Probleem met pomp onder water

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: probleem met pomponder water




par Ahmed » 24/09/20, 23:00

Als u geen buffertank heeft, is het heel goed mogelijk dat uw pomp niet wordt gewaardeerd om uw Kärcher van stroom te voorzien en dat ofwel de elektronica, of waarschijnlijker de motorwikkeling, is opgewarmd en min of meer kort is. -circuit...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Cham-Cham
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 24/09/20, 22:38

Re: probleem met pomponder water




par Cham-Cham » 24/09/20, 23:07

Bedankt voor de snelle feedback Ahmed.
Ik heb inderdaad geen buffertank: de pomp was rechtstreeks aangesloten op de Karcher ... : Cry:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: probleem met pomponder water




par Ahmed » 24/09/20, 23:18

Een pomp wordt gekoeld door het water dat er doorheen stroomt, maar hogedrukreinigers werken met verminderde doorstroming ... Je ziet waar ik heen ga ... Als je de doorstroming van je pomp verkleint, leg je er een overbelasting op , wat het stroomverbruik enorm verhoogt door de vereiste inspanning, terwijl het koelvermogen afneemt ... :frons:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Cham-Cham
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 24/09/20, 22:38

Re: probleem met pomponder water




par Cham-Cham » 24/09/20, 23:36

:schok: : Idee: :schok:
Wat ik in feite niet begrijp, is de staat van mijn pomp in het elektronische gedeelte: als we het vergelijken met de video in het bovenstaande bericht, zien we dat:
- er was ongeveer 10 cl van een bruine vloeistof met een speciale geur (het was geen water).
-op de motor zien we veel witte sporen, zoals poeder, die het metalen onderdeel aantasten. Het is alsof we zuur hebben gegoten.
- bovendien voelde ik een jeuk aan de hand die dit deel raakte.

De motor of elektronica ziet er niet helemaal doorgebrand uit omdat de pomp opnieuw is opgestart, maar dat is meestal het geval, het is na verschillende pogingen en het duurt niet lang.

Ik denk dat ik zal opruimen wat ik kan op de WD40 om te proberen een "normaal" uiterlijk te krijgen en het nog een keer te proberen. : Roll:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: probleem met pomponder water




par Ahmed » 25/09/20, 09:12

Ik kan niet al deze symptomen verklaren; Toegegeven, de wikkeling is niet helemaal uitgebrand, maar voldoende om de uitval vrij snel te veroorzaken: ik heb al de gelegenheid gehad om dit soort mislukking te zien ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Cham-Cham
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 24/09/20, 22:38

Re: probleem met pomponder water




par Cham-Cham » 25/09/20, 15:54

alalala ... ik heb echt een fout gemaakt: de pomp kost 3-4 keer de prijs van de Karcher!
Ik zal proberen om dit WIJ schoon te maken en eventueel te testen.
Maar veel hoop is er niet :(
0 x
Cham-Cham
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 24/09/20, 22:38

Re: probleem met pomponder water




par Cham-Cham » 25/09/20, 23:07

Een kleine update:
Ik heb de indruk dat het ronde zwarte stuk een soort drukschakelaar is. Hij is gemonteerd in het witte gedeelte. Ik denk dat wanneer de pomp water aanzuigt, een deel ervan door de terugslagklep gaat en in het witte gedeelte gaat dat onder invloed van de druk op de zwarte schakelaar zal drukken en het circuit zal sluiten. Dit is normaal. In het geval dat er geen water meer is, is er geen druk en daarom moet de schakelaar worden geopend.
De schakelaar lijkt vast te zitten, waarschijnlijk vanwege de bruine vloeistof die ik in de pomp heb gevonden.
Ik heb de contactor en de motor schoongemaakt met WD40.

Maar dat verklaart niet waarom de pomp systematisch inschakelde ...
Aan de andere kant zou de aanwezigheid van de bruine vloeistof of een geroosterde spiraal dit kunnen verklaren. : Wink:
toebehoren
IMG_20200925_224029.jpg
IMG_20200925_223955.jpg
IMG_20200925_223920.jpg
0 x
Cham-Cham
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 24/09/20, 22:38

Re: probleem met pomponder water




par Cham-Cham » 25/11/20, 21:56

Hallo iedereen,
dit is alleen om u op de hoogte te houden: na het schoonmaken en weer in elkaar zetten van de pomp lijkt deze normaal te werken : Lol:
Bedankt allemaal voor je hulp en de info die ik op de site heb gevonden!
toebehoren
IMG_20201021_193902.jpg
0 x
Avatar de l'utilisateur
2023
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 14/03/23, 08:13

Re: probleem met pomponder water




par 2023 » 14/03/23, 08:25

Hallo Florent,

Bedankt voor je bericht. Het is mogelijk dat de condensator de oorzaak is van uw problemen. Om er toegang toe te krijgen, kunt u proberen de schroeven te verwijderen die de vacuümpomp op zijn plaats houden. Als dat niet werkt, moet u mogelijk contact opnemen met een professional voor hulp. We hopen dat deze informatie nuttig voor u zal zijn.
Nogmaals bedankt en een fijne dag verder!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 132-gasten