Advies bij de keuze van verwarming

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...

Wat is interessanter?

U kunt selecteren 1 optie

 
 
Raadpleeg de resultaten
Avatar de l'utilisateur
fuliculi
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 20/12/06, 21:06
Plaats: Bourges




par fuliculi » 21/12/06, 18:31

De hete lucht stijgt ja, maar verspreidt zich niet goed en passeert niet veel onder de deuren ...

Ik zie het resultaat met de open haard van mijn ouders: het warmt ver beneden, nog beter boven in de mezanine, maar geen verschil in de kamers of heel weinig als de deuren open blijven.
0 x
De wetten van maximale pijn: "Elk lichaam dat wordt ondergedompeld in een stroom pijn, draait zo dat het een maximaal oppervlak biedt."
rpsantina
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 178
Inschrijving: 17/12/04, 16:11
Plaats: 81 - Zuid-Tarn
x 10




par rpsantina » 21/12/06, 18:38

De houten vloer is de beste ... vooral geen tapijt en andere gerflex (ik breng de mijne over zodra ik mijn vloer kan overdoen)

Ik verwarmde een deel van mijn huis (75m² op 2 niveaus) met gewoon mijn open haard (10 tot 12 stere / jaar) ... Ik moest elektrische convectoren installeren in een ramp (2x 500w) na het installeren van een plastic coating op de 'vloer : Cry:
0 x
RPS (Dpt Tarn Zuid 81)
i-Alleen degenen die niets te doen zijn nooit verkeerd
ii-Alles is mogelijk zolang er een beetje tijd er wordt besteed
Avatar de l'utilisateur
fuliculi
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 20/12/06, 21:06
Plaats: Bourges




par fuliculi » 21/12/06, 18:54

De warmte van de begane grond zou via het plafond rechtstreeks naar de vloer gaan? Voor de vloer denken we er liever aan om op een betonnen plaat te staan ​​om het ongemak van lawaai te voorkomen.

De bekleding bestaat niet uit tapijt, maar uit tegels of parket.

Anders heeft iemand een idee van de prijsklasse van de extra kosten om de verwarmde vloer boven ook op 50m² te hebben?
0 x
De wetten van maximale pijn: "Elk lichaam dat wordt ondergedompeld in een stroom pijn, draait zo dat het een maximaal oppervlak biedt."
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 22/12/06, 06:18

fuliculi schreef:De temperatuur van de grond varieert over het algemeen (het lijkt) tussen 5 ° C (winter) en 15 ° C (zomer), er is noodzakelijkerwijs een inname / besparing van calorieën, maar de vraag is ook hoe lang de goed zal zichzelf terugbetalen.

Als het goed is ontworpen en op zichzelf is gemaakt, zou minder dan een decennium voldoende moeten zijn.


De temperatuur van de grond varieert tussen 12 c en 10 c, in tegenstelling tot wat men in januari zou kunnen geloven in de koudste -25 is het bij 11c het is in het voorjaar wanneer de aarde ontdooit en zelfs in de maand van kan 9c laag zijn duurt een maand



In het ideale geval moet de binnenkomende lucht met een goed uitwisselingsoppervlak stabiliseren op aardtemperatuur, d.w.z. 11 tot 13 ° C ongeacht de buitentemperatuur.


Hoe kan ik uitleggen dat het water van het aquaduct dat in de winter in de St Laurent-rivier wordt gepompt 4c onder het ijs maakt en ondanks dat het 5 km in de grond loopt in mijn geval alleen om 7c aan de kraan komt?


