Warmteterugwinning op een fornuis met hout (optimalisatie)

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4

Warmteterugwinning op een fornuis met hout (optimalisatie)




par lejustemilieu » 23/01/07, 11:51

Ik heb een poel de Zweedse handtekening drankje, denk ik, de verbranding principe van deze poel is verwarmd intens de logs.
Om dit te doen, worden de 4 5 vermeld poel, omringd door isolatieplaten (vermiculiet), de 5éme is het venster, die de warmte devant.Cela maakt het goed te verbranden en hoge T ° terug ...
Dit is hoe ik de boom branden, zonder angst voor verstopping mijn open haard.
Maar ik merkte dat de T ° gas uitlaat, bij de uitgang van poel snel draait rond 180 ° C, wat jammer ...
Dus, weten hoe je een andere fabrikant noordelijke genaamd Tuliki.kiki werken ... : Cheesy: eindelijk someting als dat, en dat is niet binnen het bereik van mijn tas, bouwde ik een calorie tank, vuurvaste stenen, net buiten het poel.Et ... na dit herstel, I installeerde een serpentine koperen diameter 18mm en 12 meter lang), die mijn sanitair water, 45 ° C, elke dag verwarmt, het nemen van een bad dagelijks (dwz + -. 60l water ° 45 )
Het systeem werkt goed voor twee jaar.
T ° van vuurvaste stenen, op + -60 °, die een niet te verwaarlozen thermische inertie geeft (het vuur dooft, en de stenen nog te verwarmen .... (bakstenen nog warm na 6 uur)
Er is er, het is makkelijk om calorieën te krijgen.
Geen ontwerp problemen, maar mijn open haard is van roestvrij staal, en alles is Ramone keer per jaar.
Nou ... we proberen vat foto's te verzenden 8)
De foto is hier is het:

Beeld

De aluminium ‘gadget’, die erboven is geplaatst, is gewoon een doos die eten warm houdt. (Het is niet mooi, maar het is erg functioneel)
Alain

[Edit Modo Targol] Direct inbrengen van de foto [/ bewerken Modo Targol]
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 25/02/07, 14:27

goed gedaan! voor een gesloten haard met een roestvrij stalen schoorsteen, rookkanaal aan 60-80 °, het is meer dan genoeg om de loting te beveiligen.
Gefeliciteerd! :D
0 x
Xhylit
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 23/02/07, 19:20
Plaats: Eupen België




par Xhylit » 01/03/07, 18:33

Dag
Ik neem aan dat uw haard is geïsoleerd naar buiten evacuatie.
Als de dampen minder zijn dan "32 ° c" (blah) => condensatie.
Over het algemeen hebben de fabrikanten niet naar beneden de rookgastemperatuur in desous van 150 ° C om twee redenen:
1. niet condenseren in de schoorsteen.
2. Om een ​​krachtige ketel en bonmarchée maar de prestaties blah bieden
A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6

Re: Herstel van calorieën op een houtkachel (optimisat




par Cuicui » 01/03/07, 19:47

lejustemilieu schreef:Ik bouwde een calorie tank, vuurvaste stenen, net buiten de kachel. ... En na dit herstel, installeerde ik een koperen spoel diameter 18mm en 12 meter lang), die mijn sanitair water verwarmt, 45 ° c, elke dag, het nemen van een dagelijkse bad. ( daarom, + - 60l water naar ° 45)
Het systeem werkt goed voor twee jaar.
T ° van vuurvaste stenen, op + -60 °, die een niet te verwaarlozen thermische inertie geeft (het vuur dooft, en de stenen nog te verwarmen .... (bakstenen nog warm na 6 uur)
Er is er, het is makkelijk om calorieën te krijgen.


Geweldig! Al jaren droom ik om hetzelfde te doen. Het zal misschien geef me de moed om mij.
0 x
BMAG
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 74
Inschrijving: 05/02/05, 16:35
x 3




par BMAG » 01/03/07, 21:52

Ik heb het gebouwd, maar de prestaties zijn slecht wanneer de kachel stationair draait.
Beeld
Voorheen, een vroegere systeem ik circuleren water rond de pijp, de opbrengst was beter, maar het is natuurlijk vaak schoongemaakt.
Ik ben van plan ook voor vuurvaste stenen te verwarmen en te herstellen van de calorieën met een koperen spoel. Voor nu, zie ik niet hoe dat te doen ...
Beeld
0 x
Xhylit
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 23/02/07, 19:20
Plaats: Eupen België




