegtuig dat remt (wielen vergrendeld), op ski's of zonder wielen...

De verklaring is daarom gebaseerd op een onrealistische, misleidende en verdraaide hypothese...maar dat is al gezegd!
1 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16086
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5231

Re: Kan een vliegtuig op een loopband opstijgen? (opgelost)




par Remundo » 06/02/24, 21:41

het vliegtuig stijgt op als de relatieve wind op zijn vleugels een lift genereert die groter is dan zijn gewicht.

de loopband onder de wielen kan doen wat hij wil. Als het vliegtuig zijn motoren op vol gas zet, zal het snelheid winnen en zullen de wielen de relatieve beweging tussen het tapijt en de beweging van het vliegtuig volgen.

al het andere is alleen maar rook en spiegels. :P
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79289
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025

Re: Kan een vliegtuig op een loopband opstijgen? (opgelost)




par Christophe » 06/02/24, 21:46

Laten we de controverse over dit onderwerp niet opnieuw aanwakkeren. Er waren destijds gewonden, zie hierboven…

Het is geen kwestie van reactorvermogen, maar van de toepassing van krachten: een schaalmodel van 500 gram zal ook opstijgen... omdat het afhankelijk is van de lucht en niet van de rollende weg...

In principe heeft de loopband geen enkel effect op een bewegend vlak, dat wil zeggen waarvan de wielen draaien (zie de fiets), behalve op de wrijving van zijn wielen… (een pouillema)
1 x

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 180-gasten