Heb je voorbeelden van mensen die al enkele jaren Canadese bronnen hebben gehad? het zou goed zijn om hun opmerkingen te hebben.
Ik heb veel bedenkingen bij de Canadese bron, ik woon in Canada en ik heb nog nooit zo'n installatie gezien, niemand weet dat!
Een eenvoudige tunnel in de aarde is geen ideale wisselaar, het is verre van zo efficiënt als een vloeistof die in de watertafel circuleert, om de calorieën uit de aarde te pompen
Voor een huisverwarming zijn er verschillende factoren om het klimaat of wonen te overwegen als de temperatuur zelden daalt tot -10 en niet lang, ik denk dat een geothermie een interessante oplossing is, maar het recept is om een huis perfect goed geïsoleerd (de inname van buitenlucht is een noodzakelijk kwaad en het is niet dat wat het meest een huis koelt, het is vooral het plafond en dan komen de buitenmuren.

Geothermische energie gebruikt een vloeistof in de grond en een luchtsysteem voor het huis dat een dubbel voordeel heeft, is dat het een ventilatie maakt en het is omkeerbaar voor de airconditioning met de steeds warmere zomers wordt het interessant.
Bovendien is het eenvoudig om de ventilatie in de verschillende kamers of op de vloer te regelen en kunnen we een elektronisch luchtfiltersysteem, meer stof, geïoniseerde lucht, zonder polleen opnemen.
Om de zonne-energie te gebruiken is het voldoende om een ​​solarium te maken of om grote dubbele caloriverre ruiten te hebben (hier installeert het drievoudige ruiten maar in dubbel Europa moet dit voldoende zijn) goed blootgesteld dat het huis verwarmt, zelfs in de winter als het zonnig is, het solarium i Ik maakte een dubbele glazen schuifdeur om deze te sluiten tijdens de grote kou en tijdens de grote hitte.

Geothermische energie is vrij duur om te installeren, de warmtepomp als deze na 10 jaar te klein is, moet u de compressor vervangen als deze te groot is, start en stopt deze te vaak (prestatieverlies de eerste 5 minuten lopen wordt niet warm sterk) aan de andere kant duurt het 30 jaar als de installatie goed is gemaakt.


Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 22/12/06, 09:46

fuliculi schreef:[...] maar de vraag is ook om te weten hoe lang de put zichzelf terugbetaalt. [...]
Er is een tijd dat u, binnen de redelijkheid, moet stoppen met redeneren in termen van "winstgevendheid"! : Roll:

Winstgevendheid vergeleken met wat, aangezien de kosten van het produceren van CO2 nergens worden geteld! :schok:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 22/12/06, 09:51

Andre schreef:[...]
In het ideale geval moet de binnenkomende lucht met een goed uitwisselingsoppervlak stabiliseren op aardtemperatuur, d.w.z. 11 tot 13 ° C ongeacht de buitentemperatuur.
Hoe kan ik uitleggen dat het water van het aquaduct dat in de winter in de St Laurent-rivier wordt gepompt 4c onder het ijs maakt en ondanks dat het 5 km in de grond loopt in mijn geval slechts om 7 c bij de kraan aankomt? [.. .]
Omdat water een veel hogere calorische capaciteit heeft dan lucht en een aquaduct geen groot uitwisselingsoppervlak heeft in vergelijking met de circulatiesnelheid van de vloeistof ...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
fuliculi
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 20/12/06, 21:06
Plaats: Bourges




par fuliculi » 22/12/06, 13:50

Ga bijvoorbeeld naar http://monpuit.est-ici.org/

Het is een zelfgemaakte put en met zeer interessante meetwaarden (verlies van 19 ° C in de zomer en winst van 17 ° C in de winter).

Aan de andere kant is het absoluut noodzakelijk om een ​​ander materiaal dan PVC te kiezen, in tegenstelling tot het !!! Er is geen onderzoek gedaan, maar er zouden giftige dampen zijn. Het is noodzakelijk om een ​​materiaal te nemen dat voor voedsel wordt gebruikt (bijvoorbeeld: polyethyleen).

