De Potager du Sloth: het boek

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 03/08/20, 18:12

Moindreffor schreef:
maar wat draagt ​​het om tegen de stroom in te gaan en het zijn vaak geweldige momenten van eenzaamheid en vragen stellen



Daar heb ik eigenlijk plezier! Ook al klemde ik mijn tanden op elkaar om het einde te halen zonder de deadlines te overschrijden... Vraag "regelmatig zijn". Maar toen ik tekende, wist ik niet dat het zo lang zou duren. Hoe vermoeiend is het om een ​​foto te vinden waarvan je weet dat die bestaat en die ‘daar’ zou zijn! onder enkele duizenden.

In mijn vorige banen ja, heel eenzame tijden. Ik ‘theoretiseerde’ dit door altijd te beweren dat je, om vrij te zijn, moet weten hoe je alleen moet lopen! Mijn vrouw vertelde je hoe vaak ik in haar armen huilde. Hoeveel verloren armworstelen! Soms was ik niet sterk genoeg. Soms jaagden de anderen in roedels. Soms draaiden supporters hun jasje om als ik boven de leegte balanceerde.

Misschien of misschien niet zal ik het verhaal van deze dag vertellen toen ik in een openbare bijeenkomst de verduistering van voedselhulp (indirect) aan de kaak stelde in het bijzijn van de prefect van Guéra, de rechterhand van Hissen Habré, en de Tsjadische minister van Landbouw. Het volledige verhaal is lang. En dus kwam ik thuis, pakte mijn koffer en wachtte op de speciale troepen... Ik was erg bang voor de martelingen waarvan ik dacht dat ze zouden komen. Dat is allemaal niet gebeurd, dat verzeker ik je. Het moment van eenzaamheid, zittend op de metalen veldfles waarin ik mijn persoonlijke bezittingen had verzameld, is nog steeds aanwezig in mijn gedachten terwijl ik dit schrijf.

Ik ben niet altijd redelijk geweest. Vandaag ben ik nog steeds aan het krabben. Maar het is een fluwelen poot!

En hierdoor kon ik, in de vroege ochtend van mijn hartaanval, toen ik dacht dat ik doodging, concluderen: “dat ik een goed leven had gehad en dat ik in vrede kon sterven!”.
3 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Moindreffor » 03/08/20, 20:29

Did67 schreef:Daar heb ik eigenlijk plezier! Ook al klemde ik mijn tanden op elkaar om het einde te halen zonder de deadlines te overschrijden... Vraag "regelmatig zijn". Maar toen ik tekende, wist ik niet dat het zo lang zou duren. Hoe vermoeiend is het om een ​​foto te vinden waarvan je weet dat die bestaat en die ‘daar’ zou zijn! onder enkele duizenden.

ja gelukkig kunnen we, als de tijd van de vrijheid is aangebroken, plezier hebben, omdat we niet langer afhankelijk zijn, het is een luxe die we moeten weten te waarderen en ik denk dat naast het financiële aspect dat je je boek brengt, deze enorme vrijheid van eindelijk kunnen zeggen wat je wilt, zoals je wilt, zonder enig verbod, moet voor jou zijn, alsof je eindelijk "rijk" bent
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Adrien (voormalig nico239) » 03/08/20, 22:36

Integriteit heeft tegenwoordig een hoge prijs, maar hoe goed voelt dat op elk moment van de dag of nacht? Beeld
1 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Obamot » 04/08/20, 06:39

Amper twee dagen...
Twee dagen regen met veel negatieve ionen – en andere dingen waar we niets van weten – en het is een explosie van groen in de tuin!

In plaats van te onderzoeken waarom dit fenomeen zich elke keer voordoet als het regent (terwijl simpelweg water geven bij lange na niet hetzelfde effect heeft...) gaan deze fatalisten, die de makkelijke uitweg uit de agro-industrie zoeken door te vertrouwen op GGO's en chemie, verder met hun ontwikkeling. hun hoofden in een zak, in plaats van te proberen adequaat na te bootsen wat de natuur en levende wezens doen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Adrien (voormalig nico239) » 04/08/20, 12:14

Obamot schreef:Amper twee dagen...
Twee dagen regen met veel negatieve ionen – en andere dingen waar we niets van weten – en het is een explosie van groen in de tuin!

In plaats van te onderzoeken waarom dit fenomeen zich elke keer voordoet als het regent (terwijl simpelweg water geven bij lange na niet hetzelfde effect heeft...) gaan deze fatalisten, die de makkelijke uitweg uit de agro-industrie zoeken door te vertrouwen op GGO's en chemie, verder met hun ontwikkeling. hun hoofden in een zak, in plaats van te proberen adequaat na te bootsen wat de natuur en levende wezens doen!


