Mening en test: ik heb SALTO getest, de Franse VOD VS Netflix (Android-applicatie null)

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: ik heb SALTO getest, de Franse VOD op Netflix. Android-app is waardeloos !!




par Exnihiloest » 30/11/20, 19:04

Christophe schreef:...
Van wat ik heb gelezen, is geolocatie een groot obstakel geweest voor de ontwikkeling van Salto...Er zijn natuurlijk erg saaie en restrictieve auteursrechtwetten in Frankrijk...

Waarom redeneert u in de wereld van 2020 niet meer Franstalig dan nationaal grondgebied?


Daar, ja, dat bevestig ik, hebben de rechthebbenden het publieke domein geconfisqueerd. Je eerste zin is het antwoord op je vraag. Als u 'Francophonie' denkt, heeft u helemaal niet dezelfde rechten om te betalen. Dit is de reden waarom je, tenzij je een grensganger bent, geen gratis tv-kanalen van onze Belgische of Zwitserse, of zelfs Quebec, buren kunt krijgen via SAT of anderen (en ze durven met ons over "Europa" te praten!).
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: ik heb SALTO getest, de Franse VOD op Netflix. Android-app is waardeloos !!




par Christophe » 30/11/20, 19:36

Als we het Chinees en het Hindoeïsme (en hun varianten) weglaten, talen die in nationale zin zeer lokaal blijven Frans is nog steeds de tweede taal op internet...na Engels...en aangezien Salto vooral een internetdienst is...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: ik heb SALTO getest, de Franse VOD op Netflix. Android-app is waardeloos !!




par Exnihiloest » 30/11/20, 21:32

Christophe schreef:Als we het Chinees en het Hindoeïsme (en hun varianten) weglaten, talen die in nationale zin zeer lokaal blijven Frans is nog steeds de tweede taal op internet...na Engels...en aangezien Salto vooral een internetdienst is...


Dat is niet de informatie die ik heb. De meest gesproken talen ter wereld, in totaal:
1 - Engels
2 - mandarijn
3- Hindi
4 - Spaans
5 - Frans

en Frans lijkt ook de derde "zakentaal" te zijn. Maar in werkelijkheid is de situatie nog veel erger.
Want als we het over moedertaalsprekers hebben, staat Frans niet eens in de top 10. Maar als we het hebben over cultuur, film en tv-series, hebben de autochtonen voorrang, vooral als het om de productie gaat.

Met Franstalig Afrika bijvoorbeeld zou je het veld uitbreiden. Maar ik betwijfel of je daar in Frankrijk kijkbare series zult vinden. Ik heb een aantal Franstalige Afrikaanse tv-kanalen via satelliet (in "FTA"), deze komen helemaal niet overeen met onze kwaliteitseisen (zelfs technisch). Noord-Afrika, de technische kwaliteit is er, maar ik heb nog nooit series in het Frans gezien die in Marokko of Algerije zijn gemaakt. Dus ja, er zijn misschien veel Franstaligen, maar je kunt geen "Francofonie" uit series of tv halen, te veel verschil tussen landen, of niet-moedertaalsprekers.
Hoewel ik de taal deelde met de Ivorianen, en dit is niet om ze te bekritiseren, want ik heb echt genoten van mijn korte verblijf daar voor werk en juist dankzij de gemeenschappelijke taal, ook de discussies inclusief filosofie met de lokale man, maar series en tv, nee, het is nog niet uitwisselbaar, te veel cultuurverschillen, uitzonderingen altijd mogelijk heb ik met een paar films ervaren.
Landen die, als ze de taal niet delen, daarentegen een vergelijkbaar ontwikkelingsniveau en een westerse cultuur delen (zelfs Korea ligt uiteindelijk dicht bij ons), maken het mogelijk om series en cultuur te delen ondanks de taalbarrière, en dit is wat de relatieve diversiteit geeft die we op Netflix vinden en die we niet meer kunnen vinden in de Franstalige wereld zodra we de kleine F/B/CH/Quebec-groep verlaten.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: ik heb SALTO getest, de Franse VOD op Netflix. Android-app is waardeloos !!




par Christophe » 30/11/20, 21:55

Exnihiloest schreef:Dat is niet de informatie die ik heb. De meest gesproken talen ter wereld, in totaal:
1 - Engels
2 - mandarijn
3- Hindi
4 - Spaans
5 - Frans


Gelukkig zei ik ALS WE HET NALATEN en OP HET INTERNET...

Je ranking wordt dus als volgt:

1 - Engels
2 - mandarijn
3- Hindi
4 - Spaans
2 - Frans


QED ...

