ATF-olie in GM Opel F40 handgeschakelde versnellingsbak vs MTF0063! Scam in mijn garage ... incompetent?

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: ATF-olie in handgeschakelde versnellingsbak GM Opel F40 vs MTF0063! Oplichterij bij mijn garage...incompetent?




par Flytox » 03/10/20, 16:01

Over het niveau van vertrouwen dat kan worden gesteld in bepaalde Pigeot-dealers (in het oosten van Frankrijk), een paar dagen geleden.

- Het betreft een goed onderhouden 207 (A7) 1.4 liter 16 kleppen benzinemotor met 1455000 km.
- Pech = Plotseling groot vermogensverlies zonder enig waarschuwingsbord, waarbij het motorwaarschuwingslampje gaat branden.
- Naar de Pigeot-dealer gebracht, doorgang naar de koffer + compressiemeter, diagnose = klep beschadigd.
- Demontage van de cilinderkop, er mist inderdaad een stukje metaal van een paar mm2 op een uitlaatklep.
Tot nu toe is het goed.

Dan maakt de garage de volgende reparatiebegroting:

scroc.jpg
scroc.jpg (280.39 KiB) 4399 keer bekeken


1e regel: de monteur heeft de olie direct afgetapt zonder deze op te vangen toen de auto net een onderhoudsbeurt kreeg (nieuwe synthetische olie).
3e regel: hij wil alle bevestigingsbouten van de cilinderkop vervangen. (Totaal nutteloos).
6e regel: hij wil alle 8 inlaatkleppen vervangen (geen enkele defect).
7e regel: hij wil alle 8 uitlaatkleppen vervangen (slechts één defecte).
8e regel: hij wil alle 32 halve klepconussen vervangen (geen defect).
9e regel: hij wil de schroef van de krukaspoelie vervangen (Volkomen nutteloos).
12e regel: hij wil het distributieblok van de motor vervangen (zonder enige noodzaak).
13e regel: hij wil de distributiespanner vervangen (zonder enige noodzaak).
15e regel: hij wil het oliefilter vervangen (terwijl de auto buiten dienst gaat).
16e regel: hij wil de calorstat veranderen (hoewel de auto nooit oververhit is geraakt, volkomen nutteloos).
17e regel: hij wil de poelie van de waterpomp vervangen (zonder enige noodzaak).
19e regel: hij wil de injectorafdichtingen op de 4 cilinders vervangen (terwijl de injectie en dus de demontage ervan niet ter discussie staat en ook niet nodig is).
20° lijn: hij wil de uitlaatkraag vervangen (zonder noodzaak):
21e regel: hij wil 4 bougies vervangen (voor slechts 1 mogelijk verdachte).

voor lijn 18 heb ik niet gevonden waar hij het over heeft (afdichting luchtverdeler ???)

"Gecorrigeerde" weergave:

scroc_gecorrigeerd.jpg
scroc_corrigé.jpg (185.66 KiB) 4399 keer bekeken



Kortom, door de schatting van zijn domme suggesties te nemen / corrigeren, gaan we van 2429.57 naar 1159.21 € !!!!!!!!!!!!!

Ik denk dat we medelijden moeten hebben met degenen die niets van mechanica begrijpen als ze naar dit soort dealers gaan.....deze zit in het Oosten maar ik ken dezelfde Pigeon in mijn omgeving.....
1 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637

Re: ATF-olie in handgeschakelde versnellingsbak GM Opel F40 vs MTF0063! Oplichterij bij mijn garage...incompetent?




par Macro » 04/10/20, 20:46

Rekbare cilinderkopbouten: te vervangen
Idem voor de schroef van de krukaspoelie
Olie: vervuild door LDR tijdens het verwijderen van de cilinder
verwijdering van de distributie: we wisselen band en rollen

Voor de acht kleppen... De man gaat hard... Maar hey... Hij bedekt zichzelf...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: ATF-olie in handgeschakelde versnellingsbak GM Opel F40 vs MTF0063! Oplichterij bij mijn garage...incompetent?




par Flytox » 04/10/20, 21:43

Macro schreef:Rekbare cilinderkopbouten: te vervangen

Als er een probleem is, is het bij het aandraaien, het opwinden met de momentsleutel wanneer ze een sleutelhoek geven in plaats van een koppel.
Optioneel kunnen we een aanscherping haar toevoegen. Mijn maat, die van beroep monteur is, verandert ze nooit en heeft daar nooit iets over gehoord. "Het is een truc om het bedrijf te laten werken", zegt hij.

Idem voor de schroef van de krukaspoelie

Dezelfde. Als u het aanbevolen koppel toepast, is het goed.

Olie: vervuild door LDR tijdens het verwijderen van de cilinder

Als u eerst leegt en daarna de cilinder verwijdert, vindt er geen vermenging plaats.

verwijdering van de distributie: we wisselen band en rollen

Het is een ketting en als de spanner tot nu toe goed was, zie ik niet in waarom het daarna niet goed zou zijn. Voor zover ik weet, wordt de wijziging ervan niet aanbevolen tijdens de periodieke bezoeken. De man van het citaat vertelde me aan de telefoon dat het niet verplicht was om het te veranderen... gewoon een voorzorgsmaatregel...

