Dit grafeencircuit produceert voor onbepaalde tijd energie

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Dit grafeencircuit produceert voor onbepaalde tijd energie




par ABC2019 » 27/10/20, 18:51

geen probleem, ik ben het ook een beetje beu om in een lus te blijven, ik zal wachten met reageren totdat je een beoordeling geeft van het werk en de hitte in je weerstand, zodat Obamot me kan vertellen of hij het wel of niet eens is met de definitie van de dodelijkheid gegeven in het WHO-document dat ik hem heb verstrekt, en dat Janic ons informeert over de epistemologische status van homeopathie.

Ja ik weet het, mijn vragen zijn super agressief!!! Beeld Beeld
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Dit grafeencircuit produceert voor onbepaalde tijd energie




par izentrop » 27/10/20, 19:27

ABC2019 schreef:Ik ben het ook een beetje beu om in een lus te blijven rondlopen
Voor mij heeft thermodynamica geen geheimen voor jou, aan de andere kant is de pedagogie om het aan neofieten uit te leggen dat niet. : Lol:

Je bent er niet in geslaagd een begrijpelijke reden te geven voor het feit dat de energie van het agiteren van elektronen bij kamertemperatuur absoluut niet kan worden geëxtraheerd, of het nu uit een klassieke weerstand of uit grafeen komt, er verandert niets, hetzelfde geldt voor het Casimir-effect (ik extrapoleer : Mrgreen: ).

Voor mij bestaat er geen twijfel over, maar zelfs als ik het zo zeg, zullen Electron en obamot ons niet blijven geloven (dokter die het goed doet, dus waarom wij niet : Twisted: )
...je hebt gelijk, laat beton staan : Mrgreen:
0 x
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Dit grafeencircuit produceert voor onbepaalde tijd energie




par eclectron » 27/10/20, 19:36

izentrop schreef:Voor mij bestaat er geen twijfel

Nou, dat is verkeerd.
Dus ik ga je aan het twijfelen brengen.

Wat is het verschil tussen een 50Hz-generator en een witte-ruisgenerator?

Bij hoeveel gemengde frequenties wordt een generator onbruikbaar?

Is een witte ruis-spanningsgenerator van 1000 Vpp bruikbaar of niet?

Vanaf welke lage spanning wordt een witte ruisgenerator in theorie onbruikbaar (geen praktische overwegingen)?
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Dit grafeencircuit produceert voor onbepaalde tijd energie




par ENERC » 27/10/20, 19:49

Als we energie uit een generator halen, ongeacht de spectrale samenstelling ervan (enkele frequentie of witte ruis), moet de vrije enthalpie behouden blijven.

En dus koelt het grafeencircuit (onderwerp van deze discussie) af.
Het kan alleen energie opwekken als iets het verwarmt om het op een constante T te houden

Als je het hebt over een hoogefficiënt grafeenthermokoppel, dan wordt het behoorlijk interessant. :schok:
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Dit grafeencircuit produceert voor onbepaalde tijd energie




par ABC2019 » 27/10/20, 19:54

eclectron schreef:Vanaf welke lage spanning wordt een witte ruisgenerator in theorie onbruikbaar (geen praktische overwegingen)?

vanaf het moment dat het vermogen per frequentie-eenheid onder de thermische ruislimiet (kb T) daalt - precies de waarde van natuurlijke fluctuaties.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Dit grafeencircuit produceert voor onbepaalde tijd energie




par ABC2019 » 27/10/20, 20:00

izentrop schreef:
ABC2019 schreef:Ik ben het ook een beetje beu om in een lus te blijven rondlopen
Voor mij heeft thermodynamica geen geheimen voor jou, aan de andere kant is de pedagogie om het aan neofieten uit te leggen dat niet. : Lol:

Je bent er niet in geslaagd een begrijpelijke reden te geven voor het feit dat de energie van het agiteren van elektronen bij kamertemperatuur absoluut niet kan worden geëxtraheerd, of het nu uit een klassieke weerstand of uit grafeen komt, er verandert niets, hetzelfde geldt voor het Casimir-effect (ik extrapoleer : Mrgreen: ).

het is normaal, ik heb het niet geprobeerd, aangezien statistische fluctuaties niet binnen het bereik van de thermodynamica vallen :). Thermo houdt zich alleen bezig met statistische verzamelingen op de limiet N -> oneindig, in werkelijkheid zijn alle statistische grootheden gedefinieerd tot aan thermische fluctuaties toe. Je moet statistische mechanismen gebruiken om ze te beschrijven, en dat is technischer. maar wat we niet mogen vergeten is dat fluctuaties slechts fluctuaties blijven en niet kunnen worden ‘geoogst’, omdat elk systeem dat ze wil ‘oogsten’ zelf onderhevig is aan fluctuaties die het onwerkzaam maken.

Het is veel technischer om aan te tonen (fluctuatie-dissipatiestelling), maar je kunt me op mijn woord geloven :).
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Dit grafeencircuit produceert voor onbepaalde tijd energie




par izentrop » 27/10/20, 20:33

eclectron schreef:generator
is een veelgebruikte term. In werkelijkheid genereert het niets, het transformeert alleen de ene energie in de andere, altijd met een klein verlies onderweg.
ABC2019 schreef:fluctuaties blijven slechts fluctuaties en kunnen niet worden ‘geoogst’, omdat elk systeem dat deze probeert te ‘oogsten’ zelf onderhevig is aan fluctuaties die het onbruikbaar maken.
U bevestigt dat "fluctuatie" veelzeggender is dan "witte ruis" of "Casimir-effect" om te begrijpen dat we er niets van kunnen leren.
ABC2019 schreef:Het is veel technischer om aan te tonen (fluctuatie-dissipatiestelling), maar u kunt mij op mijn woord geloven.
Ik vertrouw je op dit gebied.

Dat betekent niet dat ik u mijn goedkeuring geef voor andere vakken zoals RC : Twisted:
0 x
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Dit grafeencircuit produceert voor onbepaalde tijd energie




par eclectron » 27/10/20, 23:52

izentrop schreef:
eclectron schreef:generator
is een veelgebruikte term. In werkelijkheid genereert het niets, het transformeert alleen de ene energie in de andere, altijd met een klein verlies onderweg.


Eh...zoals elke generator?! : Roll:
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Dit grafeencircuit produceert voor onbepaalde tijd energie




par Christophe » 30/10/20, 10:50

In een ander artikel (als het hierboven nog niet is gepost? Ik weet het niet...), vinden we in het bijzonder dit diagram:

circuit-productie-energie-grafeen-diodes.jpeg
circuit-productie-energie-grafeen-diodes.jpeg (18.35 KiB) 1201 keer bekeken


1 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13

Re: Dit grafeencircuit produceert voor onbepaalde tijd energie




par nonoLeRobot » 30/10/20, 12:02

Dit zou niet hetzelfde principe zijn als de Atmos-slingers ( https://fr.wikipedia.org/wiki/Pendule_Atmos )

Het maakt gebruik van temperatuurvariaties zoals klokken gebruik maken van drukvariaties.

Vanuit energieoogpunt is het niet echt interessant (omdat het erg laag is), maar het lijkt mij geweldig om overal chemische batterijen te vermijden.
3 x

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 147-gasten