Hoe u een "Lazy Vegetable Garden" gemakkelijker start dan permacultuur: stappen en advies

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Hoe een "Lazy Potager" eenvoudiger te starten dan permacultuur: stappen en tips




par Moindreffor » 30/07/20, 11:27

Ik denk dat onze vriend te veel vragen stelt en aarzelt om aan de slag te gaan
1) ja, maak je eigen topic aan, zodat je gemakkelijk je vragen en vooral de antwoorden kunt vinden
2) we beginnen wanneer we willen, maar je kent het gezegde dat je op tijd moet beginnen, dus waarom wachten?
3) duidelijk onderscheid maken tussen wat Didier thuis doet en wat we allemaal alleen doen en wat jij thuis gaat doen, er is geen reproduceerbaarheid

het belangrijkste is om te beginnen en te observeren, hoe langer je wacht, hoe minder dingen je hoeft te observeren. Het is niet het hooi dat je in je moestuin gaat leggen dat een natuurramp zal veroorzaken

dit jaar heb ik er bijvoorbeeld voor de winter stro in gedaan om voor een beetje koolstof te zorgen, ik heb het er vóór de winter in gedaan zodat het een beetje ontbindt bij het planten van de gewassen in mei en geen geluk, het was droog in maart en dat gebeurde dus niet genoeg ontbonden, als ik hooi had gelegd, zou het vóór de winter te verteerd zijn geweest en als ik het begin maart had gelegd, zoals het 'vorige jaar, zou het helemaal niet zijn ontbonden

dus begrijpen hoe het werkt is het principe dat Didier verdedigt omdat je je altijd moet aanpassen, het is voor iedereen anders en het is elk jaar anders of niet : Mrgreen:

dus, of je probeert deze draad te lezen, om te begrijpen dat het gratis is en een geschenk : Mrgreen: , óf je koopt het boek van Didier, dat dit voor je zal verduidelijken en samenvatten, en je hebt een kleine investering

na elke groente die je in huis plant zal een andere ontwikkeling plaatsvinden, bij mij zit de courgette 1 meter tussen elke plant, voor anderen is het meer, en voor mij zal het de komende jaren misschien wel meer worden
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Delphine
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 23/07/20, 08:34

Re: Hoe een "Lazy Potager" eenvoudiger te starten dan permacultuur: stappen en tips




par Delphine » 30/07/20, 11:29

Adrien (ex-nico239) schreef:Zoals eerder gezegd, is het het beste als je op de lange termijn wilt werken om je eigen discussiethread te maken, er zullen in ieder geval alle vragen zijn die betrekking hebben op je context.


Ik dacht dat ik het goed deed, want de titel van deze thread is: "hoe begin ik..." "stappen en tips". Ik dacht dat ik daar mijn plek zou hebben, zonder dat ik een nieuw draadje hoefde aan te maken, wat misschien niet gezien zou worden.

Adrien (ex-nico239) schreef:Waarom kun je niet meteen beginnen?


Om vele redenen: ik heb nog geen hooi (of zelfs maar geprobeerd te kopen), ik heb ook geen zaden, ik heb nog niet eens besloten over de grootte van de moestuin (ik wacht op mijn man, laat me alsjeblieft een stukje van de tuin achter, maar welke (en met de toekomstige buitenwerkzaamheden dreigt de geplande locatie mishandeld te worden), en ik hou er niet van om dingen te doen zonder voorbereiding.
Ik ben momenteel bezig met het maken van een klein document om mij te helpen met mijn ervaring met lui moestuinieren.
Ik heb bijvoorbeeld de groentesoorten gevonden die ik lekker vind en die geschikt lijken voor mijn regio. Ik hoop ze dus snel te kunnen bestellen. Maar zolang ik de oppervlakte van mijn toekomstige moestuin niet weet, heeft het geen zin om de zaden te bestellen (ik ga geen 6 verschillende kopen, als ik uiteindelijk maar plek heb voor 3 groenten.. .). Daarom.
Terwijl ik alles rond had, besloot ik, om mezelf geen druk op te leggen, pas in 2021 te beginnen.
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Hoe een "Lazy Potager" eenvoudiger te starten dan permacultuur: stappen en tips




