Energie: Brussel prijst de voordelen van kernenergie

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
henryII
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 29/11/06, 20:34




par henryII » 08/01/07, 21:42

Nou ... Er zijn inderdaad heel wat interessante dingen aan deze Z-machine waarvan ik nooit vermoedde dat ze bestonden!
In het bijzonder dit artikel, en vooral tegen het einde ...
http://www.jp-petit.com/science/Z-machine/z_machine2.htm

De impact van een dergelijke ontdekking is gewoon onvoorstelbaar, zolang alles maar heel reëel is.

Ik kan me niet voorstellen dat er geen sprake is van de kant van politici, journalisten, wetenschappers, televisies, enz ... een enorme golf van onmiddellijke interesse, omdat er geen sprake meer is van tijd te verspillen!

In bloed, in welke wereld leven we?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 08/01/07, 23:45

henryII schreef:Nou ... Er zijn inderdaad heel wat interessante dingen aan deze Z-machine waarvan ik nooit vermoedde dat ze bestonden! Vooral dit artikel, en vooral tegen het einde ...
http://www.jp-petit.com/science/Z-machine/z_machine2.htm
De impact van een dergelijke ontdekking is gewoon onvoorstelbaar, zolang alles maar heel reëel is.
Ik kan me niet voorstellen dat er geen sprake is van de kant van politici, journalisten, wetenschappers, televisies, enz ... een enorme golf van onmiddellijke interesse, omdat er geen sprake meer is van tijd te verspillen!
Waar leven we in godsnaam in?

+1 :P
Goedenavond HenryII
De enige hoop om iets te veranderen is om de informatie maximaal te verspreiden voor degenen die er nog niet van hebben gehoord. Daarom resoneren mijn grote hoeven hier periodiek op forum. Het filosofische probleem van de productie van energie door z-pinch is dat dit ingaat tegen de vooruitzichten om energie te besparen. Maar als we al in een eerste emps de CO2-uitstoot zouden kunnen verminderen, vooral die van fossiele brandstoffen, zou het een fantastische vooruitgang zijn.
Nou, de mods geven niets om mijn peer, maar op dit moment hebben ze me nog niet ontslagen : Mrgreen:
0 x
dromer
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 199
Inschrijving: 09/11/06, 14:17
Plaats: Waterloo, België




par dromer » 09/01/07, 01:25

De impact van een dergelijke ontdekking is gewoon onvoorstelbaar, zolang alles maar heel reëel is.

Ik kan me niet voorstellen dat er geen sprake is van de kant van politici, journalisten, wetenschappers, televisies, enz ... een enorme golf van onmiddellijke interesse, omdat er geen sprake meer is van tijd te verspillen!

In bloed, in welke wereld leven we?


Of zo geloven we een ongelooflijke samenzwering zoals het in het verleden al het geval was ... maar het walgt me qd mm dat we in een slimme wereld, we verbergen, we liegen, we verraden in een doel dat geen evolutie is van de mens voor zijn omgeving, het ontroert me ...

Ik kan niet begrijpen dat we de winst kunnen kiezen in het licht van de evolutie van een soort ... het is misschien begrijpelijker dat we kinderen hebben, een gezin enz. Maar qd mm, ik vraag me af of de menselijke aard is gepasseerd van mensen die ervan op de hoogte zijn, of ze worden bedreigd ... of ze hebben deze lekken veroorzaakt "....

Ik kan hun denken gewoon niet begrijpen, maar ik ben niet in de beste positie

Gaan,
Bonwi qd-meme :)
dromer
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 09/01/07, 14:29

Cuicui schreef:[...] De enige hoop om iets te veranderen is om de informatie maximaal te verspreiden voor degenen die er nog niet van hebben gehoord. [...]
Ik zal proberen Hulot erover te vertellen ...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 237-gasten