Klimaat, CO2, Covid, energie, economie en (van) groei door JM Jancovici (Le Choc Covid)

filosofische debatten en bedrijven.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Betreft: klimaat, CO2, Covid, energie, economie en (van) groei door JM Jancovici (Le Choc Covid)




par Ahmed » 12/10/20, 09:21

Ik die 20 jaar lang een verdediger van H2 was, het doet me een beetje verdriet om te moeten zeggen dat ...

Alleen idioten veranderen niet van gedachten! :P
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Betreft: klimaat, CO2, Covid, energie, economie en (van) groei door JM Jancovici (Le Choc Covid)




par ENERC » 12/10/20, 09:27

JMJ zou zijn toespraak over de kosten van fotovoltaïsche zonne-energie een beetje moeten herzien om de volgende twee redenen:
In het kader van de besprekingen over de financieringswet voor 2021 heeft de regering de intentie uitgesproken om de aankooptarieven voor energie geproduceerd door bepaalde fotovoltaïsche centrales opnieuw te verlagen om besparingen te realiseren. Ter herinnering: sinds 2008 hebben veel niet-professionele spelers ervoor gekozen om te investeren in fotovoltaïsche installaties, aangemoedigd door contracten om tegen gunstige prijzen elektriciteit te kopen. Volgens voorlopige informatie zouden ongeveer 800 installaties die profiteren van het hoogste tarief en waarvan de productie meer dan 250 kWp bedraagt, in Frankrijk worden beïnvloed door deze verlaging van de aankoopprijs.
https://tecsol.blogs.com/
Professionals in de fotovoltaïsche en bouwsector leerden in preview tijdens de 2de “PVBAT Meetings” edities, de belangrijkste elementen van het volgende tariefbesluit. Dit voorziet in een aankoopprijs voor fotovoltaïsche installaties van 100 tot 500 kWp (overeenkomend met ongeveer 600 tot 3000 m²), met een prijsvoorstel van 9,8 c € / kWh, verlaagd tot 4 c € eenmaal overschreden. drempel van 1.150 uur productie per jaar. Eigen verbruik zal mogelijk zijn. De tekst zal op 29 september aan de Hoge Energieraad worden doorgegeven en moet begin 2021 worden gepubliceerd. Dit tarief zal de realisatie van professionele bouwprojecten met een verplichting tot hernieuwbare energieproductie vergemakkelijken en zal projecteigenaren aanmoedigen om stappen om toegang te krijgen tot een GMPV-persbericht van 24 september
https://www.actu-solaire.fr

Met 40 € per verkocht MWh zou dat kunnen neerkomen op het totale bedrag van de CSPE.
Bewerken: het is 98 € per MWh als er eigen verbruik is, aangezien de 1.150 uur aan jaarlijkse productie niet zal worden gehaald
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Betreft: klimaat, CO2, Covid, energie, economie en (van) groei door JM Jancovici (Le Choc Covid)




par Christophe » 12/10/20, 10:02

Ahmed schreef:Alleen idioten veranderen niet van gedachten! :P


Ja, maar het hangt er allemaal vanaf op welke manier, ik wist precies niet waar ik deze video van de dag moest plaatsen ... bedankt voor de kans! : Cheesy:



: Mrgreen:

Sorry voor de HS ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Betreft: klimaat, CO2, Covid, energie, economie en (van) groei door JM Jancovici (Le Choc Covid)




par Christophe » 12/10/20, 10:04

ENERC schreef:JMJ zou zijn toespraak over de kosten van fotovoltaïsche zonne-energie een beetje moeten herzien om de volgende twee redenen:
In het kader van de besprekingen over de financieringswet voor 2021 heeft de regering de intentie uitgesproken om de aankooptarieven voor energie geproduceerd door bepaalde fotovoltaïsche centrales opnieuw te verlagen om besparingen te realiseren. Ter herinnering: sinds 2008 hebben veel niet-professionele spelers ervoor gekozen om te investeren in fotovoltaïsche installaties, aangemoedigd door contracten om tegen gunstige prijzen elektriciteit te kopen. Volgens voorlopige informatie zouden ongeveer 800 installaties die profiteren van het hoogste tarief en waarvan de productie meer dan 250 kWp bedraagt, in Frankrijk worden beïnvloed door deze verlaging van de aankoopprijs.
https://tecsol.blogs.com/
Professionals in de fotovoltaïsche en bouwsector leerden in preview tijdens de 2de “PVBAT Meetings” edities, de belangrijkste elementen van het volgende tariefbesluit. Dit voorziet in een aankoopprijs voor fotovoltaïsche installaties van 100 tot 500 kWp (overeenkomend met ongeveer 600 tot 3000 m²), met een prijsvoorstel van 9,8 c € / kWh, verlaagd tot 4 c € eenmaal overschreden. drempel van 1.150 uur productie per jaar. Eigen verbruik zal mogelijk zijn. De tekst zal op 29 september aan de Hoge Energieraad worden doorgegeven en moet begin 2021 worden gepubliceerd. Dit tarief zal de realisatie van professionele bouwprojecten met een verplichting tot hernieuwbare energieproductie vergemakkelijken en zal projecteigenaren aanmoedigen om stappen om toegang te krijgen tot een GMPV-persbericht van 24 september
https://www.actu-solaire.fr

Met 40 € per verkocht MWh zou dat kunnen neerkomen op het totale bedrag van de CSPE.
Bewerken: het is 98 € per MWh als er eigen verbruik is, aangezien de 1.150 uur aan jaarlijkse productie niet zal worden gehaald


Vooral omdat de prijs van WC momenteel 1 tot 1.2 € TTC MOET zijn geïnstalleerd in FRANKRIJK ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Betreft: klimaat, CO2, Covid, energie, economie en (van) groei door JM Jancovici (Le Choc Covid)




par Christophe » 01/11/20, 17:05

0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Betreft: klimaat, CO2, Covid, energie, economie en (van) groei door JM Jancovici (Le Choc Covid)




par Christophe » 23/11/20, 16:57

Kleine Jancovicienne compileren ... voor degenen die de boodschap van de eerste video van dit onderwerp niet zouden hebben begrepen ...



(Nooit 2 zonder 3 ... ik beloof dat ik daar zal stoppen)
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Betreft: klimaat, CO2, Covid, energie, economie en (van) groei door JM Jancovici (Le Choc Covid)




par Christophe » 30/12/20, 10:40

0 x

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 256-gasten