par Moindreffor » 30/07/20, 11:40

er is geen probleem, we raden je aan om je topic te openen, omdat dat praktischer voor je is. Over het algemeen bekijken we alle threads, dus gaan we naar de jouwe

hooi kan gemakkelijk langer dan een jaar worden bewaard, dus als je er nu naar zoekt en het opslaat, moet je voorbereid zijn, zelfs als je het het eerste jaar niet gebruikt, het zal het volgende jaar zijn, wees voorzichtig, fenocultue heeft de neiging om binnen te dringen ruimtes, we beginnen klein en dan groeit het

de zaden zijn hetzelfde, je kunt ze een jaar of twee bewaren..., maar als je een klein gebied hebt, is het kopen van planten eenvoudiger
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Delphine
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 23/07/20, 08:34

Re: Hoe een "Lazy Potager" eenvoudiger te starten dan permacultuur: stappen en tips




par Delphine » 30/07/20, 11:46

Moindreffor schreef:dus begrijpen hoe het werkt is het principe dat Didier verdedigt omdat je je altijd moet aanpassen, het is voor iedereen anders en het is elk jaar anders of niet : Mrgreen:


Dat ik het goed begreep (dat ik moest begrijpen : Cheesy: ), maar iedereen heeft zijn eigen baan (of hobby). Ik ben een horlogemaker. Als ik u het horlogemaken zou moeten uitleggen, zou u de basisprincipes kennen van hoe het werkt, maar niet de details. En sommige van deze details maken ook het verschil of een horloge loopt of niet. Omdat ik er niets van wist, ging ik ver weg

Moindreffor schreef:dus, of je probeert deze draad te lezen, om te begrijpen dat het gratis is en een geschenk : Mrgreen: , óf je koopt het boek van Didier, dat dit voor je zal verduidelijken en samenvatten, en je hebt een kleine investering

Ik heb de draad volledig gelezen, ik heb zelfs anderen hierover gelezen forum. Ik had eerder ongeveer 60 vragen, die ik geleidelijk aan zelf beantwoordde door deze discussies te lezen. En zoals vermeld in mijn eerste bericht, ik heb het boek van Didier al en ik heb het ook gelezen : Mrgreen: . Maar zijn boek legt zijn methode uit en de redenen voor de werking ervan, het is ook geen "natuur en groenten voor Dummies", dus ik zat nog steeds met vragen die je dom lijken. (Ik moest bijvoorbeeld een derde van het boek lezen voordat ik de term adventitia begreep).

Ik dank u in ieder geval voor uw antwoorden, omdat ze mijn idee van de moestuin altijd iets verder verfijnen (en mijn dossierje verrijken : Lol: ).
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Hoe een "Lazy Potager" eenvoudiger te starten dan permacultuur: stappen en tips




par Moindreffor » 30/07/20, 12:01

zodat je alle basis hebt om aan de slag te gaan
je hebt je kleine lijst met groenten gemaakt, als je wilt kun je die aan ons geven en dan zullen we samen met je kijken wat het beste geschikt is om mee te beginnen, we hebben bijvoorbeeld zeer wisselend succes gehad met wortelen, dus misschien niet de beste groente om mee te beginnen beginnen met

en zoals ik je hierboven schreef, koop een zak salades om te zaaien, doe ze in een pot en verplant ze dan. Het is misschien veel werk voor de 2 of 3 planten die je nodig hebt, dus zoek een goede tuinder die je helpt groente te verkopen individueel planten en planten uit jouw regio is misschien een eerste stap, bovendien vind je daar seizoensgroenten, praat gewoon een beetje met hem, want soms verkopen ze iets eerder voor degenen die kassen hebben, dus wacht 15 dagen 3 weken op de open grond

