Een GV die MAAAAAARCHE !!!!

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 25/12/06, 16:04

Hallo Camel1

Ik begrijp dat je het onderwerp GV wilt afsluiten.
Maar je kunt er nog een openen op Mercedes, het zou interessant zijn om de evolutie van het verbruik van dit voertuig te volgen.

Om te weten of de cijfers repetitief zijn (dit is niet altijd mijn geval)
En vooral om te weten of we op de kleine gecumuleerde reizen tot behoorlijk interessante resultaten komen, omdat de gemiddelde gebruiker van een auto is wat voor soort rijden hij doet.

Er is een verschil van 1 tot 1,5 liter met broek versus stad en versus lange afstand, het is direct gerelateerd aan het aantal koude start!
Op de 300TD turbo kom ik aan op 6,5 op een lange reis en dit varieert van 7,5L tot 8L op de stad (reis van 10 km, 20 km, soms 3 km, winkelen)

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 26/12/06, 00:08

Hallo André!

Andre schreef:Hallo Camel1

Ik begrijp dat je het onderwerp GV wilt afsluiten.
Maar je kunt er nog een openen op Mercedes, het zou interessant zijn om de evolutie van het verbruik van dit voertuig te volgen.

Andre


Nou ... een onderwerp afsluiten is niet de sleutel onder de deur leggen! : Lol:
Natuurlijk, als het tijd is, zou ik een thread openen over de merco, met een follow-up van de resultaten van de -volgende- tests ...

Het probleem is, zoals altijd, dat je moet rijden en dat het tijd en cirkels kost ... dus, geduld (je kent een straal in de materie) : Wink: )

Om Antoinet111 te beantwoorden, op de 205, hetzelfde prototype en dezelfde resultaten voor het moment (in afwachting van de volgende versie, in 2007 ...)

Aan de andere kant bevestig ik dat de GV goed werkt, zelfs bij -3 ° C vandaag, en met kraanwater!

Tot ziens!

Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 26/12/06, 10:17

Bedankt voor je antwoord.

goede vakantie. dag
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.
Onderaan de praters en een plafondventilator!
Toine
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 12/04/05, 10:21
Plaats: 63




par Toine » 12/01/07, 13:10

Hallo iedereen en bedankt voor je inspanningen.

Ik heb niet elke post gelezen.

Maar heeft iemand bij een benzinemotor geprobeerd ervoor te zorgen dat de verse lucht die in de reactor aankomt gewoon het lucht / dampmengsel is van benzine na carbu?
Hierdoor kan de motor koud starten en wordt de reactor operationeel zodra de temperatuur stijgt.

En het ideaal zou zijn om de rijkdom van de inlaatgassen aan te passen aan de efficiëntie van de reactor of de temperatuur ervan, omdat beide met elkaar verbonden zijn, toch?

Ik heb een rodeo (R4 GTL-motor) die ik graag schoon en vaak zou willen gebruiken.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 12/01/07, 19:20

Hallo,
alle 100% pantonassemblages werken als volgt
maaiers kleine motor ect.
en zelfs mijn 3,8 liter benzinemotor als ik hem op de snelweg op diesel stuw. Ik stop de benzine-injectie,
Ik kan de reactor ook voorzien van benzine.

De meesten van hen maken een variant van de panton, namelijk waterdoping.
maar het is niet de (echte panton)

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 12/01/07, 21:24

Ahhh : Cheesy: het aanpassen van de rijkdom afhankelijk van de reactor ....
Dit is een onderwerp dat ik leuk vind.

André heeft me een heel interessant en interessant idee voorgelegd, maar ik heb nog geen tijd gehad om het te testen.
Dat van het regelen van de rijkdom dankzij een lambda-sonde zoals bij een auto-injectie, en om een ​​kleine hulpluchtklep aan te passen die rechtstreeks op het inlaatspruitstuk wordt aangesloten om het mengsel enigszins uit te putten.
Dit in het geval dat de reactor wordt gebruikt bij het doteren met water met de waterdamp die door de carburateur gaat.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 19/01/07, 22:47

Dag
Nog een vraag voor Michel
In de tests was de klemvlinder 100% open, veronderstel ik bij deze belasting.
Omdat het mij nog niet is gelukt om prestatieverlies te bewijzen met een gedeeltelijke klemming bij halve belasting of lage belasting
probeer het effect van het hoofdstel op de bank te achterhalen
dat zal sommige theorieën verduidelijken, die waar zijn op een standaard motor omdat je met een panton moet denken dat het anders kan zijn.
Waarom heb je voor 3000 tpm gekozen, de meest economische plaats op de top van de vlakke curve van het koppel en ik denk dat het onder de 3000 tpm ligt, de resultaten zullen waarschijnlijk spectaculairder zijn
Volledige injectie bij maximaal koppel verdient de voorkeur.

Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 95-gasten