Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële bubbel? Uitleg in 5 minuten chrono!

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par Ahmed » 11/03/21, 21:41

Ik herinner degenen die lui (of verlegen?) Zouden zijn geweest eraan om op de link te klikken, op voorwaarde dat de titel van dit werk is: "De dynamiek van digitaal fetisjisme: de Bitcoin-zaak", door Eric Arrive.

Wat betreft de hoeveelheid menselijk werk * ​​die kan worden uitgevoerd om te voldoen aan systemische bedrijfsomstandigheden, moet worden begrepen dat complexe projecten meer voorstudies vereisen, maar over het algemeen leiden tot sterk geautomatiseerde processen; het belangrijkste obstakel voor het bereiken van dit doel is er echter niet, maar eerder in de immense accumulatie van kapitaal dat niet meer genoeg winstgevende kansen vindt om 'zijn bestemming' van zelfontplooiing te 'vervullen'. Dit verklaart het enorme beroep op de financiële sector dat draai de rol van financiering en stelt ons dus in staat om onszelf voor de gek te houden. Uiteraard is er een minimum aan echte productie nodig om deze illusie in stand te houden: het is de rol van de steeds vluchtiger wordende 'dragers van hoop' die bijvoorbeeld tot uiting komt in de elektrische auto of de wetgeving over verwarmingsmethoden. (Wat ik regelgevende veroudering noem ).
In mijn hoek zetten ze de waterstofbussen aan. Wetende dat het openbaar vervoer structureel tekortschiet, zou het logisch zijn om de voorkeur te geven aan goedkope modaliteiten (ik stel voor de trolley), maar men erkent dat de keuze integendeel valt op een technisch complexe technologie, met een lage energie-efficiëntie en financieel zeer duur, zowel qua investering als qua gebruik (onderhoud). Deze keuze is echter volledig in lijn met het economische "metabolisme": het wordt toegestaan ​​(lees aangemoedigd) door een Europese meevaller van subsidies die de aankoopprijs kunstmatig verlaagt, terwijl de realiteit van de winsten van de spelers in de toekomstige sector behouden blijft. Alles wordt gereduceerd tot een spel van communicerende vaten: wat door sommigen verloren gaat, wordt door anderen gewonnen ...
Wat betreft het laatste punt van onafhankelijkheid en democratisch karakter, moeten we niet betalen voor woorden: algoritmen zijn in handen van ontwikkelaars en democratie wat betreft beslissingen is volledig theoretisch: de weinige besluitvormers bestaan ​​uit Bitcoin-industriëlen, voornamelijk Chinezen, die terughoudend zijn om elke ontwikkeling die de machtsverhoudingen zou kunnen wijzigen die momenteel zeer gunstig voor hen is.

* Ik herinner u eraan dat het niet nodig is om op dit punt "optimistisch" te zijn of niet, aangezien het feit dat deze hoeveelheid kan groeien of niet alleen logisch is in relatie tot de interne beperkingen van het systeem.
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par thibr » 25/04/21, 11:07


Bitcoin, het verlies van 220 miljard in 1 uur, een fatale klap?

▬▬▬▬▬▬▬ Beschrijving van de video ▬▬▬▬▬▬▬
Bitcoin, het verlies van 220 miljard in 1 uur, een fatale klap?
Cryptos verloor $ 220 miljard aan waarde in 1 uur ...
De val zou verband houden met geruchten over een hardhandig optreden in de Verenigde Staten, waar alle crypto-investeerders bang voor zijn.
Maar is deze druppel een fatale slag toe aan de crypto-wereld?
Ik leg je alles uit in deze video

0:24 Een snelle stijging van Cryptos die kan worden verklaard door verschillende factoren
1:35 Gebrek aan vertrouwen in Fiat-valuta's
2:27 de #Coinbase DPO
3:07 Een markt die steeds meer mainstream wordt
De komst van institutionele investeerders (#ElonMusk, #Microstrategy, #Cathiewood, #square ...)
4:01 Bias momentum en FOMO
6:50 Waarom deze scherpe daling als de omstandigheden steeds gunstiger worden
7:10 Verrassingseffect van Biden met de bedoeling om de belastingen op de meerwaarden van de rijksten te verhogen
9:40 Winst nemen om hoge vermogenswinstbelasting te vermijden en minder belasting te betalen
10:22 Een grafische uitputting die ik in mijn vorige video's besprak
11:00 Bitcoin-weigeringsanalyse
14:50 Moeilijkheidsgraad voor detailhandelaren verrast door de ommekeer in bitcoin #levier
21:10 Te veel concentratie en dus een te groot risico: 2,4% van de bitcoin-accounts beheert 95% van de bitcoin
22:47 Betekent dit het einde van crypto's?


