Een NASA-wetenschapper vertelt erover.

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 13/01/07, 19:05

Houthakker schreef:Serieuzer, hoe meet je concentraties van CO2, CFK's, Ozon of welk gas dan ook met analysatoren bevestigd aan weerballonnen als deze gassen geen voldoende homogeen mengsel vormen in de atmosfeer? :schok:


Uh...Joker...Dat is precies de vraag die ik mezelf stel: is de concentratie echt homogeen? Iedereen weet dat er vanaf een bepaalde hoogte veel minder O2 is... het is niet zeker dat de concentratie van alle gassen op dezelfde manier afneemt met de hoogte...

Houthakker schreef:Bovendien zie ik het verband niet tussen het smelten van een gletsjer en het feit of deze wel of niet baadt in CO2: de opwarming is mondiaal en beperkt zich niet tot een bepaald gas in de atmosfeer!


Nou nee... volgens zijn theorie zouden de gletsjers, als de CO2 "daar beneden" was, niet in de kas zijn omdat ze zich op grote hoogte bevinden... Nou, zo zag ik het en zijn antwoord is duidelijk en duidelijk: c hij is een geleerde clown...
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 14/01/07, 20:13

Christophe schreef:[...] hij is een geleerde clown ...
Moue ... :frons:
Nog een die zalm maakt zodat we kunnen zien ... :?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 15/01/07, 11:07

Houthakker schreef:Nog een die zalm maakt zodat we kunnen zien ... :?


Hij moet voorzichtig zijn. Zalm maken tijdens de feestdagen is gevaarlijk: je wordt al snel gerookt op toast!!!
: Lol: : Lol: : Lol:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 80-gasten