Presentatie van innovatieve of onbekende tools

Presenteer uw doe-het-zelf-projecten, uw nieuwe technische ideeën, uw innovaties om te testen of uw zelfbouwwerk. Want zelf doen is vaak voordeliger en efficiënter.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Presentatie van interessante of innovatieve hulpmiddelen onbekend




par Ahmed » 02/09/20, 22:55

A' staat aan het einde, omdat in onze context niemand een bedrag zou investeren om het in een bedrijf te riskeren en in het gunstigste geval een identiek bedrag zou opnemen: het is daarom per definitie noodzakelijk* dat A' groter is dan A. Ik specificeer dat het verband houdt met de geproduceerde eenheid van goederen (of met het totaal van wat er wordt geproduceerd, wat niets verandert).
* Aangezien dit het doel is van elk bedrijf, ruim voordat een hulpprogramma wordt geproduceerd, wat slechts een voorwaarde is (wat soms kan worden vermeden en in dit geval verandert het natuurlijk niets aan het belangrijkste).

Het verschil tussen AMA' en MAM is essentieel: in het eerste geval wordt gezocht naar de eenvoudige kwantitatieve toename van een kapitaal door de incorporatie van menselijke arbeid in een waar, terwijl in het tweede geval het gaat om het ruilen van producten van hetzelfde waarde, maar voorzien van verschillende kwaliteiten vanuit het respectieve standpunt van de wisselaars: ik heb te veel tarwe voor mijn consumptie, maar ik heb schoenen nodig die ik niet produceer... De andere , die meer schoenen produceert dan voeten heeft (sic !) zou ongetwijfeld brood willen eten; er is gelijkheid van praktische gebruikswaarde, maar dissymmetrie met betrekking tot bepaalde behoeften (marginale behoefte).
Ik sprak over MAM als voorbeeld, omdat het in het geval van een uitwisseling met inkomsten is, maar de uitwisseling kan direct zijn in het geval van ruilhandel. Deze laatste methode levert geen van de moeilijkheden op die we dachten erin te zien, aangezien het de manier van functioneren bij uitstek was van de menselijke soort: er is geen behoefte aan gelijkheid van uitwisselingen als de mogelijkheid van een latere ongelijke uitwisseling in de andere richting is mogelijk ongeacht de volgende uitwisselaar ... Het is een systeem van impliciete eeuwigdurende schuld dat geld alleen zal institutionaliseren, maar in een geheel andere geest, met de gevolgen die te zien zijn .
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

Re: Presentatie van interessante of innovatieve hulpmiddelen onbekend




par Oli 80 » 01/07/21, 21:20

Hallo allemaal,

hier zijn innovatieve tuingereedschappen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Presentatie van interessante of innovatieve hulpmiddelen onbekend




par Exnihiloest » 03/07/21, 19:28

Een interessant hulpmiddel, als we even teruggaan in de tijd.
Ik maak me klaar (ik heb het nog niet hoeven gebruiken, maar ik blijf, je weet maar nooit...).

Weet iemand hoe je het herkent? (en geen vals spelen met Google, ik heb het antwoord :) ).
toebehoren
gereedschap.jpg
tool.jpg (456.26 KiB) 1707 keer bekeken
0 x
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 648
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 232

Re: Presentatie van interessante of innovatieve hulpmiddelen onbekend




par n.Chr. 44 » 03/07/21, 23:09

Een demper?
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14931
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4346

Re: Presentatie van interessante of innovatieve hulpmiddelen onbekend




par GuyGadeboisTheBack » 03/07/21, 23:15

Ahmed schreef:Ik had het over MAM als voorbeeld, omdat het in het geval van een uitwisseling met inkomsten is...

(Ze stond op de stoep, Michèle Alliot Marie?) Beeld
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Presentatie van interessante of innovatieve hulpmiddelen onbekend




par Ahmed » 04/07/21, 08:26

Nee, maar politieke politiek: het gaat in wezen over hetzelfde, maar dan meer gedistingeerd, althans volgens sommigen.
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Presentatie van interessante of innovatieve hulpmiddelen onbekend




par Exnihiloest » 04/07/21, 18:10

AD 44 schreef:Een demper?

Kwijt ! Kom op, ik geef de oplossing omdat ik niet zeker weet of deze tool in alle regio's wordt gebruikt.
Het is een mestvorm. En na het drogen gebruikten we de "cakes" voor het vuur.

0 x
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 648
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 232

Re: Presentatie van interessante of innovatieve hulpmiddelen onbekend




par n.Chr. 44 » 04/07/21, 18:49

Ahhh oké!

Nou dat wist ik niet... dat had ik nog nooit gezien.
0 x

Terug naar “Uw technische montages, DIY, innovaties en zelfbouw: een object of een installatie maken”

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 136-gasten