Rotex GCU 524 ketel

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
fiets68
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 02/01/21, 17:24

Rotex GCU 524 ketel




par fiets68 » 02/01/21, 17:42

Bonsoir
Ik heb een groot probleem met mijn Rotex GCU compact 524-ketel. Al geruime tijd slaat mijn ketel aan het kloppen, hij gaat in de modus
verwarming en de motor van de 3-wegklep blijft in SWW-modus. Het probleem is dat het gedurende 2 of 3 dagen goed werkt
, vraag me niet waarom, ze doet het weer. Resultaat, voor de ketel wil ze mij de verwarming in de vloer sturen
maar de 3-wegklep gaat niet open Vanmorgen, opnieuw, in verwarmingsmodus, gaat mijn 3V-klep dicht en gaat in SWW. Plots is de temperatuur
want de verwarming gaat te snel omhoog (vloerverwarming) en het schakelt de brander uit. ik heb zojuist de oplossing gevonden onlangs verwijder ik de motor
van de 3V-klep en vervang deze zonder op de as te drukken en de klep gaat open en al het water dat was geblokkeerd gaat de vloer in en kort daarna
het begint weer op te warmen en alles is goed Ik dacht dat het deze klep was die blokkeerde, ik heb het laten vervangen, maar vanmorgen was het hetzelfde.
Heeft iemand enig idee van het probleem?
Met mijn dank
fiets68
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33

Re: Rotex GCU 524 ketel




par Philippe Schutt » 02/01/21, 21:04

hallo
wat is 3V klep? Hoeveel draden voor motorbesturing? een foto ?
Waarmee je kunt zien of de motor het juiste commando krijgt.
0 x
fiets68
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 02/01/21, 17:24

Re: Rotex GCU 524 ketel




par fiets68 » 03/01/21, 09:48

Hallo Philippe
Alvast bedankt voor je antwoord, ik sluit de foto van de 3v-klep en de Honeywell VC6983-42-doos bij.
Het echte probleem is dat deze box de juiste informatie ontvangt, maar 2 of 3 keer per week wordt hij door elkaar gehaald
de borstels Ofwel na een SWW-cyclus schakelt de ketel over naar de verwarmingsmodus, maar de unit blijft in SWW
of gewoon in de verwarmingsmodus gaat het vanzelf in SWW, maar niet altijd, dat is het probleem !!
Dus doos of regelaar?
Hartelijk
toebehoren
IMG_0647.JPG
behuizing
IMG_0647.JPG (80.08 KB) keer bekeken 9239
IMG_0645.JPG
3V klep
IMG_0645.JPG (78.67 KB) keer bekeken 9239
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33

Re: Rotex GCU 524 ketel




par Philippe Schutt » 03/01/21, 21:34

Is het dit vuil met de bal dat zich rechts of links sluit en de motor maar in één richting draait, waarbij de terugkeer door de lente gebeurt?
Je haten deze gammele kamer, en ik kreeg ruzie met mijn bewaarder vanwege de belachelijke doorgangsdiameter.
Nou dat voelt goed! : Cheesy:
Deze motor wordt aangedreven door de kaart die vervolgens het water naar de ballon schakelt. Wanneer het menu hem afsnijdt, wordt de voorjaar brengt de klep terug naar de verwarmingspositie.
Als de motor naar de DHW-positie gaat, is dat omdat hij draait en sap ontvangt. maar het kan hangen en daarom niet correct terugkomen
De klep, je hebt hem al veranderd
De regelgeving ... dat weet ik niet, maar over het algemeen is elektronica zwaar.

Dus ik ga voor de motor, vooral omdat je manier van verwijderen nuttig was. En dan vind ik het niet leuk : Twisted:
0 x
fiets68
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 02/01/21, 17:24

Re: Rotex GCU 524 ketel




par fiets68 » 05/01/21, 07:09

De klep is vervangen, ja! Als het deze motor is, en hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik eraan twijfel, want zaterdag in verwarmingsmodus,
deze motor ging vanzelf in het tapwater en de ketel blijft opwarmen. Denk niet dat je hoeft te kijken
wat zou hem kunnen vragen om warm water in te voeren zonder de ketel te informeren? Sonde, kaart?
Dank u voor uw antwoord
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33

Re: Rotex GCU 524 ketel




par Philippe Schutt » 27/01/21, 17:10

wat bedoel je met "verwarmingsmodus"? Verwarmen zonder warm water?

In ieder geval doet de motor niets alleen, behalve het terugkeren naar de verwarmingsstand (door de veer).
als het schakelt, betekent dit dat het wordt geleverd door de kaart.
daarom kaart.
0 x
fiets68
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 02/01/21, 17:24

Re: Rotex GCU 524 ketel




par fiets68 » 28/01/21, 07:59

Hallo Philippe

Ik heb deze 3-wegklep op kerstavond verwisseld, zaterdag had ik de indruk dat het deze storing weer voor mij veroorzaakte maar sindsdien heb ik hout aangeraakt,
het werkt . Zolang dat het is !! Maar als dit het geval is, jammer voor al die bedrijven die bij mij zijn tussengekomen.
Ik heb de oorzaak van deze mislukking gevonden.
Nogmaals bedankt .
0 x
STAPH68
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 30/11/21, 20:08

Re: Rotex GCU 524 ketel




par STAPH68 » 30/11/21, 20:13

Hallo,

Ik heb ook een probleem met de VC6983 klep op dezelfde ketel.
Hoe weet ik of de motor werkt?
Heb je de motor of de klep vervangen?

D'avance merci
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33

Re: Rotex GCU 524 ketel




par Philippe Schutt » 30/11/21, 20:27

Hallo,

- verwijder het plastic deksel om de 2 draden te vinden die de motor voeden. (Er kunnen andere zijn, aangesloten op eindschakelaars)
- sluit ze aan op 220v. De motor moet draaien.
-onderbreek de stroom en de motor moet onder invloed van de veer terugkeren naar de ruststand.
0 x
STAPH68
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 30/11/21, 20:08

Re: Rotex GCU 524 ketel




par STAPH68 » 30/11/21, 20:51

Goedenavond Philippe Schutt,

Hartelijk dank voor uw antwoord u!
Ik zag dat je in de Elzas bent, net als ik, en dat je toevallig niet kunt ingrijpen in de sector van Colmar? Het is erg ingewikkeld om iemand te vinden die aan deze ketel werkt... en ik heb een groot probleem met de verwarming (meer dan 16 graden)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] en 250 gasten