En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par Exnihiloest » 24/03/21, 20:31

Moindreffor schreef:
izentrop schreef:Er is niet alleen synthetisch koper als biologisch pesticide, bovendien heeft "Future Generation", deze "biologische" lobby, zijn voeten in de schotel gehad door biologische pesticiden toe te schrijven aan conventionele. http://alerte-environnement.fr/2021/03/ ... ent-271947

bedankt voor het vinden van deze kleine parel
waar we zien dat de meest gebruikte pesticiden op sommige afdelingen 'biologisch' zijn, dacht ik nog steeds stom dat 'biologisch' 'zonder pesticiden was, ah shit wat een idioot vergat ik zonder synthetische pesticiden' maar gevuld met natuurlijke pesticiden

dank u toekomstige generaties : Mrgreen:

En biologische bestrijdingsmiddelen, minder effectief dan chemische bestrijdingsmiddelen, worden daarom in hogere doseringen gebruikt. We hebben geen garantie om met hen te winnen.
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par Moindreffor » 24/03/21, 20:32

Exnihiloest schreef:
Moindreffor schreef:
izentrop schreef:Er is niet alleen synthetisch koper als biologisch pesticide, bovendien heeft "Future Generation", deze "biologische" lobby, zijn voeten in de schotel gehad door biologische pesticiden toe te schrijven aan conventionele. http://alerte-environnement.fr/2021/03/ ... ent-271947

bedankt voor het vinden van deze kleine parel
waar we zien dat de meest gebruikte pesticiden op sommige afdelingen 'biologisch' zijn, dacht ik nog steeds stom dat 'biologisch' 'zonder pesticiden was, ah shit wat een idioot vergat ik zonder synthetische pesticiden' maar gevuld met natuurlijke pesticiden

dank u toekomstige generaties : Mrgreen:

En organische pesticiden, minder effectief dan chemische pesticiden, worden in hogere doses gebruikt. We hebben geen garantie om met hen te winnen.

mijn buurman heeft het getest, ik heb geen feedback gehad, af en toe moet ik hem 2 woorden geven hij is verantwoordelijk voor groen in de stad
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14964
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4363

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par GuyGadeboisTheBack » 24/03/21, 20:45

Moindreffor schreef:En organische pesticiden, minder effectief dan chemische pesticiden, worden in hogere doses gebruikt.

Een bron misschien?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par Obamot » 24/03/21, 20:47

Moindreffor schreef:
Obamot schreef:Biologisch heeft echter nog steeds mijn voorkeur.

en waar baseer je het op? het gevoel of iets te vinden, of gewoon omdat het modieus is en je een stoere vent wilt zijn, die wil doorbrengen in de samenleving, en dus meer demago dan pedago?
Ik heb al geantwoord.
En de tweede reden, maar hoe raadde je dat? Niets gefundeerd, allemaal naar het gevoel, want het is modieus, dat ik een toffe kerel ben die in de samenleving wil doorbrengen en helemaal demago. Beeld

U zult spoedig slechts gedachten inlezen Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14964
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4363

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par GuyGadeboisTheBack » 24/03/21, 21:58

Exnihiloest schreef:
GuyGadeboisLeRetour schreef:
Moindreffor schreef:ja absoluut, maar Ik ben ook tegen veelzijdige natuurlijke biologisch afbreekbare gifstoffen die deze of gene soort niet doden, maar die een breed spectrum hebben en daarom grote schade aanrichten aan een onbekende en onbekende fauna, de "insecten" het kan ons niet schelen wat we willen is "organisch"

Voor wie is het bedoeld ???

Domme vragen.

Retorische vraag. Je kunt teruggaan naar je leugens.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par Janic » 25/03/21, 09:11

Moindreffor schreef:
ja absoluut, maar ik ben ook tegen de polyvalente natuurlijke biologisch afbreekbare gifstoffen die deze of gene soorten niet doden, maar die een breed spectrum hebben en dus grote schade aanrichten aan alle onbekende en onbekende fauna, de 'beestjes' het kan ons niet schelen wat we willen is "organisch"
hoe meer hij aandringt, hoe meer hij wegzinkt in zijn delirium van het behagen van grote petrochemicaliën. De prioriteit van dit soort personages is om zoveel mogelijk onzin te gebruiken dat wordt verteld door al diegenen die niets weten over biologisch sinds de oorsprong ervan en om te kleineren met hun nepnieuws. Het kost BP niets en het geeft hen een vals merkimago dat hun perverse grijns van voldoening verbergt.
Doe tenminste de moeite (die in tegenspraak is met uw geloofsdaad) om uzelf ergens anders dan in de vuilnisbakken van het internet te informeren en terug te gaan naar de echte bronnen, niet die van de staat ... maar droom niet! : Cry:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par Exnihiloest » 29/04/21, 15:52

Biologisch is inderdaad een lokmiddel.

