Ecologische stuwkracht in de grote gemeenten van Frankrijk

filosofische debatten en bedrijven.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Ecologische stuwkracht in de grote gemeenten van Frankrijk




par Christophe » 05/07/20, 12:56

Zoals u weet zijn Bordeaux, Straatsburg... en vele andere grote Franse metropolen naar de groene kant van de Force verhuisd.

Volgens mij heeft nog niemand hier een topic over geopend...

Wat zal dit veranderen voor de inwoners van deze metropolen?

Meer vrijheid of meer beperkingen? De burgemeester van Bordeaux heeft al duidelijk gemaakt dat hij krachtige, niet per se populaire, maatregelen zal nemen...

De media surfen onvermijdelijk ook op deze historische stemming.

Ik vond dit artikel met deze video... dus alsjeblieft : Cheesy:

https://www.atlantico.fr/decryptage/359 ... l-betbeze-



Wat de inhoud betreft, laten we niet vergeten dat de groene golf bij de Europese verkiezingen achteraf gezien uiteindelijk niet veel veranderd is...
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Ecologische stuwkracht in de grote gemeenten van Frankrijk




par GuyGadebois » 05/07/20, 13:03

Jean-Paul Betbeze
Wie ben ik?

Ik kan het net zo goed toegeven: mijn expertise ligt op het gebied van financiën, het bankwezen, de economie, de markten, alles wat voortdurend in alle richtingen beweegt, en vooral vandaag de dag. Het is daarom beter om kalm te zijn om het te begrijpen, zonder er iets aan toe te voegen, en ervaring kan helpen.

Om daar (min of meer) te komen, volgde ik eerst managementstudies (HEC 72) en economie (staatsdoctoraat, aggregatie van faculteiten van economische wetenschappen, professor aan de Universiteit van Parijs Panthéon-Assas), en leidde vervolgens de economische studies van Crédit Lyonnais en die van Crédit Agricole. Ten slotte heb ik een adviesbureau opgericht (samen met Joselyne, mijn vrouw), met name als economisch adviseur van Deloitte. In totaal: 15 jaar faculteit, 23 en een half jaar bankieren en financiën, 5 jaar advies, en het is nog niet voorbij!

Tegelijkertijd schreef ik talloze artikelen, nam ik deel aan verschillende radio- en televisieprogramma's, was ik acht jaar lang lid van de Raad voor Economische Analyse van de premier en schreef ik meer dan twintig boeken en rapporten.

Kortom, ik ben altijd meer en meer geïnteresseerd in onze vreemde wereld. Hij kan gek en gevaarlijk worden en heeft daarom meer technische, afgewogen en (misschien) verlichte analyses nodig. Zo wil ik nuttig blijven.

Mouaaarffff.... regenachtig afval dat de ecologie aantast.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Ecologische stuwkracht in de grote gemeenten van Frankrijk




par Christophe » 05/07/20, 13:25

De oude wereld heeft een harde huid...of beter gezegd: de idioten van de oude wereld...
1 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: Ecologische stuwkracht in de grote gemeenten van Frankrijk




par phil59 » 05/07/20, 13:30

Christophe schreef:De oude wereld heeft een harde huid...of beter gezegd: de idioten van de oude wereld...


Ik vind dit een goede samenvatting!
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: Ecologische stuwkracht in de grote gemeenten van Frankrijk




par phil59 » 05/07/20, 13:31

phil59 schreef:
Christophe schreef:De oude wereld heeft een harde huid...of beter gezegd: de idioten van de oude wereld...


Ik vind dit een goede samenvatting!


Ik zei niet dat ik het leuk vond!
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: Ecologische stuwkracht in de grote gemeenten van Frankrijk




par phil59 » 05/07/20, 13:42

Waarom is er behoefte aan een economie? vooral ten koste van de ecologie, geen pure ecologie, maar een beredeneerde ecologie? als we kunnen praten over een beredeneerde ecologie...

het lijkt onmogelijk...

Maar waarom moeten we koste wat het kost produceren?

Nou ja, de centen in de zakken van sommige mensen...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Ecologische stuwkracht in de grote gemeenten van Frankrijk




par sen-no-sen » 05/07/20, 16:52

Christophe schreef:Zoals u weet zijn Bordeaux, Straatsburg... en vele andere grote Franse metropolen naar de groene kant van de Force verhuisd.


Ik zou niet zo bevestigend zijn.
De opkomst van de ‘groenen’ in de grote steden van de metropool is in wezen een gevolg van wat we de ‘boboisering’ van stadscentra kunnen noemen.
De duizelingwekkende stijging van de prijzen per m2 verdreef de middenklasse al snel ten gunste van een lagere burgerij die zeer geneigd was hun levenskwaliteit te verdedigen.
Paradoxaal genoeg zijn het dezelfde mensen die, door hun levensstijl, ecosystemen het meest aantasten, die geneigd zijn om groen te stemmen...
1 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Ecologische stuwkracht in de grote gemeenten van Frankrijk




par GuyGadebois » 05/07/20, 17:49

sen-no-sen schreef:
Christophe schreef:Zoals u weet zijn Bordeaux, Straatsburg... en vele andere grote Franse metropolen naar de groene kant van de Force verhuisd.


Ik zou niet zo bevestigend zijn.
De opkomst van de ‘groenen’ in de grote steden van de metropool is in wezen een gevolg van wat we de ‘boboisering’ van stadscentra kunnen noemen.
De duizelingwekkende stijging van de prijzen per m2 verdreef de middenklasse al snel ten gunste van een lagere burgerij die zeer geneigd was hun levenskwaliteit te verdedigen.
Paradoxaal genoeg zijn het dezelfde mensen die, door hun levensstijl, ecosystemen het meest aantasten, die geneigd zijn om groen te stemmen...

Ja, tenslotte zijn er niet genoeg bobo-kiezers om een ​​stad van de ene naar de andere kant te verplaatsen, lijkt mij.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Ecologische stuwkracht in de grote gemeenten van Frankrijk




par sen-no-sen » 05/07/20, 18:50

Toch een onthoudingspercentage van bijna 58%! Gezien het aantal kiezers en de verschillende verdeeldheid lijkt de trend mij vrij duidelijk.
Lokaal groen stemmen is een manier om een ​​stedelijk beleid te voeren dat gericht is op welzijn, maar dit is niet onverenigbaar met een fondsbeleid dat dividenden garandeert... : Roll:
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Ecologische stuwkracht in de grote gemeenten van Frankrijk




par GuyGadebois » 05/07/20, 18:58

sen-no-sen schreef:Toch een onthoudingspercentage van bijna 58%! Gezien het aantal kiezers en de verschillende verdeeldheid lijkt de trend mij vrij duidelijk.
Lokaal groen stemmen is een manier om een ​​stedelijk beleid te voeren dat gericht is op welzijn, maar dit is niet onverenigbaar met een fondsbeleid dat dividenden garandeert... : Roll:

Ja, om te zien of een van de categorieën die het minst stemt niet die van de zweren is...
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 191-gasten