Om een ​​Canadese put te ontwerpen, moet u:
- kies de juiste buis (geen lekken in de buis om radon te voorkomen)
- hoge luchtinlaat
- luchtinlaat weg van wegen voor uitlaatgassen
- luchtinlaat verwijderd van planten voor pollen
- een beschermrooster voor dode bladeren en knaagdieren
- een filter voor pollen en insecten
- een goed geïsoleerde buis naar de CMV
- een helling van minimaal 2 ° om stilstaand water te voorkomen
- een sifon voor de condensa
- en vele anderen
0 x
De wetten van maximale pijn: "Elk lichaam dat wordt ondergedompeld in een stroom pijn, draait zo dat het een maximaal oppervlak biedt."
Avatar de l'utilisateur
fuliculi
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 20/12/06, 21:06
Plaats: Bourges




par fuliculi » 09/01/07, 13:44

Re-hello,

onze fabrikant, die overal gas heeft gepland (sanitair water, vloerverwarming onderaan, radiatoren bovenaan) kondigt een kapitaalverlies aan van € 12 als we geothermische energie willen installeren door een geothermische professional. De bouwer zal de boiler en convectoren op de vloer installeren (inbegrepen in het kapitaalverlies), we hebben alleen de begane grond om te studeren met de verwarmingsingenieur.

De aannemer van de verwarming gaf ons een schatting (BUITENSTAAT PREMIUM):
- vloer / vloersysteem op 72m²: € 12 alles inbegrepen
- Grond / watersysteem van 72 m²: € 12 alles inbegrepen
- optie: dual-energy sanitaire boiler (300L): + € 2

De boiler: de verwarmingsingenieur zegt dat het voor twee personen niet zo interessant is om deze dual-energy boiler te nemen, een eenvoudige boiler volstaat. Het is interessanter voor 2/4 personen. Het nadeel van de dual-energy boiler is dat de pomp moet draaien, zodat in de winter omdat het in de zomer niet langer rendabel is als het alleen voor de dual-energy boiler werkt. Er is echter de mogelijkheid om er later een te installeren (retour naar de pomp)

Hij legde ons het verschil uit, het water / watersysteem was eerder gereserveerd voor het systeem uitgerust met een sonde om water uit de waterspiegel te winnen.

Het bodem / bodemsysteem:
+ efficiënter omdat geen wisselaar (+ 25% overmacht om de vloer te verwarmen)
+ geen onderhoud van het circuit (behalve wanneer de pomp leeg is)
+ weinig traagheid bij het stijgen / dalen van de temperatuur (principe van directe expansie)
+ schaalbaar: in de toekomst is de mogelijkheid om de grond verder te verwarmen door deze aan te sluiten op zonnepanelen omdat het circuit van koper is gemaakt (pvc voor grond / water) het werkt maar de panelen blijven duur.
- diameter van het interne circuit <diameter van het interne gascircuit van 1.5 mm. Daarom is het nodig om het water sneller te laten circuleren als u wilt overschakelen op gasverwarming.

Het bodem / watersysteem:
+ interessant als we willen overschakelen van gasverwarming naar aardwarmte (niet ons geval)
- significante traagheid bij het stijgen / dalen van de temperatuur, de temperatuurcurve is sinuzoidaal
- onderhoudt elk jaar het binnencircuit (vorming van modder en algen in het water)
- minder efficiënt met de warmtewisselaar (20% overmacht om de vloer te verwarmen)


We nemen waarschijnlijk de grond / grond zonder dubbele energieboiler:
- € 12 alles inbegrepen zonder premie. (veel goedkoper dan gasinstallatie)
- ongeveer € 2500 af te trekken met de staatspremie (opmerking, geldig tot 2010) (TE CONTROLEREN)
- lening met TEG 2.95% van € 7200 (€ 100 / m²) met EDF in mindering te brengen op de hypotheek (TE CONTROLEREN)


Voor de dubbele flow CMV hebben we het project verlaten. Te duur en de fabrikant wil het niet riskeren (had al problemen) vanwege het risico op mislukking van acrus.
0 x
De wetten van maximale pijn: "Elk lichaam dat wordt ondergedompeld in een stroom pijn, draait zo dat het een maximaal oppervlak biedt."

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 307-gasten