De laatste cijfers en weersgevolgen van de opwarming van de aarde

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par ENERC » 17/09/20, 19:20

Christophe schreef:Goed artikel... wat een ellende...

Maar "we" kwijlen nog steeds liever over het geld, de bling bling, het consumentisme van sukkels (klootzakken in feite) dan over te stappen naar mondiale econologie!

Als je mijn mening wilt:
- oude mensen (zeg maar 50 jaar oud) zullen geen Amish worden en terugkeren naar de olielamp. Macron is in ieder geval gerustgesteld : Mrgreen:
- de anderen (vooral de millennials) zijn dat wel très gevoelig voor klimaatproblemen.

Het probleem is dat ze geen orde van grootte hebben: ze moeten worden toegejuicht bij het breken van een korf op het dak van een logistiek magazijn dat honderden vrachtwagens per dag ontvangt.

Het grote probleem is om te trainen op ordes van grootte. Het is niet zo simpel. Als ik de vraag stel "vervuilen mijn video's op Netflix meer dan de 10 handtassen die ik dit jaar heb gekocht"?

Omdat ze er een aantal hebben getest, zijn de simulatoren voor de COXNUMX-voetafdruk slecht.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par Christophe » 17/09/20, 19:36

Je zou de formule aan Macron moeten voorstellen! : Cheesy:

ENERC schreef:- de anderen (vooral de millennials) zijn dat wel très gevoelig voor klimaatproblemen.

Het probleem is dat ze geen orde van grootte hebben: ze moeten worden toegejuicht bij het breken van een korf op het dak van een logistiek magazijn dat honderden vrachtwagens per dag ontvangt.


Dat is wat ze gevoelig zijn, maar oppikken als het erop aankomt om ter zake te komen...

De meeste van de millennial-afgestudeerden die ik heb mogen ontmoeten, zijn arrogant, dorstig naar geld en bovendien incompetent (zoals een computeringenieur die WordPress-plug-ins leert installeren... niet om ze te coderen, om ze te installeren, eh...)... dus hun klimaatgevoeligheid en hun actiekracht... Ik geloof er zeer gematigd in...

Zij zijn ook degenen die papa-startups hebben opgezet op basis van "greenwashing" om veel tarwe te verbouwen door niets concreets te doen... en die hun tijd besteden aan sociale netwerken 4G verbonden H24...

Aan de andere kant, schreeuwen op straat bij demonstraties aan alle kanten, dat ze wel weten hoe het moet...

Millennials zijn een narcistische generatie die in illusies wordt gewiegd en is opgegroeid met sociale media...

En de jaren 80 en 90? Waar zitten ze in je redenering?
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par izentrop » 18/09/20, 08:17

De Doubs is "vrijwel verdwenen, de rivier is een woestijn geworden"


We hadden het er onlangs over, maar het is niets zei iemand :P
2 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par Christophe » 18/09/20, 15:45

Het is klote...Nogmaals, dit alles is het gevolg van de menselijke psychologie van altijd meer willen...van kwijlen over rijkdom en macht...

We staan ​​aan het begin van de Fermi-paradox!

We kunnen niet zeggen dat we niet gewaarschuwd zijn... misschien is dat wel het ergste...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par Ahmed » 18/09/20, 18:27

Het inroepen van een morele oorzaak wordt, naast het feit dat het afstand doen van een echte analyse is, tegengesproken door de antropologische werkelijkheid.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par Forhorse » 18/09/20, 22:22

Hoe dan ook, we zullen te horen krijgen dat het niet onze schuld is, dat dit allemaal volkomen natuurlijk is, dat we er niets aan kunnen doen, dus kunnen we net zo goed doorgaan met het verbruiken van fossiele brandstoffen en onbeperkte groei bevorderen.
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par ABC2019 » 18/09/20, 22:28

Forhorse schreef:Hoe dan ook, we zullen te horen krijgen dat het niet onze schuld is, dat dit allemaal volkomen natuurlijk is, dat we er niets aan kunnen doen, dus kunnen we net zo goed doorgaan met het verbruiken van fossiele brandstoffen en onbeperkte groei bevorderen.

RC of geen RC, onbeperkte groei, het bestaat toch niet... hoe promoot je iets dat niet bestaat?
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par Ahmed » 19/09/20, 09:53

Toch is deze promotie heel reëel, ondanks het duidelijke gebrek aan inhoud... Wat is volgens jou "duurzame ontwikkeling"? : Mrgreen:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par moinsdewatt » 19/09/20, 11:27

Stijgend water: hoe Nederland zich voorbereidt

Gepubliceerd op 08/03/2019 geo

Met een kwart van zijn grondgebied al onder zeeniveau, innoveert Nederland in alle richtingen om droog te blijven. Onderzoek de natie die weet hoe de mensheid te redden van de overstroming.


Heel lang artikel https://www.geo.fr/environnement/montee ... are-194824
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par izentrop » 20/09/20, 00:52

Het hangt ons in het gezicht, tenzij:
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 195-gasten