Frankrijk Avond, arm en bankroet, laatste gratis en kritische krant of samenzweerderige krant?

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9806
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: France Evening, arm en bankroet, laatste gratis en kritische krant of samenzweerderige krant?




par sicetaitsimple » 18/09/20, 16:50

Christophe schreef:Ik begrijp de logica van INSEE niet om de hittegolf van 2003 en Covid van 2020 te vergelijken ... ????


De interesse is om een ​​relatief plotseling fenomeen van oversterfte te karakteriseren, niet noodzakelijk om ze te vergelijken.

Maar effectief vergelijken ze, maar introduceren ze ook een "standaardisatie" die het mogelijk maakt om rekening te houden met de evolutie van de demografie in aantal enerzijds en in leeftijd anderzijds. Volgens hun schattingen zou dezelfde hittegolf in 2003 23700 mensen het leven hebben gekost in plaats van 15300 als de bevolking van 2003 die van 2020 was geweest.
Persoonlijk vond ik het erg leerzaam.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: France Evening, arm en bankroet, laatste gratis en kritische krant of samenzweerderige krant?




par Adrien (voormalig nico239) » 18/09/20, 16:51

sicetaitsimple schreef:
Christophe schreef:Ik begrijp de logica van INSEE niet om de hittegolf van 2003 en Covid van 2020 te vergelijken ... ????


De interesse is om een ​​relatief plotseling fenomeen van oversterfte te karakteriseren, niet noodzakelijk om ze te vergelijken.

Maar effectief vergelijken ze, maar introduceren ze ook een "standaardisatie" die het mogelijk maakt om rekening te houden met de evolutie van de demografie in aantal enerzijds en in leeftijd anderzijds. Volgens hun schattingen zou dezelfde hittegolf in 2003 23700 mensen het leven hebben gekost in plaats van 15300 als de bevolking van 2003 die van 2020 was geweest.
Persoonlijk vond ik het erg leerzaam.


Ah ja geen zorgen dat is erg goed.

Maar niets te maken met hun tweet
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9806
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: France Evening, arm en bankroet, laatste gratis en kritische krant of samenzweerderige krant?




par sicetaitsimple » 18/09/20, 16:56

Adrien (ex-nico239) schreef:Maar niets te maken met hun tweet


Welke? Deze?

De analyse waarnaar FranceSoir verwijst, is niet afkomstig van INSEE. We zullen morgen (vrijdag 18/09) een Insee Première publiceren over # doden # COVID19 (in vergelijking met die gerelateerd aan de hittegolf van 2003) #statistiekens
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: France Evening, arm en bankroet, laatste gratis en kritische krant of samenzweerderige krant?




par Adrien (voormalig nico239) » 18/09/20, 17:01

sicetaitsimple schreef:
Adrien (ex-nico239) schreef:Maar niets te maken met hun tweet


Welke? Deze?

De analyse waarnaar FranceSoir verwijst, is niet afkomstig van INSEE. We zullen morgen (vrijdag 18/09) een Insee Première publiceren over # doden # COVID19 (in vergelijking met die gerelateerd aan de hittegolf van 2003) #statistiekens


Destijds voor mij op hun tweet die ik had geïnterpreteerd als een reactie op het FS-artikel

Dus ik begrijp nog steeds niets Beeld

De twee hebben uiteindelijk niets met elkaar te maken Beeld

En tenzij ik me vergis, is de analyse van FS gebaseerd op INSEE-cijfers (dat is wat ze beweren)
Het valt nog te bezien of het eerlijk is.

Maar zoals ik al eerder zei ... voorspelling zonder enige interesse, want we zullen het over een paar maanden weten Beeld
Dernière édition par Adrien (voormalig nico239) de 18 / 09 / 20, 17: 03, 2 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: France Evening, arm en bankroet, laatste gratis en kritische krant of samenzweerderige krant?




par Christophe » 18/09/20, 17:01

sicetaitsimple schreef:De interesse is om een ​​relatief plotseling fenomeen van oversterfte te karakteriseren, niet noodzakelijk om ze te vergelijken.

Maar effectief vergelijken ze, maar introduceren ze ook een "standaardisatie" die het mogelijk maakt om rekening te houden met de evolutie van de demografie in aantal enerzijds en in leeftijd anderzijds. Volgens hun schattingen zou dezelfde hittegolf in 2003 23700 mensen het leven hebben gekost in plaats van 15300 als de bevolking van 2003 die van 2020 was geweest.
Persoonlijk vond ik het erg leerzaam.


Mouais mouais mouais ... Laten we toegeven ... behalve dat de covid niet alleen eenzame oude mensen doodt (het is niet pejoratief, het is een observatie die de hecatomb van 2003 verklaart ...)
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9806
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: France Evening, arm en bankroet, laatste gratis en kritische krant of samenzweerderige krant?




par sicetaitsimple » 18/09/20, 17:31

Christophe schreef:Mouais mouais mouais ... Laten we toegeven ... behalve dat de covid niet alleen eenzame oude mensen doodt (het is niet pejoratief, het is een observatie die de hecatomb van 2003 verklaart ...)


Tenslotte! ze vergelijken cijfers, geen oorzaken of omstandigheden! Dit zijn de zaken van anderen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: France Evening, arm en bankroet, laatste gratis en kritische krant of samenzweerderige krant?




par Christophe » 18/09/20, 17:50

Nou, ik reageerde alleen op jouw argument ...

Als je eerlijk bent, moet je cijfers vergelijken ...in (min of meer) dezelfde omstandigheden nr ?
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9806
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: France Evening, arm en bankroet, laatste gratis en kritische krant of samenzweerderige krant?




par sicetaitsimple » 18/09/20, 18:10

Wat betreft de berekeningen van significante periodes van oversterfte, zullen er nooit "dezelfde omstandigheden" zijn.

Daarna vergelijken we, of niet ... niet om uit te leggen, alleen om de gevolgen van deze of gene gebeurtenis in relatie tot een andere te peilen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: France Evening, arm en bankroet, laatste gratis en kritische krant of samenzweerderige krant?




par Obamot » 18/09/20, 18:44

:? Was het de subliminale minuut van Simple: ............ : Arrowd: ...... Beeld
"- hydroxychloroquine werkt niet tegen hittegolven! » Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16131
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5244

Re: France Evening, arm en bankroet, laatste gratis en kritische krant of samenzweerderige krant?




par Remundo » 18/09/20, 21:10

nee, maar dat is een groot probleem in de discussies rond de COVID19-crisis.

dit is wat ik de "biaibiais neurose".

biaibiais-neurose is om geen enkele figuur te beschouwen en deze met een andere te vergelijken onder het voorwendsel dat er vooroordelen zijn.

Samengevat, de obsessie met vooringenomenheid concentreert alle dialectische energie en verbiedt uiteindelijk elke plausibele redenering, zelfs realistisch in orden van grootte.

We hebben Biaibiais heren (meestal mannen, maar vrouwen zijn zeldzamer op "onze" forums), uitzinnige vechters en kibbelaars van hun staat, die hun leven lang de biaibiais bespotten en elke hoop om het debat vooruit te helpen vernietigen. Het gaat niet alleen om Economie die ik heb gezien.

Hun onbeweeglijkheid en hun diepe twijfel, om niet te zeggen neurotisch om ook anderen te verlammen, contrast met de aarde die blijft draaien, en de beweging die moet worden gehandhaafd om vooruitgang te boeken, vooral in noodgevallen waarbij een element van het onbekende betrokken is.

aan de wijzen.
1 x
Beeld

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 363-gasten