voorbeeld ik heb de te transplanteren wortels getest (eigen zaaien) er zijn er maar 4 uitgekomen, ze staan ​​in de moestuin ik wacht met de oogst om te zien wat het gaat geven, je kunt ook dingen proberen wetende dat je er niet op moet rekenen

anders kun je, door nu hooi in te doen, wat escaroles of wat frisees proberen, herfstgroenten die de winter niet zullen overleven
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Hoe een "Lazy Potager" eenvoudiger te starten dan permacultuur: stappen en tips




par Adrien (voormalig nico239) » 30/07/20, 13:55

Delphyne schrijft:
Adrien (ex-nico239) schreef:Zoals eerder gezegd, is het het beste als je op de lange termijn wilt werken om je eigen discussiethread te maken, er zullen in ieder geval alle vragen zijn die betrekking hebben op je context.


Ik dacht dat ik het goed deed, want de titel van deze thread is: "hoe begin ik..." "stappen en tips". Ik dacht dat ik daar mijn plek zou hebben, zonder dat ik een nieuw draadje hoefde aan te maken, wat misschien niet gezien zou worden.

Adrien (ex-nico239) schreef:Waarom kun je niet meteen beginnen?


Om vele redenen: ik heb nog geen hooi (of zelfs maar geprobeerd te kopen), ik heb ook geen zaden, ik heb nog niet eens besloten over de grootte van de moestuin (ik wacht op mijn man, laat me alsjeblieft een stukje van de tuin achter, maar welke (en met de toekomstige buitenwerkzaamheden dreigt de geplande locatie mishandeld te worden), en ik hou er niet van om dingen te doen zonder voorbereiding.
Ik ben momenteel bezig met het maken van een klein document om mij te helpen met mijn ervaring met lui moestuinieren.
Ik heb bijvoorbeeld de groentesoorten gevonden die ik lekker vind en die geschikt lijken voor mijn regio. Ik hoop ze dus snel te kunnen bestellen. Maar zolang ik de oppervlakte van mijn toekomstige moestuin niet weet, heeft het geen zin om de zaden te bestellen (ik ga geen 6 verschillende kopen, als ik uiteindelijk maar plek heb voor 3 groenten.. .). Daarom.
Terwijl ik alles rond had, besloot ik, om mezelf geen druk op te leggen, pas in 2021 te beginnen.


Waarom je persoonlijke topic openen?
Want morgen komt er iemand die zijn of haar gegevens hierin zal zetten, waardoor deze zich zal vermengen met de jouwe en we elkaar niet meer zullen herkennen.

Oké, nu kunnen we het duidelijker zien.
Omdat u de toekomstige locatie van uw moestuin niet kent, kunt u beter geduld hebben.
Het zou zonde zijn om hooi te strooien op wat (bijvoorbeeld) de toekomstige bowlingbaan gaat worden.

Wat is ongeveer de oppervlakte die voor u bestemd zal zijn?
0 x
Delphine
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 23/07/20, 08:34

Re: Hoe een "Lazy Potager" eenvoudiger te starten dan permacultuur: stappen en tips




par Delphine » 16/08/20, 10:38

Oké, ik heb een oppervlak!
Het meet 4m30 bij 3m40. Maar ik ga het opdelen in 2x 1m45/4m30, zodat er een kleine ruimte tussen zit, zodat ik kan bewegen.
En tot slot zal ik bij de plaatselijke boeren navragen of er hooi is. Zodra ik het heb, leg ik het neer.
Voor zaden ben ik van plan om te kopen: Chioggiabiet / Carentan-wortel / Russische rode boerenkool / Witte lente-ui / Groene courgette / Carentan-prei / Ostergruss Rosa-radijs / Batavia Ice Queen-salade / Black Prince-tomaat
Ik dacht dat ik zag dat deze variëteiten de kou verdroegen. Dus ik zou kijken wat er gebeurt na een jaar moestuinieren.