par Xhylit » 01/03/07, 22:30

BMAG geweldige prestatie.
De verbrandingskamer moet verder gaan dan de minimale 600 ° C gedurende niet roken en 900 ° C minimum om te beginnen met het branden van teer. Maar hier op geen enkele manier om te bereiken deze t ° kritisch vanwege de verkeerswisselaar zo slechte verbranding en teer in overvloed achtergrond. Dat is het principe van lejustemilieu geldig is omdat het energie herstelt na de verbranding dampen.
Een voorstel, zet een lichte isolatieplaat die 1260 ° C weerstaat voordat de warmtewisselaar. Prestaties beter omdat de verbranding temtérature zal hoger knooppunt schoon blijven dankzij de contactloze de dampen.
PS moet je zien als het niet een isolatie achter bij andere PARROIS om warmte te behouden moet worden.
A+
0 x
ThierrySan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 406
Inschrijving: 08/01/07, 11:43
Plaats: Zuid-West




par ThierrySan » 01/03/07, 23:22

Het is niet voldoende om de zijwanden double met réfractère steen en die van de achtergrond, een eenvoudige jas!
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4

Re: Herstel van calorieën op een houtkachel (optimisat




par lejustemilieu » 02/03/07, 08:36

Cuicui schreef:[
Geweldig! Al jaren droom ik om hetzelfde te doen. Het zal misschien geef me de moed om mij.


Beeld
Foto van het bouwsysteem (kopiëren en plakken), maar het werkt niet : Cry:
Moet laten zien dat men baksteen dik zou opleggen anders de muur niet oploopt in T °
De foto toont ook de scheiding muur binnen, waardoor het gas terug naar de bodem, en opstijgen naar de schoorsteen in roestvrij staal.
Een koude start is moeilijk, dus je moet een bypass, die het mogelijk maakt gas direct overgaan in de schoorsteen te installeren.
Persoonlijk heb ik niet geïnstalleerd een bypass, maar mijn herstel blijft warm omdat ik altijd licht de brand elke dag, en stenen hebben geen tijd om af te koelen hebben.
Het kleine gat in de bodem, gebruikt voor het schoonmaken na de reiniging (I rijden een baksteen om het gat plug)
De bovenkant van het systeem moet worden gedemonteerd voor het reinigen.
Als iemand gewoon het adres van de foto te corrigeren, dat zou mooi zijn.
Alain

[Edit Modo Targol] Fixed de foto link. (Voor meer gemak, geen ruimte in beeld namen [/ bewerken Modo Targol]
0 x
Xhylit
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 23/02/07, 19:20
Plaats: Eupen België




par Xhylit » 02/03/07, 11:26

Dag
Als onderdeel van de uitvoering van BMAG, het voorstel is ThierrySan interressante maar ik weet niet beschouw de vuurvaste baksteen is een goede isolator (+/- 70 ° C / cm) tegen de thermische inertie van de massa oorzaken een zeer lange overgangsregelingen voor het bereiken van de kritische temperaturen.
Vuurvaste vezel paneel heeft een lage 12mm zo weinig thermische inertie massa. Dus de kritische temperatuur snel dus beperkt vervuiling en energie-efficiënte bereikt, minder vervuiling om een ​​goede werking van système.L'islolation behouden is in de orde van 300 ° C. / cm
Tot slot wil ik zeggen dat de uitvoering van deze panelen is makkelijker dan de traditionele bakstenen.

In een reactie op lejustemilieu, zou het belang van een dergelijk herstel in vergelijking met de evacuatie rookgas temperaturen in extérireure markeren. Wat ik zou willen weten door oplichters is bij het starten van het huis, is wat je een verschil in werking hebben gezien wanneer u démarres met een krachtige droge aanmaakhout brand met goed gevulde huis. Een beetje aan het principe van de massa kachels (zoals Tili kiwi)?
A+
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 02/03/07, 11:57

Xhylit schreef:In een reactie op lejustemilieu, zou het belang van een dergelijk herstel in vergelijking met de evacuatie rookgas temperaturen in extérireure markeren. Wat ik zou willen weten door oplichters is bij het starten van het huis, is wat je een verschil in werking hebben gezien wanneer u démarres met een krachtige droge aanmaakhout brand met goed gevulde huis. Een beetje aan het principe van de massa kachels (zoals Tili kiwi)?
A+

Antwoord op de belangstelling:
Nu heb ik een oppervlak + -0.9Mcarré firebrick die -55 + ° C, en dit oppervlak nog steeds verwarmen 8 uur mijn kamer, zodra het vuur is uit, het is de nettowinst, als dit alles warmte verloren via de schoorsteen.
Het tweede punt is zeer interessant en het overwegen waard.
Ik hou er niet van om mijn kachel langzaam te verbranden, omdat er een hoge temperatuur voor nodig is om een ​​"schonere" verbranding te krijgen.
Resultaat, het is te warm in mijn huis (die mijn vrouw niet stoort).
Voor mij is de droom is om een ​​zeer Tulikiwi.Tu brandt gedurende twee uur te hebben, en dan is het de massa die de warmte maakt.
Het grote probleem met mij is de slechte isolatie van de muren van mijn huis ... Het huis refoidit te snel ...
Best verwarming isolatie.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 280-gasten