Voor de acht kleppen... De man gaat hard... Maar hey... Hij bedekt zichzelf...

Geen 8 maar 15 kleppen te veel....ze vullen zichzelf serieus vol
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360

Re: ATF-olie in handgeschakelde versnellingsbak GM Opel F40 vs MTF0063! Oplichterij bij mijn garage...incompetent?




par Forhorse » 04/10/20, 22:10

De tapeinden/schroeven van de cilinderkop hebben normaal gesproken een classificatie om te weten of ze weer in elkaar kunnen worden gezet of dat ze moeten worden vervangen. Maar ik ben ook van mening dat het is om het bedrijf te laten werken.
De eerste keer dat ik een koppakking op mijn oude 405 deed, heb ik ze vervangen, hoewel ze nog steeds binnen de tolerantie vielen. zoals 20.000 km moest ik opnieuw beginnen, deze keer heb ik ze niet vervangen (voor 80 euro nam ik het risico om de schroevenset te nemen) het duurde minstens 100.000 km (en waarschijnlijk meer, maar het ging uiteindelijk kapot)

Het is een beetje zoals de distributieriem, als je naar de "prof" luistert vanaf het moment dat je hem uit elkaar haalt, moet je hem vervangen... behalve dat, in de praktijk, als het minder dan een jaar geleden is, kun je zonder probleem.

Een cilinderverwijdering is een kans om heel wat onderhoudswerkzaamheden uit te voeren (distributie, waterpomp, enz.) maar overdrijf het andersom niet! Ik heb nog nooit een klep zien vervangen als hij niet gebarsten of verdraaid is... en nog minder voor de klepsleutels, daar heeft de man duidelijk plezier.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 506

Re: ATF-olie in handgeschakelde versnellingsbak GM Opel F40 vs MTF0063! Oplichterij bij mijn garage...incompetent?




par phil59 » 05/10/20, 21:57

In dit tempo zou het nodig zijn geweest om het meest kwetsbare onderdeel te vervangen: de klepveer!

Cilinderkopschroeven, ik heb nooit veranderd.

Ik heb de zuigers er al uit gehaald, en exclusief cilinderkoppakking en vloeistof, volgende distri, het is ok. Heb ook niet eens de lagerschroeven vervangen...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: ATF-olie in handgeschakelde versnellingsbak GM Opel F40 vs MTF0063! Oplichterij bij mijn garage...incompetent?




par Flytox » 06/10/20, 10:00

Forhorse schreef:Het is een beetje zoals de distributieriem, als je naar de "prof" luistert vanaf het moment dat je hem uit elkaar haalt, moet je hem vervangen... behalve dat, in de praktijk, als het minder dan een jaar geleden is, kun je zonder probleem.


Op mijn tweedehands gekochte Saxo Diesel zat de distributieriem ondersteboven gemonteerd (ten opzichte van de draairichting) en zo los dat hij met de hand heen en weer kon worden bewogen i.v.m. de speling op de tanden!!! :schok: Ik leid haar aardig, maar ik kan nog steeds niet geloven dat ze niet sprong en de motor afvuurde (minstens 30 km op die manier gereden). Grote hit : Cheesy:
Nu ik het goed heb veranderd, is het geluid vooral bij stationair draaien veranderd, met een betere acceleratie?
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79326
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: ATF-olie in handgeschakelde versnellingsbak GM Opel F40 vs MTF0063! Oplichterij bij mijn garage...incompetent?




par Christophe » 19/10/20, 18:12

Hier is ze op!!

Er zijn nog steeds professionele en aardige monteurs in Frankrijk, je moet ze alleen vinden!

doos.jpg
box.jpg (64.06 KiB) 4250 keer bekeken


Dus schakelde ik over naar de "lange" versie van 2007 MU09: https://en.wikipedia.org/wiki/GM_F40_transmission

Nou ik dacht dat het niet zo lang was: ik verloor 400 tot 500 RPM bij 120 km/u...

Vroeger reed ik uitsluitend in de 6e... dan kan ik in de 5e blijven zodra ik niet over de 110 ga...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637

Re: ATF-olie in handgeschakelde versnellingsbak GM Opel F40 vs MTF0063! Oplichterij bij mijn garage...incompetent?




par Macro » 20/10/20, 09:06

Het nieuwe speeltje dat ik Mamita zojuist heb gegeven voor de komende 50e crisis...heeft een handgeschakelde zesversnellingsbak...die vind ik een beetje te kort...Maar ach, we waren de benzinemotoren niet kwijtgeraakt met ons...en naast kleine verplaatsingen (minder dan 6 voor een 1.9-potig voertuig, het is klein)..
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 233-gasten