Ecologische stuwkracht in de grote gemeenten van Frankrijk

filosofische debatten en bedrijven.
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637

Re: Ecologische stuwkracht in de grote gemeenten van Frankrijk




par Macro » 07/07/20, 07:33

Ook in mijn stad zijn er de bobosécolos ... Met het argument: tegen de oprichting van een anaerobe vergistingsinstallatie op 1000 meter van de stad ... Vestiging gevalideerd door de prefectuur, de regelgevende autoriteiten en de voormalige gemeenteraad ....

Biomethaan is milieuvriendelijk ... De vrachtwagens die de grondstof brengen ... Het is geen drank ... : Mrgreen:
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Ecologische stuwkracht in de grote gemeenten van Frankrijk




par Christophe » 07/07/20, 14:55

Marianne begreep alles: https://www.marianne.net/debattons/bill ... l-ecologie ?

Gemeentelijk: nee, de overwinning van de Groenen is niet die van ecologie

Voor Jean-Luc Pasquinet, de Europe Ecology The Greens-partij heeft geen enkele grote ecologische vooruitgang met zich mee, het daagt de industriële samenleving niet echt uit.
EELV wist haar electorale score te verdubbelen en veroverde de richting van een aantal belangrijke stadhuizen: Lyon, Bordeaux, Poitiers en Grenoble in het bijzonder. Maar is dit geen bittere overwinning voor de ecologie?

EELV heeft bijvoorbeeld de industriële samenleving nooit in twijfel getrokken als oorzaak van klimaatverandering. Op een vraag van een auditor die hem verwijt dat hij kernenergie niet als "ecologisch" classificeert, was de heer Bayou tevreden met het verwijzen naar hernieuwbaar, zonder echt te ontkennen. Nucleair is echter marginaal in het eindverbruik van energie in de wereld (2%), gevaarlijk en oncontroleerbaar. Onoplosbare problemen laat hij na aan toekomstige generaties (afval en ontmanteling). Het is aan het afnemen in de verwoestende wereldwijde energiemix. Daarom moet het, ongeacht waarmee het wordt vervangen, helemaal worden gestopt.

De industriële samenleving werd precies met het fossiel geboren
emanciperen van natuurlijke ritmes veroorzaakt onderbreking van de
productie
( Sorry ???? :schok: :schok: :schok: )

EELV legt nooit de vinger op de ware oorzaak van broeikasgassen die wordt aangetroffen in het productivisme, de industriële samenleving, en in het bijzonder olie en zijn wereld, auto's, vliegtuigen, productivistische landbouw, overmaat, globalisering die bestaat uit het vervoer van 70% elders geassembleerde halffabrikaten, enz ...

EELV laat ons sprankelen met technische oplossingen die compatibel zijn met de industriële samenleving, zoals hernieuwbare energie om elektriciteit te produceren. Helaas is er geen veilige, betrouwbare en reproduceerbare manier om elektriciteit op te slaan, en windstille wind, zonloze zonne-energie werken niet, afgezien van de ecologische problemen die worden opgewekt door de winning van extreem vervuilende zeldzame aarden om ze te produceren. De industriële samenleving is geboren met het fossiel, juist om zichzelf te bevrijden van de natuurlijke ritmes die de productie onderbreken. Als de wind niet waaide sliep de molenaar. Goud, de industriële samenleving ondersteunt deze onderbrekingen niet, ze moet produceren zonder te stoppen, gestimuleerd door concurrentie ...

Tot slot, lopen we niet het risico getuige te zijn van de steun van een verandering in de industriële samenleving die dankzij EELV de ergste vervuiling in het groen opnieuw zal schilderen?

EELV praat hier niet over. Integendeel, hij zegt dat hij steeds onafhankelijker wordt van links en rechts en sommigen zeggen dat hij "libero-compatibel" is. Ten slotte lopen we niet het risico getuige te zijn van de begeleiding van een verandering in de industriële samenleving die dat wel zal doen in het groen de ergste vervuiling opnieuw schilderen, minder vervuilen om langer te vervuilen dankzij EELV?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Ecologische stuwkracht in de grote gemeenten van Frankrijk




par Ahmed » 07/07/20, 15:40

Ik denk dat het einde van deze paragraaf van jou komt, Christophe:
De industriële samenleving werd precies met het fossiel geboren
emanciperen van de natuurlijke ritmesoorzaken van productieonderbreking (sorry ????) :schok: :schok: :schok:

Dit is inderdaad een van de redenen voor het succes van de stoommachine toen deze werd geïntroduceerd: het gebruik van de machines was anders afhankelijk van de aanwezigheid van de wind of de watersluis ... Ondanks de operationele kosten duidelijk hoger, de stoommachine maakte continu werk mogelijk; een ander voordeel (en niet de minste) was om fabrieken te kunnen vestigen in bevolkingsgroepen waar de arbeid goedkoper was ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Ecologische stuwkracht in de grote gemeenten van Frankrijk




par Christophe » 07/07/20, 21:18

Ja, het komt van mij, omdat ik niet weet watun natuurlijk ritmele gemeen ...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Ecologische stuwkracht in de grote gemeenten van Frankrijk




par Ahmed » 07/07/20, 21:31

Bah! Spelling gaat tegenwoordig verloren. Ik denk dat ik je niets leer? : Mrgreen:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Ecologische stuwkracht in de grote gemeenten van Frankrijk




par Christophe » 07/07/20, 21:44

Vooral als het grammatica is mijn liefste! : Mrgreen:

Kortom, het maakte de zin onbegrijpelijk ...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Ecologische stuwkracht in de grote gemeenten van Frankrijk




par Ahmed » 07/07/20, 21:47

Voor mij is het een pakket! * Ga je niet kibbelen? Vooral omdat het de betekenis niet beïnvloedde: het was in dit geval slechts een triviaal gebrek aan overeenstemming zonder gevolgen ...

* Larousse: "Set regels en gebruik gedefinieerd als een standaard voor het schrijven van de woorden van een bepaalde taal. (We onderscheiden de spellingovereenkomst, gebaseerd op de grammaticaregels, en de gebruikelijke spelling, die niet aan specifieke regels voldoet.) "
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Nico37
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 02/08/20, 17:35
x 7

Re: Ecologische stuwkracht in de grote gemeenten van Frankrijk




par Nico37 » 04/08/20, 22:43

Een seminarie van "linkse" burgemeesters vond 15 dagen geleden plaats: https://www.lanouvellerepublique.fr/tou ... en-famille
We zullen volgend jaar een pre-assessment doen wanneer COVID19 wordt vrijgegeven ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Ecologische stuwkracht in de grote gemeenten van Frankrijk




par Christophe » 05/08/20, 10:40

Nico37 schreef:Een seminarie voor "linkse" burgemeesters vond 15 dagen geleden plaats


Guy ben jij dat? : Cheesy:
0 x

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : n.Chr. 44 en 320 gasten