Hé, dit toeval is merkwaardig... wordt vervolgd. 8)
0 x
jft78
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 41
Inschrijving: 16/04/19, 21:10
Plaats: Yvelines
x 6

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par jft78 » 04/08/20, 14:26

Moindreffor schreef:
Did67 schreef:Daar heb ik eigenlijk plezier! Ook al klemde ik mijn tanden op elkaar om het einde te halen zonder de deadlines te overschrijden... Vraag "regelmatig zijn". Maar toen ik tekende, wist ik niet dat het zo lang zou duren. Hoe vermoeiend is het om een ​​foto te vinden waarvan je weet dat die bestaat en die ‘daar’ zou zijn! onder enkele duizenden.

ja gelukkig kunnen we, als de tijd van de vrijheid is aangebroken, plezier hebben, omdat we niet langer afhankelijk zijn, het is een luxe die we moeten weten te waarderen en ik denk dat naast het financiële aspect dat je je boek brengt, deze enorme vrijheid van eindelijk kunnen zeggen wat je wilt, zoals je wilt, zonder enig verbod, moet voor jou zijn, alsof je eindelijk "rijk" bent


Het boek brengt inderdaad een zekere vrijheid met zich mee. Ze is welkom.
Aan de andere kant moet je op internet soms via een bemiddelaar met een stropdas of een chocolade-etende luidspreker het einde van de pauze aangeven. : Wink:
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 04/08/20, 14:38

Het web is voor mij een mooi voorbeeld van perversiteit: onder het stempel van vrijheid bedriegt GAFA je en verbergt miljarden in paradijzen, terwijl ze de publieke investeringen ‘uitbuit’ die worden betaald door deze imbecielen, in hun ogen, die belasting betalen; Om het bedrog compleet te maken, organiseren ze hun communicatie op zo'n manier dat ze worden aangezien voor genieën, 'machtige mannen', enz. Dat is het einde.

Aan de andere kant, onder dekking van anonimiteit, beledigen individuen, verspreiden ze desinformatie, geloven ze dat ze superieur zijn, beledigen ze, bederven ze debatten... Het zijn dezelfde imbecielen, minus de miljarden. En er is niets erger dan gefrustreerde mensen!

Het laat zien dat, hoezeer we ook ‘prachtige gereedschappen’ bedenken, we ze gewoon in de handen van mensen moeten leggen. En ze doen wat ze kunnen: onzin, ruzie, verwarring, wie de grootste heeft (domheid)... En daar gaan we, klimmen!

Wat doe ik hier??? Soms vraag ik me af... Bovendien ga ik naar mijn moestuin!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Adrien (voormalig nico239) » 04/08/20, 14:42

Did67 schreef:Het web is voor mij een mooi voorbeeld van perversiteit: onder het stempel van vrijheid bedriegt GAFA je en verbergt miljarden in paradijzen, terwijl ze de publieke investeringen ‘uitbuit’ die worden betaald door deze imbecielen, in hun ogen, die belasting betalen; Om het bedrog compleet te maken, organiseren ze hun communicatie op zo'n manier dat ze worden aangezien voor genieën, 'machtige mannen', enz. Dat is het einde.

Aan de andere kant, onder dekking van anonimiteit, beledigen individuen, verspreiden ze desinformatie, geloven ze dat ze superieur zijn, beledigen ze, bederven ze debatten... Het zijn dezelfde imbecielen, minus de miljarden. En er is niets erger dan gefrustreerde mensen!

Het laat zien dat, hoezeer we ook ‘prachtige gereedschappen’ bedenken, we ze gewoon in de handen van mensen moeten leggen. En ze doen wat ze kunnen: onzin, ruzie, verwarring, wie de grootste heeft (domheid)... En daar gaan we, klimmen!

Wat doe ik hier??? Soms vraag ik me af... Bovendien ga ik naar mijn moestuin!



Je hebt 1000 keer gelijk
2 nieuws van de dag om over te geven
De belachelijke belasting die Netflix in Frankrijk betaalt
De lobby's zijn erg sterk... zelfs de rechters nu
Proces tegen Apple: Europese justitie schrapt recordboete

Terwijl ik wacht tot ik met pensioen ga, ga ik weer aan het werk
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 04/08/20, 17:52

Did67 schreef:
En ze doen wat ze kunnen: onzin, ruzie, verwarring, wie de grootste heeft (domheid)... En daar gaan we, klimmen!



Iedereen had gecorrigeerd: ...dat ze weten hoe ze het BESTE kunnen doen!

[En nu we toch bezig zijn, uit respect voor ons taalgebruik: "...GAFA is je aan het oplichten!"
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Moindreffor » 04/08/20, 19:41

Did67 schreef:
Did67 schreef:En ze doen wat ze kunnen: onzin, ruzie, verwarring, wie de grootste heeft (domheid)... En daar gaan we, klimmen!

Iedereen had gecorrigeerd: ...dat ze weten hoe ze het BESTE kunnen doen!
[En nu we toch bezig zijn, uit respect voor ons taalgebruik: "...GAFA is je aan het oplichten!"

We gaan je niet de schuld geven van een paar typefouten, grammatica of spelfouten, het is niet alsof je boeken aan het schrijven was... : Mrgreen:

Het doet me denken aan een vriend van een Franse leraar die op een kopie had gelezen, gecorrigeerd door een van deze collega's voor de leerling: "Wees voorzichtig met de spelling" : Mrgreen:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 310-gasten