"Het grote verschil tussen de twee productiemethoden is dat organische inputs (meststoffen en fytosanitaire producten) uit natuurlijke bronnen moeten komen. Waarom ? Omdat er volgens de overtuiging altijd een verschil is tussen een chemisch en een natuurlijk molecuul en het natuurlijke molecuul noodzakelijkerwijs superieur is. Dit is waar we in religie vervallen. Door in 1828 ureum te synthetiseren, bewees de Duitse chemicus Friedrich Wöhler inderdaad dat organische verbindingen aan dezelfde wetten voldoen als anorganische verbindingen. We ontdekten toen dat deze veronderstelde onbegaanbare barrière tussen inerte materie en levende materie niet bestond. Het was het einde van de theorie van het vitalisme. Maar 192 jaar later is biologische landbouw nog steeds grotendeels gebaseerd op deze gebrekkige theorie.. "
https://agricolincredule.ca/2021/01/21/ ... e-feeling/

We weten niet of ecologisme ons in het algemeen doet terugkeren naar grotten, maar in termen van wetenschap is het al gedaan.
3 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par Obamot » 29/04/21, 16:05

Het is tegelijkertijd waar en onwaar. Voorbeeld van vitamine "C".

Chemici hebben lang geloofd dat ze eerst de perfecte replicatie van vitamine "C" (rechtsdraaiend amfoteer) Linus Pauling hadden, terwijl je hem waarschijnlijk als "religieus" zou classificeren.

In feite had iedereen ongelijk, aangezien natuurlijke vitamine "C" altijd linksdraaiend + 30 ° is

bekijk mijn bericht hier agriculture/et-si-le-bio-etait-un-leurre-euuuuuh-t15738-750.html?hilit=l%C3%A9vogyre#p437757

De chemische industrie had dit verholpen, maar nadat we ons realiseerden dat het voor een betere opname van vitamine "C" nodig was (als bij toeval ...) om natuurlijke hulpstoffen toe te voegen die in fruit en groenten worden aangetroffen. En de industrie heeft weer actie ondernomen.

En ik zou de voorbeelden kunnen vermenigvuldigen.

Het grootste probleem met pure chemische moleculen is ook dat ze ontstekingen produceren en de vectoren ervan met een zure pH (en mogelijk de oorzaak van kanker).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par Exnihiloest » 29/04/21, 17:03

Obamot schreef:Het is tegelijkertijd waar en onwaar. Voorbeeld van vitamine "C".

Chemici hebben lang geloofd dat ze eerst de perfecte replicatie van vitamine "C" (rechtsdraaiend amfoteer) Linus Pauling hadden, terwijl je hem waarschijnlijk als "religieus" zou classificeren.

In feite had iedereen ongelijk, aangezien natuurlijke vitamine "C" altijd linksdraaiend + 30 ° is

bekijk mijn bericht hier agriculture/et-si-le-bio-etait-un-leurre-euuuuuh-t15738-750.html?hilit=l%C3%A9vogyre#p437757

De chemische industrie had dit verholpen, maar nadat we ons realiseerden dat het voor een betere opname van vitamine "C" nodig was (als bij toeval ...) om natuurlijke hulpstoffen toe te voegen die in fruit en groenten worden aangetroffen. En de industrie heeft weer actie ondernomen.

En ik zou de voorbeelden kunnen vermenigvuldigen.

Het grootste probleem met pure chemische moleculen is ook dat ze ontstekingen produceren en de vectoren ervan met een zure pH (en mogelijk de oorzaak van kanker).

Een fout kan worden gecorrigeerd en het kunstmatige product wordt strikt hetzelfde als het natuurlijke product. Het is voldoende om de atomaire en moleculaire samenstelling te kennen, aangezien levende materie uit dezelfde atomen bestaat als inerte materie. Het is duidelijk dat het kopiëren van een ongezuiverd natuurproduct moeilijker zal zijn omdat er net zoveel kunstmatige producten te maken zijn als er in het natuurlijke mengsel zitten.
En chiraliteit is inderdaad belangrijk om te weten. Het verschil in chemische reacties dat er kan zijn, afhankelijk van de richting, is nogal verbazingwekkend.
1 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par Janic » 29/04/21, 18:12

uitdelen
Een fout kan worden gecorrigeerd en het kunstmatige product wordt strikt hetzelfde als het natuurlijke product.
In je dromen! Een kunstbeen kan niet identiek worden gemaakt aan een vleesbeen, ongeacht de geavanceerde technieken die worden gebruikt.
Het is voldoende om de atomaire en moleculaire samenstelling te kennen, aangezien levende materie uit dezelfde atomen bestaat als inerte materie.
Dat is gewoon chemie, punt uit. Niets lijkt meer op een auto dan een andere auto: carrosserie, wielen, motor, enz ... achtergelaten op de stoeprand of op een autokerkhof.
Het is duidelijk dat het kopiëren van een ongezuiverd natuurproduct moeilijker zal zijn omdat er net zoveel kunstmatige producten te maken zijn als er in het natuurlijke mengsel zitten.
een prachtige Lapalissade! Daarom is synthetische chemie slechts een bleke kopie van niet-kunstmatige producten. Pas op voor slechte imitaties!
2 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 300-gasten