Nieuwe luie 04-moestuin

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Diabolorent
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 13/02/18, 16:37
Plaats: Digne les Bains
x 26

Re: Nieuwe luie 04-moestuin




par Diabolorent » 17/07/20, 11:28

Ja het is waar, bovendien was ik van plan om "tipi's" een beetje op die manier te maken maar dan met bamboe:

Studiebegeleiding.jpg
Tuteurage.jpg (98.75 KiB) 2738 keer bekeken


Maar niet te veel tijd, en gebrek aan bamboe ... kan gebruikelijk zijn in augustus tijdens de vakantie : Twisted:

De "tunnel" moet ook opnieuw worden gedaan: ik deed dit in een opwelling op een dag toen ik me verveelde (opsluiting : Cheesy: ), maar ik nam rietstengels, te zwak en niet flexibel genoeg. Ik zou het nog een keer steviger doen een van deze vier ... als luiheid me tijd geeft : Oops:
0 x
"Het is geen teken van goede geestelijke gezondheid om goed aangepast te zijn aan een zieke samenleving" Jiddu Krishnamurti.
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Nieuwe luie 04-moestuin




par Moindreffor » 17/07/20, 12:17

Diabolorent schreef:Ja het is waar, bovendien was ik van plan om "tipi's" een beetje op die manier te maken maar dan met bamboe:
op je foto is er maar één horizontale steun, ik gebruik er meerdere die een ladder vormen

Maar niet te veel tijd, en gebrek aan bamboe ... kan gebruikelijk zijn in augustus tijdens de vakantie : Twisted:

De "tunnel" moet ook opnieuw worden gedaan: ik deed dit in een opwelling op een dag toen ik me verveelde (opsluiting : Cheesy: ), maar ik nam rietstengels, te zwak en niet flexibel genoeg. Ik zou het nog een keer steviger doen een van deze vier ... als luiheid me tijd geeft : Oops:

probeer voor de tunnel met gevlochten wilgen, ze zullen hervatten en sterker worden en omdat het onverwoestbaar is, kun je de bladeren verwijderen om ruimte te maken voor de groenten
goed de wilg is hebzuchtig in water
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Diabolorent
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 13/02/18, 16:37
Plaats: Digne les Bains
x 26

Re: Nieuwe luie 04-moestuin




par Diabolorent » 21/07/20, 11:12

Moindreffor schreef:probeer voor de tunnel met gevlochten wilgen, ze zullen hervatten en sterker worden en omdat het onverwoestbaar is, kun je de bladeren verwijderen om ruimte te maken voor de groenten
goed de wilg is hebzuchtig in water


Ik denk erover om het op de ouderwetse manier te doen, in ijzer: geen bladeren, lekvrij en zeer waterzuinig : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
0 x
"Het is geen teken van goede geestelijke gezondheid om goed aangepast te zijn aan een zieke samenleving" Jiddu Krishnamurti.
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Nieuwe luie 04-moestuin




par Moindreffor » 21/07/20, 11:34

Diabolorent schreef:
Moindreffor schreef:probeer voor de tunnel met gevlochten wilgen, ze zullen hervatten en sterker worden en omdat het onverwoestbaar is, kun je de bladeren verwijderen om ruimte te maken voor de groenten
goed de wilg is hebzuchtig in water


Ik denk erover om het op de ouderwetse manier te doen, in ijzer: geen bladeren, lekvrij en zeer waterzuinig : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

effectief : Mrgreen:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Nieuwe luie 04-moestuin




par Did67 » 21/07/20, 11:47

Inderdaad, de Eiffeltoren heeft geen bladeren, is onverwoestbaar, flexibel... Niet slecht voor een staak. Nou, de bomen kunnen het niet aan...
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Nieuwe luie 04-moestuin




par sicetaitsimple » 21/07/20, 12:10

Did67 schreef:Inderdaad, de Eiffeltoren heeft geen bladeren, is onverwoestbaar, flexibel...


Je moet toch elke 7 jaar opnieuw schilderen! En de schilderactie duurt 18 maanden. Niet erg lui!

PS: Ik vond deze link interessant, ik dacht ten onrechte dat het opnieuw schilderen van de Eiffeltoren een doorlopende bezigheid was.
https://www.toureiffel.paris/fr/le-monu ... our-eiffel
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Nieuwe luie 04-moestuin




par Moindreffor » 21/07/20, 14:01

sicetaitsimple schreef:
Did67 schreef:Inderdaad, de Eiffeltoren heeft geen bladeren, is onverwoestbaar, flexibel...


Je moet toch elke 7 jaar opnieuw schilderen! En de schilderactie duurt 18 maanden. Niet erg lui!

PS: Ik vond deze link interessant, ik dacht ten onrechte dat het opnieuw schilderen van de Eiffeltoren een doorlopende bezigheid was.
https://www.toureiffel.paris/fr/le-monu ... our-eiffel

volgeling van het is geen raketwetenschap in de afwezigheid van Als het simpel was : Mrgreen: een uitstekende aflevering over de Eiffeltoren
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Diabolorent
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 13/02/18, 16:37
Plaats: Digne les Bains
x 26

Re: Nieuwe luie 04-moestuin




par Diabolorent » 21/07/20, 14:55

Ja, niet slecht het idee van een Eiffeltoren: ik zou vuurwerk kunnen schieten voor de volgende 14 juli :schok:
0 x
"Het is geen teken van goede geestelijke gezondheid om goed aangepast te zijn aan een zieke samenleving" Jiddu Krishnamurti.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : LudoThePotagiste en 294 gasten