De hernieuwbare energie waterstofauto: de toekomst?

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Re waterstof auto: de toekomst?




par GuyGadeboisTheBack » 03/03/21, 21:13

sicetaitsimple schreef:
Obamot schreef:En Désertec? (Ik bedoel thermodynamische zonne-energie), nog steeds geen interesse van jouw kant ...? Ik snap het...


Deze idioot is al een tijdje aan de gang.
Als het zo interessant zou zijn, zien we niet in waarom de betrokken staten geen thermodynamica op zonne-energie, PV, wind zouden maken om in de eerste plaats in hun eigen behoeften te voorzien. <<< Niet "op" JOU.

: Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Re waterstof auto: de toekomst?




par Obamot » 03/03/21, 21:14

Dus als we het goed begrijpen, behandelt hij Deutsche Bank, Siemens, enz. "rokers"? : Mrgreen:

Het spijt me, maar het bestond en het bestaat nog steeds: (zelfs als ze vijf jaar te laat zijn.)

De visie van Desertec zet zich voort met projecten in Tunesië, Marokko en Algerije. Ondanks haar uitgesproken idealen om Afrika van stroom te voorzien, ondersteunt de Desertec Foundation het Tunur-project in Tunesië, een joint venture tussen Nur Energy, een Britse ontwikkelaar van zonne-energie, en een groep Maltese en Tunesische olie- en gasinvesteerders. Het beschrijft zichzelf expliciet als een groot exportproject voor zonne-energie dat de Sahara verbindt met Europa, dat Europese consumenten van elektriciteit zal voorzien [...] Aangezien Tunesië voor zijn energiebehoeften afhankelijk is van buurland Algerije en steeds vaker te maken krijgt met stroomuitval, zou het op zijn zachtst gezegd schandalig zijn om te exporteren in plaats van te produceren voor de lokale markt. Volgens Med Dhia Hammami, een Tunesische onderzoeksjournalist werkzaam in de energiesector, probeert het project te profiteren van nieuwe Tunesische wetgeving die de liberalisering van de productie en distributie van groene energie mogelijk maakt, het monopolie van het staatsbedrijf STEG (Société Tunisienne d'Électricité et de Gaz) doorbreekt en de weg vrijmaakt voor de directe export van elektriciteit door particuliere bedrijven. Hij omschrijft het als "staatsprostitutie" en een bevestiging van de onderwerping van de Tunesische regering aan bedrijfsdictaten die indruisen tegen het nationale belang.

Ondertussen heeft de Marokkaanse regering, met de hulp van leden van het Desertec II-consortium, fondsen verkregen van internationale geldschieters om 's werelds grootste geconcentreerde zonne-energiecentrale (CSP) in Ourzazate te ontwikkelen. Dit project, oorspronkelijk bedoeld als exportproject, kreeg geen steun van de Spaanse regering voor een onderzeese kabel; het project wordt nu aangeprezen als een manier voor Marokko om zijn eigen duurzame energievoorziening te vergroten.

De rol van transnationale ondernemingen in het project blijft echter kritiek oproepen. De heer Jawad, een activist van ATTAC/CADTM Marokko, maakt zich zorgen over de groeiende controle die wordt uitgeoefend door transnationale ondernemingen over de productie van elektriciteit in zijn land. Hij ziet projecten als Ourzazate als een bedreiging voor de nationale soevereiniteit in de schone energiesector, omdat cruciale beslissingen die de hele bevolking raken, worden genomen door een handvol technocraten, ver verwijderd van enig democratisch proces of overleg.
https://www.ecomena.org/desertec/


Er zijn dus een paar fabrieken in bedrijf, een paar fabrieken in aanbouw.
Het is duidelijk dat de geopolitieke en economische context voorlopig niet gunstig is. En de link toont de problemen die ze tegenkomen, maar het zou nodig zijn om me in de komende eeuwen uit te leggen, hoe zullen we het zonder doen? Wanneer zullen de toppen van alle fossiele en nucleaire energieën zijn bereikt en tot na hun uitputting?
Het is noodzakelijk om ter plekke de "technologische cultuur" te ontwikkelen. Maar haalbaarheid moet niet worden verward met zijn logorrhea.
Dernière édition par Obamot de 03 / 03 / 21, 21: 20, 1 keer bewerkt.
1 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Re waterstof auto: de toekomst?




par Ahmed » 03/03/21, 21:19

Wat bedoel je met "energiecultuur ter plekke" is de bevolking ervan te overtuigen dat het beter is dat het gebrek aan elektriciteit blijft, zodat degenen die "in de manoeuvre zitten" de royalty's van de export krijgen?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Re waterstof auto: de toekomst?




par Obamot » 03/03/21, 21:26

Ahmed schreef:Wat bedoel je met "energiecultuur ter plekke" is de bevolking ervan te overtuigen dat het beter is dat het gebrek aan elektriciteit blijft, zodat degenen die "in de manoeuvre zitten" de royalty's van de export krijgen?

