Psychologische Covid: schade, debat, hulp en ondersteuning

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Psychological Covid: schade, debat, hulp en ondersteuning




par Did67 » 17/11/20, 18:30

Voor mij is het vrij eenvoudig. Ik denk even aan mijn vader. Hij was 19 jaar oud. De Duitsers vielen de Elzas binnen in 1940. Dit volgde op de "nepoorlog". En plotseling was hij Duitser. Hij werd geïntegreerd in het Duitse leger. Nazi dan. Illico heeft een bericht geplaatst in Riga. Hij had de Elzas nooit verlaten. Toen het einde van de oorlog nabij was, kwamen de Russen voorbij. Ze brachten hem naar kampen. Russen. Van het ene kamp naar het andere overgebracht. Lange wandelingen. Hij vertelde me hoe hij zijn vriend, een Elzasser als hij, uit een naburig dorp, die te zwak was, moest loslaten. Hij had niet langer de kracht om haar te helpen. Om zijn eigen hachje te redden liet hij los. Daar, aan de kant van een besneeuwde weg... Geen wapenstilstand in 1945... Dwangarbeid op Russische boerderijen. Machinegeweren achter de rug. Een moment van onoplettendheid van de bewakers, en om zichzelf te voeden, knaagde hij aan de voederbieten die bedoeld waren voor de koeien die hij zou moeten laden. Gelei. De bieten. Als ik het mij goed herinner, keerde hij in 1947 terug. 1,73 m en 32 kg!

Dit is wat rotte jeugd is. Wees niet beroofd van joggen!

Hij trouwde. Had kinderen, waaronder ik. Ik heb er altijd van genoten om mijn vrienden, mijn vriendinnen, te ontmoeten. Om ze zijn tuin te laten zien. Hij liet ze melkkoeien zien... Op de een of andere manier was hij een humanist.

Ben ik zo gek geworden dat ik een psychiater nodig heb, of zoiets???

Wanneer ik dit niveau van zwakte heb bereikt, omdat ik niet langer in volledige rust en in volledige absurditeit kan consumeren - want als sommige materiële situaties erg moeilijk zijn, dan is dat waar het over het algemeen over gaat! We zijn depressief omdat we verstoken zijn van onze favoriete drug: consumptie!!! - Ik kan net zo goed zelfmoord plegen terwijl ik opsta!!!

Kom op, ik ben al weg. Er zijn zoveel interessante dingen om te doen. Videos. Schrijven. Ik heb bijna geen tijd meer - de teller tikt te snel, maar zo is het. Het einde is aan de horizon. Ik heb drie of vier keer ontweken. Vlug. Snel... Het is zo moeilijk om de horizon te waarderen... Hoeveel kilometer is de horizon nog???

Ik kwam net langs. Reageer niet, dit gebabbel interesseert mij niet. Doorgaan...
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Psychological Covid: schade, debat, hulp en ondersteuning




par Christophe » 18/11/20, 11:39

Nou, ik antwoord toch!!

Klap klap klap (ik applaudisseer)

Beeld

Ik zal je bericht doorgeven op FB!

Alstublieft:

0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Psychological Covid: schade, debat, hulp en ondersteuning




par Christophe » 18/11/20, 22:56

0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Psychological Covid: schade, debat, hulp en ondersteuning




par Obamot » 18/11/20, 23:05

Beauvois was de auteur van het boek “Een kleine verhandeling over manipulatie voor eerlijke mensen"

Onnodige opsluiting?
Het is overdreven om het te suggereren, we kunnen het om goede redenen aannemen, maar als je het voor de HELE bevolking beweert, bevestig je iets ex nihilo, omdat we het nog niet weten. We weten niet in hoeverre een slechte levensstijl, gecombineerd (of niet) met voedsel dat zonder recept in supermarkten wordt verkocht (dat bij herhaalde doses giftig is) de bevolking heeft verzwakt. Zelfs als we dat sterk vermoeden.
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Psychological Covid: schade, debat, hulp en ondersteuning




par Christophe » 22/11/20, 00:40

De consumptie van anxiolytica en slaappillen is geëxplodeerd

Het onvermogen om het einde van de tunnel te zien, de eenzaamheid, de zorgen op professioneel niveau. Het coronavirus, de opsluiting en ook het terrorisme dat blijft toeslaan, storten veel Fransen in een diepe onrust: de depressieve syndromen zijn in een paar weken tijd verdubbeld. Minister van Volksgezondheid Olivier Véran merkte donderdag op dat de geestelijke gezondheid “aanzienlijk was verslechterd”. Volgens Public Health France is tussen eind september en begin november het aantal mensen in een depressieve toestand verdubbeld, van 10 naar 21%. Al tijdens de eerste bevalling en de maanden die volgden nam de consumptie van anxiolytica en slaappillen toe, waarbij in zes maanden tijd bijna 1,6 miljoen extra behandelingen werden uitgevoerd vergeleken met het voorspelbare niveau.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Psychological Covid: schade, debat, hulp en ondersteuning




par Janic » 22/11/20, 10:45

De consumptie van anxiolytica en slaappillen is geëxplodeerd
het ongeluk van één persoon maakt het geluk van anderen. Eindelijk op de een of andere manier: BP maakt zijn stempel! :onheil:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Psychological Covid: schade, debat, hulp en ondersteuning




par Christophe » 15/12/20, 16:44

En dit is nog maar het begin...van de post-covid-crisis!

“Ik wist niet zeker of ik nog leefde”

Ziekte, onzekerheid, rouw… Covid-19 zette de levens van deze elf Fransen op zijn kop. Ze spraken af ​​om te vertellen wat het virus en de crisis van hen hebben afgenomen.

(...)


https://www.francetvinfo.fr/sante/malad ... ivant.html
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Psychological Covid: schade, debat, hulp en ondersteuning




par Christophe » 23/12/20, 13:38

1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Psychological Covid: schade, debat, hulp en ondersteuning




par Christophe » 28/12/20, 02:22

https://theconversation.com/reseaux-num ... lle-149843

Digitale netwerken: drie barrièregebaren om als gezin te cultiveren


Om nepnieuws, haatzaaiende uitlatingen en zelfs onlineradicalisering tegen te gaan, liggen veel kwesties op het niveau van nationale en internationale regelgeving. Geconfronteerd met de actieve verspreiding van misleidende berichten of misleidende documenten, is het gemakkelijk om je hulpeloos te voelen in een situatie van stress of pandemische vermoeidheid.

Maar op individuele schaal kunnen thuis nog steeds een aantal digitale barrièregebaren worden ingezet, die kunnen helpen de controle over de schermen terug te krijgen. In een hernieuwde relatie tussen ouders en kinderen, volwassenen en jongeren gaat het erom jezelf een project te gunnen, goede reflexen te verwerven en jezelf niet ‘dom te beperken’!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Psychological Covid: schade, debat, hulp en ondersteuning




par Christophe » 28/12/20, 02:56

https://theconversation.com/podcast-une ... ail-152397

Podcast: Kan een samenleving alleen overleven op werk?

In het jaar 2020 zullen een aantal trends zich op een bepaald aantal gebieden hebben versneld: economisch, technologisch, sociaal, geopolitiek, enz. Omdat alles steeds sneller gaat, raden wij u aan de tijd te nemen, in het gezelschap van de filosoof Laurent Bibard (ESSEC), om terug te blikken op dit bijzondere jaar en te proberen perspectieven te schetsen voor 2021 door de studie van 4 versnellingen, in werk, technologie, post-waarheid en vrijheid van meningsuiting, om vervolgens na te denken over manieren om weer vreugde te vinden.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 402 gasten