Pantone - aanslag - stoom of waternevel?

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
david29
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 29/01/07, 18:52
Plaats: Brest dezelfde

Pantone - aanslag - stoom of waternevel?




par david29 » 08/02/07, 20:32

Hallo een of twee vragen

- we hebben nooit gesproken, tenzij ik me vergis, over het risico van kalkafzetting van het gelaste deel op de uitlaat? of wil je regenwater gebruiken? Is er een risico?

- in het proces dat we proberen te produceren stoom? maar wat is het verschil tussen damp en nevel? Ik zeg omdat ik al vroeg las dat een van ons een spuitmond had gebruikt voor het schilderen van modellen. Dus als u alleen een waternevel wilt krijgen, waarom gebruikt u dan niet de sproeiers van de apparaten die in de zomer op de terrassen van cafés zijn geïnstalleerd?

laatste info die ik hier heb gelezen: http://www.techniques-ingenieur.fr/ , dat het GO-waterdampmengsel tot 50% zou kunnen stijgen. Wat denk je, ik maak een kopie voor je.

Kenavo
0 x
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07

Re: Pantone - scaling - stoom of waternevel?




par bob_isat » 08/02/07, 20:43

david29 schreef:Hallo een of twee vragen

- we hebben nooit gesproken, tenzij ik me vergis, over het risico van kalkafzetting van het gelaste deel op de uitlaat? of wil je regenwater gebruiken? Is er een risico?

- in het proces dat we proberen te produceren stoom? maar wat is het verschil tussen damp en nevel? Ik zeg omdat ik al vroeg las dat een van ons een spuitmond had gebruikt voor het schilderen van modellen. Dus als u alleen een waternevel wilt krijgen, waarom gebruikt u dan niet de sproeiers van de apparaten die in de zomer op de terrassen van cafés zijn geïnstalleerd?


goed idee !!

De bubbler creëert een mist. hoe fijner het is, hoe meer er een groot contactoppervlak is met lucht wanneer het door de reactor gaat.

Hoe fijner de mist, hoe meer water er verdampt aan de uitlaat van de reactor. (+ druppels zijn klein, hoe groter het vloeistof-lucht warmtewisselingsoppervlak)

Water in vloeibare vorm is nuttig om het vermogen te vergroten en NOx te verminderen, maar om het verbruik te verminderen, lijkt alles erop te wijzen dat waterdamp nodig is. (de mate van elektrificatie afhankelijk van de pH)

voor de passage van technische technieken, we kijken er naar uit !!
0 x
david29
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 29/01/07, 18:52
Plaats: Brest dezelfde




par david29 » 09/02/07, 07:33

welkom

voor de technieken van de engineer geen probleem maar ik bespreek het liever met MP omdat ik toegang heb via mijn werk !!!

Kenavo
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 09/02/07, 11:04

Zeer interessant onderwerp, maar let op copyright ... geen IT-verspreiding over de forum (behalve een zeer kort uittreksel).
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 09/02/07, 13:51

je moet natuurlijk regenwater gebruiken, het is niet alleen gratis (we gaan rijden met fles eua! : Cheesy: ) maar het is van nature zuur, zonder mineralen ...

Ik zal het niet hebben over de regen van radioactieve wolken ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 151-gasten