zoals wat er altijd verliezers zijn in de speculatie : Mrgreen:
1 x
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par thibr » 01/05/21, 14:15


De naam "cryptocurrency" is onjuist. De bitcoin blockchain wordt niet beschermd door cryptografie maar door een energieschild.
In deze video maak ik een model van een bitcoinsysteem in Excel om echt uit te leggen hoe bitcoin werkt. En ik heb geen cryptografische functie nodig.
De veiligheid van een blockchain moet in Joules worden gemeten, want het is de energie die wordt besteed om deze te berekenen die een obstakel vormt voor fraudeurs.
De echte naam voor bitcoin moet "energo-valuta" zijn.
3 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par Christophe » 01/05/21, 14:24

Alle reden om hierover te praten forum !!!

Bedankt Thibr, ik vind elk van je interventies echt leuk! 8) 8) 8)
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par Ahmed » 01/05/21, 18:54

De opmerking van Thibr is best relevant: een deel van het bitcoin-protocol wordt gebruikt voor authenticatie en registratie van transacties, maar fraude wordt praktisch onmogelijk gemaakt door algoritmen die worden gebruikt om de juiste combinatie te vinden ("ondermijnen") zo duur in energie dat de uiteindelijke winst in ieder geval worden geabsorbeerd door het simpele verbruik van energie. We vinden hier de link die oorspronkelijk werd gelegd tussen metallisch geld en het extractiewerk dat nodig was om het te verkrijgen: de waarde van het werk * ​​ging over in het metaal en deze oorsprong, die snel werd vergeten, betekende dat het het metaal was dat een waarde leek te worden in het metaal. zelf. Deze diepe overtuiging hielp om de overstap naar papiergeld moeilijk te maken ...

* Deze gelijkwaardigheid is natuurlijk alleen relevant in het kapitalistische systeem dat in zijn grootste acceptatie wordt begrepen.
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par ENERC » 01/05/21, 19:49

Thibr schreef:https://www.youtube.com/watch?v=40ULoRiXWJQ
De naam "cryptocurrency" is onjuist. De bitcoin blockchain wordt niet beschermd door cryptografie maar door een energieschild.
In deze video maak ik een model van een bitcoinsysteem in Excel om echt uit te leggen hoe bitcoin werkt. En ik heb geen cryptografische functie nodig.
De veiligheid van een blockchain moet in Joules worden gemeten, want het is de energie die wordt besteed om deze te berekenen die een obstakel vormt voor fraudeurs.
De echte naam voor bitcoin moet "energo-valuta" zijn.

Je video is geweldig : Cheesy:

Een klein bijkomend punt: het is de aanval van de 51%.
Als ik het algoritme verander, bijvoorbeeld om bepaalde transacties te dupliceren (de mijne uiteraard voor betalingen) en ik vertegenwoordig 51% van de rekenkracht van het netwerk, dan wordt "mijn blockchain" de consensusketen.
De site https://www.crypto51.app/ geeft de kosten om de controle over een crypto over te nemen. Dat is $ 716,072 per uur voor Bitcoin, maar $ 47 voor Verge.
Kleine cryptovaluta verhoogt daarom het aantal blokken waarin de transactie "in uitvoering" is (onbevestigd). Het effect is om het aantal blokken te vergroten, en daarmee de insteltijd van 51%, en daarmee de kosten om een ​​vervalste blockchain te creëren. Het nadeel is dat je de hoeken pas kunt gebruiken als ze volledig zijn gevalideerd.

Nog een opmerking: halvering. Periodiek daalt de vergoeding van BTC-mijnwerkers. Maar gezien de stijging van de prijs van Bitcoin, heeft dit niet het verwachte effect op de reductie van TWh die nodig is voor de mijnbouw.
Bij andere cryptovaluta's neemt de beloning af met elk blok dat wordt gedolven en wordt deze erg laag wanneer alle munten worden uitgegeven.
1 x
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par thibr » 13/05/21, 17:59


op 15mn15s de ultieme crypto om geneukt te worden : Mrgreen:
de geneugten van speculeren op een virtuele waarde ...

Christophe heb je overwogen om je econolocoin cryptocurrency te lanceren? : Wink:
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par Christophe » 13/05/21, 18:09

Hij is goed! Mdr le KimJungUn Crypto Nucléar Token !!

Ik zie dat het net zo snel reageert om video's te maken (blijkbaar kwaliteit) als de quotes van crypto !! : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par thibr » 14/05/21, 13:50

uitstekend : Mrgreen:
Ik heb de Franse Dogecoin gemaakt ... het loopt slecht af! JEANKEVINCOIN #JKV

0 x

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 171-gasten