Overdag gebruik van zonne-PV voor zwembad. Kunnen we zonder de batterij?

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Avatar de l'utilisateur
zed
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 21/11/20, 10:24

Overdag gebruik van zonne-PV voor zwembad. Kunnen we zonder de batterij?




par zed » 24/11/20, 11:34

Het doel van het spel:
Laat een zwembadpomp van 900W 220V overdag en in de zomer in Zuid-Frankrijk draaien.

Gezien de prijs van de batterijen, zeg ik tegen mezelf dat we voor een gebruik in fase met de zon kunnen proberen het zonder te stellen.
Is het gewoon stom om 900 W PV te installeren en ze in een DV12V naar AC220V converter te steken "overspanningsbeveiligingTrots als een burggraaf.
Wetende dat de PV niet echt in 12V zal zijn, maar eerder in 18V, zal de converter dan overschakelen naar PLS om niet door te branden of zal hij erin slagen het joule-effect te verdrijven?

Als de omvormer niet rechtstreeks op PV's kan worden aangesloten, zal een laadregelaar deze dan beschermen, zelfs als er geen batterij is?
0 x
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: gebruik overdag. Kunnen we zonder de batterij?




par ENERC » 24/11/20, 12:35

zed schrijft:Het doel van het spel:
Laat een zwembadpomp van 900W 220V overdag en in de zomer in Zuid-Frankrijk draaien.

Gezien de prijs van de batterijen, zeg ik tegen mezelf dat we voor een gebruik in fase met de zon kunnen proberen het zonder te stellen.
Is het gewoon stom om 900 W PV te installeren en ze in een DV12V naar AC220V converter te steken "overspanningsbeveiligingTrots als een burggraaf.
Wetende dat de PV niet echt in 12V zal zijn, maar eerder in 18V, zal de converter dan overschakelen naar PLS om niet door te branden of zal hij erin slagen het joule-effect te verdrijven?

Als de omvormer niet rechtstreeks op PV's kan worden aangesloten, zal een laadregelaar deze dan beschermen, zelfs als er geen batterij is?

Met dat bijvoorbeeld https://www.wattuneed.com/fr/nos-kits-s ... 1-2:20-4:1 u dekt tot 500 W op de 900 W van de pomp.
Wil je de 900 W dekken, plaats er dan twee in en sluit de micro-omvormers rechtstreeks aan op het schakelbord van de technische ruimte van het zwembad.
Er zijn tal van andere sites die deze kits verkopen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: Overdag gebruik van zonne-PV voor zwembad. Kunnen we zonder de batterij?




par Christophe » 24/11/20, 12:41

Nee, je hebt minimaal één bufferbatterij nodig om de spanning aan de ingang van de DC AC omvormer te stabiliseren ... je kunt geen directe bedrading maken anders gaat de omvormer in veiligheid (> 15 V paneeluitgang).

Een oude 40-50 Ah loodzuuraccu die niet te moe is, zou moeten volstaan.

Pas op, pompen houden niet van gemodificeerde sinusomvormers. Een echte sinusomvormer van 1000 W is vrij zeldzaam en kost 400 € ...

Let ook op de startpiek ... 900W is al een grote pomp ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: gebruik overdag. Kunnen we zonder de batterij?




par Christophe » 24/11/20, 12:45

ENERC schreef:Wil je de 900 W dekken, plaats er dan twee in en sluit de micro-omvormers rechtstreeks aan op het schakelbord van de technische ruimte van het zwembad.


Micro-omvormer 500W voor aansluiting op het netwerk. dus als er geen netwerk is, werkt het niet ...

Anders is het een goede prijs <1 € / Wc alles inbegrepen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: Overdag gebruik van zonne-PV voor zwembad. Kunnen we zonder de batterij?




par thibr » 24/11/20, 19:58

het is de stand van de techniek om de PV-installatie in eigen verbruik te zetten om het zwembad en de rest van het huis te voorzien en om het overschot met een router naar de boiler te sturen : Wink:
https://forum-photovoltaique.fr/viewtopic.php?t=41307
http://forum-photovoltaique.fr/viewtopi ... 18&t=39159
https://github.com/Jetblack31/EcoPV
er is een kit ~ 85 € klaar om te installeren in het elektrische paneel : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: Overdag gebruik van zonne-PV voor zwembad. Kunnen we zonder de batterij?




par Christophe » 25/11/20, 06:12

Interessant maar ontoegankelijk voor 99% van de mensen ... heb je de elektronische manipulaties gezien die gedaan moeten worden? :schok:

Welke kit?
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13713
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1524
Neem contact op met:

Re: Overdag gebruik van zonne-PV voor zwembad. Kunnen we zonder de batterij?




par izentrop » 25/11/20, 08:16

Hallo,
Het is een soort systeem om fotovoltaïsche overschotten automatisch af te voeren naar een nevenbelasting om het niet naar het netwerk te sturen, het komt niet overeen met het luxueuze en anti-ecologische verzoek dat hier wordt gedaan, toch?
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2221
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Overdag gebruik van zonne-PV voor zwembad. Kunnen we zonder de batterij?




par phil59 » 25/11/20, 15:38

Niet erger dan het besturen van een thermisch voertuig! : Cheesy:
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 252-gasten