Soms is het beter om te zwijgen dan te bekritiseren omwille van het bekritiseren... en door te gaan voor een idioot...
0 x
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21

Re: ik heb SALTO getest, de Franse VOD op Netflix. Android-app is waardeloos !!




par aerialcastor » 01/12/20, 09:49

http://www.nouvelobs.com/en-direct/a-ch ... ernet.html
Screenshot 2020-12-01 094150.png
Screenshot 2020-12-01 094150.png (242.49 KiB) 2659 keer bekeken


Soms is het beter om te zwijgen dan te bekritiseren omwille van het bekritiseren... en door te gaan voor een idioot...


Zeker als we in 2 klikken kunnen zien wie gelijk heeft.
0 x
Sparen een boom, eet een bever.
Het heeft geen zin om te slagen in het leven, wat er nodig is om zijn dood te missen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: ik heb SALTO getest, de Franse VOD op Netflix. Android-app is waardeloos !!




par Christophe » 01/12/20, 11:32

Oké, ik geef mijn onzin toe, het was een oude statistiek die ik in gedachten had uit de jaren 2000...

Niettemin zult u opmerken dat, volgens de bronnen, de ranglijsten lopen sterk uiteen : https://fr.wikipedia.org/wiki/Internet_ ... l'Internet

Voor gebruikerstaal is de ITU9 de belangrijkste en meest geloofwaardige bron over het percentage mensen dat per land met internet is verbonden. Uit deze geautoriseerde bron van de Verenigde Naties leiden twee bronnen de percentages mensen af ​​die verbonden zijn door taal, met enkele verschillen:

Volgens InternetWorldStats zijn de top 10 talen voor ingelogde gebruikers respectievelijk: Engels, Chinees, Spaans, Arabisch, Portugees, Maleis, Japans, Russisch, Frans en Duits. Daarnaast biedt deze bron gegevens per land of regio over diverse andere elementen van het internet.

Volgens het laatste onderzoek van het FUNREDES/MAAYA-observatorium voor talen en cultuur op internet zijn de top 10-talen respectievelijk: Engels, Chinees, Spaans, Frans, Duits, Portugees, Japans, Russisch, Hindi en Arabisch. Bovendien biedt dit onderzoek een meer gedetailleerde set indicatoren voor de 140 talen met meer dan 5 miljoen sprekers.


Hoe dan ook...om terug te komen op het onderwerp, ik wilde alleen maar zeggen dat de Fransen, en dus de Franstalige wereld, representatiever waren op internet dan je zou denken...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Mening en test: Ik heb SALTO getest, de Franse VOD VS Netflix (geen Android-app)




par Christophe » 02/12/20, 21:55

Dus ik heb mensen kunnen overtuigen om SALTO te testen of niet? : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: ik heb SALTO getest, de Franse VOD op Netflix. Android-app is waardeloos !!




par Exnihiloest » 02/12/20, 22:31

Christophe schreef:
Exnihiloest schreef:Dat is niet de informatie die ik heb. De meest gesproken talen ter wereld, in totaal:
1 - Engels
2 - mandarijn
3- Hindi
4 - Spaans
5 - Frans


Gelukkig zei ik ALS WE HET NALATEN en OP HET INTERNET...

Je ranking wordt dus als volgt:

1 - Engels
2 - mandarijn
3- Hindi
4 - Spaans
2 - Frans


QED ...

Soms is het beter om te zwijgen dan te bekritiseren omwille van het bekritiseren... en door te gaan voor een idioot...


Aan de ene kant heb ik geen kritiek geleverd, aan de andere kant overkomt het iedereen om fouten te maken zonder dat iemand je voor een idioot houdt, en in dit geval op een detail. Om alleen te antwoorden op het foutieve punt, dat verre van het essentiële was zoals men het kan zien (als je het nog niet begrepen hebt, ik zal nu posts maken die relevanter zijn als ik op je reageer), ik denk dat je zelf als idioot gezien moet willen worden.

Bovendien is er geen reden om landen weg te laten. Elimineer de eerste, terwijl je toch bezig bent, en wij zullen de eerste zijn! Cock-a-doodle Doo!


Christophe schreef:Dus ik heb mensen kunnen overtuigen om SALTO te testen of niet? : Mrgreen:


Nou, het is mislukt. Gezien je andere antwoord, dat abstraheert van de cultuur en zich beperkt tot de taal, kan ik niet geloven dat jouw keuze verstandig zou zijn!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Mening en test: Ik heb SALTO getest, de Franse VOD VS Netflix (geen Android-app)




par Christophe » 03/12/20, 00:09

Je hebt gelijk
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Mening en test: Ik heb SALTO getest, de Franse VOD VS Netflix (geen Android-app)




par Christophe » 05/03/21, 19:17

Nog steeds geen app voor mijn Samsung S8 uit 2018... : Cry: : Cry: : Cry:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 127 gasten