Bevolkingen kunnen zichzelf uitrusten met Chinese PV-panelen en zo een zekere energie-autonomie verkrijgen, die concurreert met de prijs per kW/h. (dat is voor de "niet-antropotechnische" redenering in de eerste graad)

Ik heb het over "technologische cultuur" (en niet energie) in relatie tot ALLE beroepen in de sector. Het is een kwestie van professionele training, die telkens ontbreekt als er een verzoek komt.
Maar ik begrijp uw punt en ik waardeer uw opmerkingen altijd.
Niets lost zichzelf op in de menselijke samenleving. Alles moet onderzocht worden. Uitbreiden kan natuurlijk.

In wezen lost de thermodynamica van zonne-energie niet alle problemen op van het "resetten" van de economie, maar naar een ander paradigma (waarheen we allemaal zullen moeten gaan...) het is zeker een van de componenten die zal leiden tot de oplossing van een meer bevredigende energiemix, ik bedoel uiteindelijk "de meest volledig bevredigende mogelijk". :)
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Re waterstof auto: de toekomst?




par Ahmed » 03/03/21, 22:29

Sorry, ik las verkeerd! Kortom, het is eerder nodig om de lokale bevolking te overtuigen zich te bekeren tot onze technologische obsessies (dus ook energie*), de enige manier waarop ze hun domheid waarderen om onze excessen te vermijden? Duivels gedurfde dialectiek, die het verdient geprezen te worden :P ...

* Wetende dat het doel van alle energie, zelfs "ultragroen", bestaat uit het leveren van een oneindig aantal gadgets die dienen om jezelf te troosten voor wat ze veroorzaken... (moet dit de "circulaire economie" zijn?).
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Re waterstof auto: de toekomst?




par Obamot » 03/03/21, 23:54

Ik begrijp het... Het is waar. Maar studenten die soms lange afstanden afleggen om naar huis terug te keren (in sommige landen begint het rond 18 uur donker te worden), met een huis geïnstalleerd met PV en batterijen, kunnen bewoners LED-lampen hebben om hun huiswerk te maken, en het hele huishouden heeft ze voor verschillende basistoepassingen, in afgelegen hoekjes. Moet dit minimum aan vooruitgang worden uitgebannen? Je moet nog steeds het idee verdedigen dat je moet hebben gestudeerd om een ​​'echte baan' te hebben. Nu zal ik niet speculeren over wat gebruikers er daadwerkelijk mee zullen doen. Je kunt ook kiezen voor een leven van meditatie en verzaking (een beetje van mij door me los te maken van het materialisme, maar niet helemaal...)
Een beetje elektriciteit hebben betekent water hebben en een pomp aandrijven voor irrigatie, en licht hebben betekent ook veiligheid. En van het een komt het ander, we komen in de wereld van vandaag! :) Niet gemakkelijk om de cursor te plaatsen waar hij moet stoppen.
1 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Re waterstof auto: de toekomst?




par ABC2019 » 04/03/21, 06:33

Obamot schreef:JNiet gemakkelijk om de cursor te plaatsen waar hij moet stoppen.

als het supergemakkelijk is: de goede manier van leven is degene die ik leef, en al degenen die rijker zijn dan ik moeten ermee instemmen om het te verlagen : Mrgreen:
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: Re waterstof auto: de toekomst?




par thibr » 18/04/21, 14:17

kleine videolading : Mrgreen:
1 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Re waterstof auto: de toekomst?




par Obamot » 18/04/21, 15:09

Het is een GROTE bullshit deze video, natuurlijk kunnen we waterstof op verschillende manieren produceren.

Het feit is dat de technologie bestaat en dat wanneer projecten zoals Désertec ontstaan, er geen andere productie van waterstof zal zijn dan de thermodynamica van de zon, aangezien de andere middelen niet langer concurrerend zullen zijn.

Daarna blijft de keuze van de maatschappij die we willen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: Re waterstof auto: de toekomst?




par thibr » 18/04/21, 16:43

de vraag is wat het belang is van waterstof voor de auto ten opzichte van het vrijwel directe gebruik van elektriciteit in een accu
Ik denk niet dat de economische vergelijking in het voordeel van waterstof is, zelfs niet op de lange termijn : Wink:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 197 gasten