Mijn moestuin van de minste inspanning

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Did67 » 30/10/20, 09:28

Tankstation met een waterpomp ???
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Moindreffor » 05/11/20, 22:25

Ik bracht de kleine stukjes zoete aardappelen die waren gegroeid, in water Ik wachtte op de wortels en ik zou het in een pot overplanten - speciale fles met een toewijding aan Adrien
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Doris
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1410
Inschrijving: 15/11/19, 17:58
Plaats: Landes
x 359

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Doris » 06/11/20, 07:49

Dat is het ook voor mij.Ik bracht de zoete aardappelen binnen en maakte mijn stekken, ik had wortelstart langs de hele stengel, plus twee te kleine knollen (en een kleine oogst van 500 g, een prestatie) , Ik stop alles in een bak met zeer vochtige grond. Op dit moment gaat het goed met iedereen, wordt vervolgd.
0 x
"Ga alleen binnen met je hart, breng niets van de wereld mee.
En vertel niet wat mensen zeggen "
Edmond Rostand
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Moindreffor » 06/11/20, 13:37

geweldige dory
Ik probeer ongeduldige stekken uit Guinee en mijn buurman heeft me net iets gegeven om de stekken van een aloë vera te proberen.Ik heb zojuist het protocol gevolgd dat hij me gaf, dus ook daar te volgen

deze winter zijn het pogingen tot stekken, zoals wat er altijd te doen is voor een man van de aarde
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Doris
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1410
Inschrijving: 15/11/19, 17:58
Plaats: Landes
x 359

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Doris » 06/11/20, 14:05

Ja, het is geweldig. Ik probeer ook veel stekjes uit, weer zoiets als "de eerste keer in mijn leven". Nou, we hebben niets te verliezen en alles te winnen, en natuurlijk altijd met de minste moeite : Wink:
1 x
"Ga alleen binnen met je hart, breng niets van de wereld mee.
En vertel niet wat mensen zeggen "
Edmond Rostand
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Did67 » 06/11/20, 18:03

Moindreffor schreef:
mijn buurman gaf me net iets om de stekken van een aloë vera te proberen ...


Ik denk dat dit een afwijzing is die zich aan de basis van een moederplant heeft gevormd ??? Omdat ik anders niet zie wat ik op een aloë vera moet "knippen".

De enige mogelijke fout: te veel luchtvochtigheid, waardoor de groei gaat rotten! Anders is het onverwoestbaar ...
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Moindreffor » 06/11/20, 20:42

Did67 schreef:
Moindreffor schreef:
mijn buurman gaf me net iets om de stekken van een aloë vera te proberen ...


Ik denk dat dit een afwijzing is die zich aan de basis van een moederplant heeft gevormd ??? Omdat ik anders niet zie wat ik op een aloë vera moet "knippen".

De enige mogelijke fout: te veel luchtvochtigheid, waardoor de groei gaat rotten! Anders is het onverwoestbaar ...

dat moeten een paar blaadjes zijn die aan een klein stukje stam vastzitten, maar echt heel kort geknipt

Dus ook tijdens het stekken niet te veel water geven of moet je de grond toch vochtig houden? hij zei me achteraf op het water te letten, maar tijdens de snijperiode is het wat waziger
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Did67 » 06/11/20, 21:36

Ik raad je aan om dit stekje in licht vochtig zand te leggen (zoals gewoonlijk natuurlijk). En je vergeet. De bladeren zitten vol met water. Daarmee maakt de zaailing wortels ... De mijne overwintert in de garage zonder water te geven!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Adrien (voormalig nico239) » 06/11/20, 22:24

sicetaitsimple schreef:
Moindreffor schreef:
een beetje toewijding aan Sicaitsimple, de getransplanteerde uien doen het erg goed, eindelijk verloren ze hun blad, een paar bollen kwamen boven de grond terecht, maar ik stopte ze terug in de grond en daar lijkt bijna iedereen het zeer groene blad te hebben verlaten
goed de rode uien zullen ernstig vernaliseerd zijn en zullen zeker allemaal rijzen, de gele misschien minder, maar ik ga door met de observaties en ik zal aan het eind iets laten denken


Nou, ik stuur je Gael Biard voor de oogst, hij is klaar met zijn laatste dagen!
PS: biologische boer in de Drôme, ik merk dat hij stevig met de voeten op de grond staat, zoals "Thierry boer van vandaag" wiens video's ik een paar dagen geleden had genoemd. Adrien had al zijn initiatief aangegeven om laat mensen komen en een van zijn percelen tomaten oogsten, die te rijp waren voor zijn inblikkende klanten.


Het is altijd interessant om te zien dat de profs werken met hun beperkingen en hun megavlakken ... vergeleken met onze kleintjes ...
1 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Moindreffor » 07/11/20, 13:13

Did67 schreef:Ik raad je aan om dit stekje in licht vochtig zand te leggen (zoals gewoonlijk natuurlijk). En je vergeet. De bladeren zitten vol met water. Daarmee maakt de zaailing wortels ... De mijne overwintert in de garage zonder water te geven!

ok dank je, ik doe het binnen in potgrond, het is nat, ik laat het dan een beetje drogen
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 358-gasten