De tardigrade, extreme weerstand en cryptobiose

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: tardigrade, extreme weerstand en cryptobiose




par Christophe » 11/08/19, 21:44

Is deze verwarring zo belangrijk?
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: tardigrade, extreme weerstand en cryptobiose




par GuyGadebois » 11/08/19, 21:51

Christophe schreef:Is deze verwarring zo belangrijk?

Iedereen geeft het het belang dat ze willen. Ik ben al sinds mijn jeugd een "fan" van insecten, voor mij was het belangrijk.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: tardigrade, extreme weerstand en cryptobiose




par Christophe » 20/10/20, 16:32

En een verbluffend nieuw eigendom van Tardigrade:

0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: tardigrade, extreme weerstand en cryptobiose




par Christophe » 18/12/21, 16:24

Ik begreep de titel niet, maar het ziet er interessant uit: https://trustmyscience.com/tardigrade-p ... quantique/ ! : Mrgreen:

Tardigrade: eerste meercellige organisme dat onderhevig is aan kwantumverstrengeling

Onderzoekers van de Nanyang Technological University in Singapore zijn zojuist geslaagd in een bijna ongelooflijk experiment: de kwantumverstrengeling van een beerdiertje met een supergeleidende qubit! Deze prestatie markeert de eerste keer dat een meercellig organisme is onderworpen aan een dergelijk kwantumfenomeen. In het laatste experiment overleefde het dier zelfs de extreme omstandigheden die hem werden opgelegd. Ja, de keuze van de tardigrade voor dit onderzoek is natuurlijk niet gevaarlijk.

Kwantumverstrengeling (of kwantumverstrengeling) is een fenomeen van de kwantummechanica dat tot op de dag van vandaag nog gedeeltelijk verkeerd wordt begrepen, waarbij twee deeltjes (of groepen deeltjes) een gekoppeld systeem vormen. Dus, ongeacht de afstand tussen hen, zijn hun kwantumtoestanden (1, 0 of beide tegelijk) met elkaar verbonden. In deze zogenaamde "verstrengelde" toestand zijn er correlaties tussen de fysieke eigenschappen van de twee deeltjes.

Tardigrades mogen niet langer worden gepresenteerd, maar een kleine herinnering kan altijd nuttig zijn... Deze fascinerende wezens, ook wel "waterberen" genoemd vanwege hun grappige uiterlijk, staan ​​vooral bekend om hun ongelooflijke veerkracht, in staat om extreme temperaturen en druk te overleven, en zelfs het vacuüm van de ruimte. Om al deze redenen zouden deze microscopisch kleine dieren wel eens de eerste interstellaire reizigers kunnen zijn.

Een van de geheimen van deze onfeilbare weerstand van de tardigrades is hun vermogen om in een staat van extreme anhydrobiose te komen, ook wel "winterslaap" genoemd, die ze voorbereiden door bijna volledig uit te drogen (door tot 95% van hun water te verwijderen). In deze staat genaamd "tun", zien ze eruit als kleine vaatjes, vandaar de gekozen naam. Het feit dat deze wezens dergelijke extreme omstandigheden kunnen verdragen, suggereert dat hun weerstand het resultaat is van het volledig stoppen van hun stofwisselingsprocessen. Als gevolg hiervan waren beerdiertjes volgens Rainer Dumke (hoofdauteur van de studie) en zijn collega's de ideale kandidaten om mogelijk de eerste meercellige organismen te worden die kwantumverstrengeling ondersteunen.

(...)


0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14822
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4301

Re: tardigrade, extreme weerstand en cryptobiose




par GuyGadeboisTheBack » 18/12/21, 16:52

Ik vind het niet erg om gestoken te worden met een Tardigrade messenger DNA-drankje... : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: tardigrade, extreme weerstand en cryptobiose




par Christophe » 18/12/21, 17:11

Prijzen!! : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14822
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4301

Re: tardigrade, extreme weerstand en cryptobiose




par GuyGadeboisTheBack » 18/12/21, 17:31

: Arrowu: : Arrowu: : Arrowu: : Arrowu: : Arrowu: : Arrowu:
Christophe schreef:Prijzen!! : Mrgreen:

Ach nee... : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: tardigrade, extreme weerstand en cryptobiose




par Christophe » 18/12/21, 17:43

Bin if... wil je in plaats daarvan niet de Bonobo? : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14822
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4301

Re: tardigrade, extreme weerstand en cryptobiose




par GuyGadeboisTheBack » 18/12/21, 18:08

Christophe schreef:Bin if... wil je in plaats daarvan niet de Bonobo? : Mrgreen:

Dus daar, in mijn geval is het echt niet de den verdriet! Je zult me ​​geloven of niet, maar ik heb mijn hele leven nog nooit een seksuele instorting meegemaakt, en in welke staat ik me ook bevond... Het is heel simpel, ik geloofde lange tijd dat het bot was... : Mrgreen:
Dernière édition par GuyGadeboisTheBack de 18 / 12 / 21, 18: 10, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: tardigrade, extreme weerstand en cryptobiose




par Christophe » 18/12/21, 18:09

Precies of meer reden!!! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: : Lol: : Lol: : Lol:
0 x

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : sicetaitsimple en 192 gasten