Vortex turbulator op Toyota hi lux 2.4L

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Colmant
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 101
Inschrijving: 05/09/06, 10:40
Plaats: vaucluse

Vortex turbulator op Toyota hi lux 2.4L




par Colmant » 27/11/06, 11:21

Allereerst bedankt aan Lau voor zijn ervaring en zijn rapport.
Ik heb dezelfde doos.

Ik begon met een turbulator: koperen buis diam 50 met 8 naar binnen gebogen vinnen gevormd op een koppelingskogel, en nokken bij de ingang om rotatie te voorkomen, mogelijk vanwege de beweging van de stroom lucht.

Dit onderdeel wordt in een 52-huls gestoken, allemaal met een totale lengte van 87 mm.

de turbulator zit in de rubberen huls van de "slang" en komt in de elleboog voor de inlaatpijp waar Lau zijn GEET-mengsel binnenbrengt, ik zou ruimte hebben om hetzelfde te doen door mijn koperen buis te boren.

:? Naar de chemici volgens mijn herinneringen
Vraag

Kan iemand me vertellen of ik een elektrolytisch paar riskeer, aangezien de elleboog en de pijp zijn gemaakt van gegoten aluminium, Al + Cu + H2O -> Al2O3 + CuO + H2 (waterstofgeneratie) en gepolariseerde stroom van de GEET. :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2

Re: turbulator op hi lux 2.4L




par zac » 27/11/06, 11:53

Colmant schreef:Kan iemand me vertellen of ik een elektrolytisch paar riskeer, aangezien de elleboog en de pijp zijn gemaakt van gegoten aluminium, Al + Cu + H2O -> Al2O3 + CuO + H2 (waterstofgeneratie) en gepolariseerde stroom van de GEET.
:?


welkom

ja je hebt een licht elektrolietkoppel.
Maar het zuigt niets (tenzij je de hilux meerdere weken in zeewater achterlaat) :P

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Colmant
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 101
Inschrijving: 05/09/06, 10:40
Plaats: vaucluse




par Colmant » 28/11/06, 19:30

de turbulator werkt, mijn tractor is nerveuzer en het geluid is meer gedempt.
Ik heb niet geprobeerd om de torens te beklimmen, het is nutteloos, er zit een verschrikkelijk stel op dit speelgoed
0 x
Colmant
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 101
Inschrijving: 05/09/06, 10:40
Plaats: vaucluse




par Colmant » 01/12/06, 06:32

Hallo,

na qqs km probeerde ik het regime te duwen, de auto hing pijnlijk de 110km / h en caps terwijl voordat ik kon klimmen naar 140 (goed gelanceerd op de snelweg) die ik niet probeerde.

Naar mijn mening
De turbulator vertraagt ​​daarom de luchtinlaat, ik zal het opnieuw doen door beter voor de realisatie te zorgen. de huidige heeft qqs-bewerkingsfouten: bramen onmogelijk om te hervatten en symmetrie van de vinnen niet allemaal onberispelijk.


Bij reflectie, als de stroom wordt afgeremd, is er een grotere vraag naar lucht, waardoor het vacuüm stroomafwaarts van de turbulator toeneemt, dus een verlaging van de temperatuur.
Heeft iemand geprobeerd de inlaatlucht te verwarmen zonder de GEET te injecteren.
0 x
Fred Bj
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 15/09/05, 01:06

Voltooi de turbulatoren ...




par Fred Bj » 29/01/07, 01:24

Gezien mijn ervaring, als u een pb luchtstroom ervaart nadat de turbulator is geïnstalleerd, kan het verstandig zijn om tegelijkertijd een vrijer luchtfilter type KN of een ander te installeren waarvan is bewezen dat hun karakteristiek is sta een grotere hoeveelheid lucht toe (ongeveer 40%) ...
Hoe dan ook, je bent op de goede weg want ik heb een modificatie van "huis" luchtfilter getest op een Indenor XD3-T 95 pk waarvan het principe vergelijkbaar was met een winst van de meest interessante en best merkbare aan het stuur. ..
0 x

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 193-gasten