Chemische reactie van het Pantone motor

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Kyubi
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 15/12/06, 10:58




par Kyubi » 18/01/07, 09:45

slt,

Bedankt voor je advies : Cheesy: . Als je het hebt over een diagram over plasma, heb je het over dit diagram: http://fr.wikipedia.org/wiki/Image:Plasma_d_vs_T.png


dank u
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 18/01/07, 11:19

voor bout =>

lio74 schreef:
anders begreep ik zijn verbetering op het gebied van uitlaatgassen niet echt => er zijn de gassen die door het midden van de reactor gaan en een deel dat rechtstreeks in de behuizing arriveert waar de spiraal is geplaatst... en hij zegt dat dit zo is voor problemen met de uitlaatgasdrukregeling afhankelijk van de snelheid... nou, ik begreep het niet echt
kun je mij inlichten!?!



Kennelijk gaat het om directe recycling van uitlaatgassen. in het inlaatcircuit, zoals een Pantone die borrelt met de uitlaatgassen, maar hier is het om meer warmte terug te winnen voor de reactor (oud model EGR-klep) (de evolutie van de huidige EGR-kleppen is om de gerecycleerde uitlaatgassen in een extra wisselaar te koelen: om meer te kunnen recyclen en de verbrandingstemperatuur te verlagen)

bout


bout: wat vind je van EGR-kleppen in het algemeen, vooral op diesels? Ik heb veel artikelen gelezen waarin kritiek wordt geuit op dit stomme samenstel waarvan de klep uiteindelijk verstopt raakt door de afzetting van roet (zoals in een schoorsteen). Als hij in de “open” stand blijft hangen, worden de gassen ALTIJD gerecycled, ook bij stationair draaien, en dat is een ramp. forums, mensen die herhaaldelijk problemen hebben met recente voertuigen met EGR-kleppen die vastlopen (voertuig geïmmobiliseerd in de garage + meerdere keren). Soms wordt de storing niet meteen opgemerkt... in dit opzicht had mijn zoon bij 60000 km een ​​verstopte katalysator op een Citroën Jumpy 1,9 D, ongelooflijk. Bij Citroën onderkende de garagemanager uiteindelijk dat het waarschijnlijk afkomstig was van een geblokkeerde EGR-klep en hij stemde ermee in om deze op mijn aandringen in de gesloten positie te blokkeren!!! Ik geloofde het niet. Ik heb er een stuk of tien gezien (vol roet: enorm) bij een monteur die ze verwijdert en het gat dichtmaakt met een geschroefd plaatstaalplaatje.....hij komt zonder problemen door de keuring!
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 165-gasten