Bistro voor off-topic gesprekken

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14821
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4301

Re: Bistro voor off-topic gesprekken




par GuyGadeboisTheBack » 28/04/21, 13:45

Surrealistisch gesprek tussen een man die aan het rommelen is en een ander die helemaal niet aan het rommelen is:

Kerel grapje: "Een goede studie is een studie waarvan de resultaten de aandelen van de groep die het bestudeerde product vervaardigt en op de markt brengt, vergroot". ( WJB Rockabilly III)

Jongens die niet rotzooien: Behalve dat het door jou geciteerde artikel dat helemaal niet zegt, het zegt niet dat de meeste onderzoeken zijn gemanipuleerd.

Kerel grapje: Ik hallucineer... en het komt om te praten over tweedegraads... Ik ga meteen bellen WJB Rockabilly III (sic) om hem te laten weten van je grove ongeloof.

Jongens die niet rotzooien: Aangezien je weet hoe je screenshots moet maken, laat me dan zien waar hij zegt dat de cijfers zijn gemanipuleerd (wat voor een wetenschapper een zeer ernstige beschuldiging is

Kerel grapje: (Deze man is gek...) Herpak jezelf, het is dringend!

Jongens die niet rotzooien: Inderdaad, blijkbaar lijkt het een hopeloze poging om u te vragen uw beweringen te onderbouwen... maar ik ben een ongeneeslijke optimist.

Kerel grapje: HET IS EEN MOP! EEN GRAP! EEN IJZERLIJKE DELIRATIE! WJB Rockabilly III bestaat niet!!!

Jongens die niet rotzooien: Plots is het succes van 76% van het AZ-vaccin geen erg goede studie, maar ze hebben toch hun resultaten gecommuniceerd...

Kerel grapje: (Totale waanzin bevestigd....)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Bistro voor off-topic gesprekken




par Obamot » 02/11/22, 04:07

Na deze wanhoop om takken in te halen die nooit eindigen: gezondheids-vervuiling-preventie / begrip-vaccins-en-wetenschappelijke-advies-doelstellingen-t16933-3040.html # p515125
izentrop schreef:
Obamot schreef:Izy had walnoten gebakken en veranderde hun waardevolle (levensreddende) essentiële vetzuren in dodelijke "TRANS"-vetzuren
Poeh poeh poeh...
Ik bak mijn walnotenbrood op 180°, wat de kwaliteit van de lipiden niet verandert

[Bron van Izy's intox: “Catherine Gendreau, redacteur Canal Vie”]
Dit is nog een bewijs dat je verkeerd informeert en dit op verschillende HS-berichten. Goed geïnformeerde wetenschappelijke kringen geloven het tegenovergestelde: ofwel dat oliën die meervoudig onverzadigde vetzuren bevatten niet mogen worden verwarmd tot meer dan 40°C met het risico deze te beschadigen (daarom staat iedereen erop dat ze onder deze drempel moeten worden gehouden, ervaring opgedaan: een olie die voor mooie zomerdagen buiten de koelkast wordt bewaard, wordt in minder dan twee dagen ranzig...)

Je kunt niet voorkomen dat je onzin kopieert en plakt, waarvan je door je incompetentie de aard ervan niet kunt ontdekken.
“TRANS”-vetzuren komen voor in gehydrogeneerde oliën, maar niet alleen!
transvetzuren kunnen zich ook vormen bij het verhitten en koken van plantaardige oliën bij hoge temperaturen of tijdens industriële transformatieprocessen of tijdens huishoudelijk gebruik van deze oliën.
Overheidsbron: HANDVATTEN https://www.anses.fr/fr/content/les-acides-gras-trans
Ik neem dan uw argument zoals het is na het corrigeren van uw fout:
izentrop schreef: verhit tot een zeer hoge temperatuur, verandert de vloeibare olie [...] in halfvast vet
: Arrowd: : Arrowd: : Arrowd:
Wikipedia schreef: En zij [de “TRANS” vetzuren] hebben een andere ruimtelijke geometrie: in moleculen van transvetzuren zijn de dubbele bindingen tussen koolstofatomen (kenmerkend voor alle onverzadigde vetzuren) in trans-configuratie in plaats van in cis-configuratie, waardoor ze eerder recht zijn in plaats van gebogen.

Deze functie maakt ze minder vloeibaar en geeft ze een hogere smelttemperatuur dan de cis-vorm: ze zijn daarom vaster bij kamertemperatuur dat is een eigenschap waarnaar de voedingsindustrie zoekt, met name voor de bereiding van margarines. Ze verminderen ook de vloeibaarheid van het membraan als ze worden geïntegreerd in de lipidedubbellaag.
En om te weten bij welke temperatuur het gebeurt, het is eenvoudig en heel weinig, kijk maar naar de olijfolie die ook in de winter bij kamertemperatuur kan bevriezen... Dus "hoge temperatuur” is GEEN criterium voor de aanwezigheid van “vetzuren” TRANS” maar is slechts een marker van denaturatie. Dit is in ieder geval niet het ultieme bewijs dat het schadelijk zou zijn voor de gezondheid...

Daarom staat op de flessen kwaliteitsolie vermeld:
— dat ze gekoeld moeten worden zodra de fles is geopend, anders zullen ze bedervenCISvoelt..
— of ze al dan niet koud zijn geëxtraheerd, wat in dat geval garandeert dat ze niet worden gedenatureerd.
Het kost daarom heel weinig om over te schakelen naar de CIS-vorm of naar denaturatie, als ze gewoon denatureren door ze te laten oxideren, dit bewijst dat ze kwetsbaar zijn, zal ik je laten zien of je oven op 180 ° C voldoende is om te worden geclassificeerd in de "hoge temperaturen” (of niet) maar aangezien je een geweldige komiek bent, zou je kunnen proberen een bad te nemen met walnotenolie die op deze temperatuur is gebracht, en ons vertellen wat er in je zou blijven na zo’n behandeling, zoals na de 30 tot 40 minuten van noten in de oven. Ik weet zeker dat je van gedachten zou veranderen.

In werkelijkheid dus: hoe meer je kookt, hoe meer je "gekookt" bent. (en dit is gewoon weer een aflevering van je desinformatie, want je zult daarna ook een andere manier vinden om te ontkennen ... ik twijfel er niet aan)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 195-gasten