Kleine anekdote: een week geleden ben ik weer aan het werk gegaan. Een collega die onlangs een huis met tuin heeft gekocht, is ook van plan een moestuin aan te leggen. En het blijkt dat het ook de moestuin van een luiaard is die hij wil aanleggen! De wereld wordt lui :)
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Hoe een "Lazy Potager" eenvoudiger te starten dan permacultuur: stappen en tips




par Moindreffor » 16/08/20, 10:56

Delphyne schrijft:Oké, ik heb een oppervlak!
Het meet 4m30 bij 3m40. Maar ik ga het opdelen in 2x 1m45/4m30, zodat er een kleine ruimte tussen zit, zodat ik kan bewegen.
En tot slot zal ik bij de plaatselijke boeren navragen of er hooi is. Zodra ik het heb, leg ik het neer.
Voor zaden ben ik van plan om te kopen: Chioggiabiet / Carentan-wortel / Russische rode boerenkool / Witte lente-ui / Groene courgette / Carentan-prei / Ostergruss Rosa-radijs / Batavia Ice Queen-salade / Black Prince-tomaat
Ik dacht dat ik zag dat deze variëteiten de kou verdroegen. Dus ik zou kijken wat er gebeurt na een jaar moestuinieren.

Kleine anekdote: een week geleden ben ik weer aan het werk gegaan. Een collega die onlangs een huis met tuin heeft gekocht, is ook van plan een moestuin aan te leggen. En het blijkt dat het ook de moestuin van een luiaard is die hij wil aanleggen! De wereld wordt lui :)

het lijkt erop dat u wilt gaan zaaien, wees voorzichtig, dit is niet altijd de beste manier om te beginnen, maar u heeft altijd de mogelijkheid om indien nodig contact op te nemen met een tuinbouwer
de ijskoningin is een zomerse salade, de naam is misleidend : Mrgreen:
veel succes, en je krijgt de gelegenheid om met je collega te kletsen bij de koffieautomaat : Mrgreen:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
alkalisch
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 170
Inschrijving: 12/06/19, 18:49
Plaats: Monts du Lyonnais
x 52

Re: Hoe een "Lazy Potager" eenvoudiger te starten dan permacultuur: stappen en tips




par alkalisch » 02/10/20, 17:29

Delphyne schrijft:Oké, ik heb een oppervlak!
Het meet 4m30 bij 3m40. Maar ik ga het opdelen in 2x 1m45/4m30, zodat er een kleine ruimte tussen zit, zodat ik kan bewegen.
En tot slot zal ik bij de plaatselijke boeren navragen of er hooi is. Zodra ik het heb, leg ik het neer. .
Ik denk dat het goed is om klein te beginnen, zodat je de tijd hebt om echt te zien hoe de planten reageren.
Delphyne schrijft:Voor zaden ben ik van plan om te kopen: Chioggiabiet / Carentan-wortel / Russische rode boerenkool / Witte lente-ui / Groene courgette / Carentan-prei / Ostergruss Rosa-radijs / Batavia Ice Queen-salade / Black Prince-tomaat
Ik dacht dat ik zag dat deze variëteiten de kou verdroegen. Dus ik zou kijken wat er gebeurt na een jaar moestuinieren.
het lijkt mij veel voor een klein gebied...de eerste keer dat ik prei plantte, heb ik er een twintigtal gezet (het neemt al ruimte in beslag) en uiteindelijk heb ik er 2 gegeten...dat is wat ik bedoel, we kunnen zaaien/planten meer dan we denken dat we zullen eten en dus neemt het ruimte in beslag... maar het beste is om het te proberen en je zult een besluit nemen.
Om te ontdekken wat er in de omgeving groeit kun je het beste rondlopen en rondkijken in andere moestuinen, lui of niet, het levert je ideeën op. : Wink:
0 x
dat hangt er vanaf
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Hoe een "Lazy Potager" eenvoudiger te starten dan permacultuur: stappen en tips




par phil53 » 03/10/20, 13:54

Delphyne, begin met planten, het is gemakkelijker voor een beginner, vooral kleine zaden. Je kunt komkommerachtigen proberen, die gemakkelijk te hanteren zijn, en dan bonen of kleine gewichten.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 468 gasten