Een oplossing voor mijn probleem van microluchtbellen in de circulatiepomp?

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Een oplossing voor mijn probleem van microluchtbellen in de verwarmingscirculator?




par Flytox » 17/10/20, 23:20

Met een lekker gorgelende installatie vroeg ik de installateur wat er naast het toevoegen van automatische drains nog meer kon.
Hij legde me uit dat hij in moeilijke gevallen een dosis Mir (vloeibare zeep) aan de installatie toevoegde... :schok:
Ik heb zijn ding niet geprobeerd, maar het verwijderen van de luidruchtigste aluminium radiator heeft het geluid in het algemeen verbeterd.... : Wink:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 245

Re: Een oplossing voor mijn probleem van microluchtbellen in de verwarmingscirculator?




par n.Chr. 44 » 18/10/20, 01:37

Loog is een truc die bekend is en door sommigen wordt gebruikt om de pH van installaties te corrigeren... en ze soms te beschermen tegen corrosie.

Ik heb nog nooit getest.
0 x
newstarnord
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 21/01/19, 09:52
x 6

Re: Een oplossing voor mijn probleem van microluchtbellen in de verwarmingscirculator?




par newstarnord » 19/10/20, 09:23

Welnu, wat zeker is, is dat nu de automatische ventilatieopeningen werken: op een gegeven moment is de druk gedaald na de luchtinlaat, de automatische ventilatieopeningen moeten hun effect hebben gehad.

Nadat ik de radiatoren zonder circulatiepomp op 30° heb ontlucht: het lijkt me niet dat er nog lucht was.
Er zijn zelfontluchters voor radiatoren met fiberschijf voor radiatoren met 5/10 aansluiting: helaas moet de schijf om de 3 jaar vervangen worden. In 5/10 of 1/8 inch voor mijn gietijzeren radiatoren zijn er niet veel andere automatische ontluchtingstechnologieën. Dus ik blijf bij de handmatige vallen.

Zo niet, dan plaats ik er zeker een op de stalen radiateur die een 1/2 of 3/4 aansluiting moet hebben.
Dit is een "veiligheid" voor het geval een van de andere twee vallen in de installatie verstopt raakt.
0 x
newstarnord
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 21/01/19, 09:52
x 6

Re: Een oplossing voor mijn probleem van microluchtbellen in de verwarmingscirculator?




par newstarnord » 13/03/21, 23:20

Welnu, opnieuw een 80°-ontluchtingsprobleem dit keer na per ongeluk opnieuw een beetje lucht in een radiator te hebben gebracht : Cry:.

Als gevolg hiervan demonteerde ik mijn "nieuwe-oude" automatische vallen met enige twijfel. Ik heb een aantal conclusies:

- Van de zeer oude condenspotten (de originele die ik had vervangen door Italiaanse condenspotten zonder merk BD) is de naald geoxideerd en zijn dus niet meer effectief, dat is zeker omdat de naald niet meer vrij beweegt, ze zijn echt onherstelbaar maar waren van solide ontwerp, met een slinger die de naald activeerde wanneer de vlotter naar beneden ging.

- De "nieuwe" merkloze Italianen van BD zijn van een zeer kwetsbaar ontwerp: geen "balans" staaf die een naald activeert, maar een zeer zachte staaf bevestigd op een as die heel gemakkelijk uit elkaar kan vallen. De naald is te demonteren met een BTR sleutel maar dan scheidt hij alles. Dus waarom zou je het verwijderbaar maken?
- De nieuwe van BD die de ketelontluchting beheert, lijkt al niet in orde: misschien omdat ik hem met azijn had schoongemaakt: azijnafzetting op de naaldopening. Het lijkt in ieder geval niet meer "gevoelig" genoeg om mijn installatie waarin opgeloste lucht zit effectief te zuiveren.
- Ik verander het en dan hoor ik de ventilatieopening activeren wanneer je naar 70° gaat

- Na het zien van het ontwerp van deze "apparaten" trek ik twee conclusies:

- Liever 10 euro uitgeven ipv 7 en een merkval hebben, met RVS naald en betere bescherming tegen corrosie
- Raak het nooit aan
- Azijn om ze schoon te maken is niet per se een goed idee: de oude was onherstelbaar, hij zat niet verstopt door kalksteen, maar ronduit door corrosie
- Speel niet met de kwaliteit van de vallen, het zijn essentiële elementen voor de bescherming van de ketel. : Idee:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 354-gasten