Handel in "halal" organen van Oeigoerse gevangenen in China !!

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Handel in "Halal" organen van Oeigoerse gevangenen in China !!




par Obamot » 24/06/20, 20:39

Christophe schreef:Uh Obamot, stel me gerust ... je begreep dat het CHINESE was (dus wat? Shenisten *, Taoïsten of zelfs Boeddhisten ??) die dit beoefenden OP moslims VOOR moslimklanten ...

* Ik moest zoeken: https://fr.wikipedia.org/wiki/Religion_ ... e_chinoise


Het leek mij heel duidelijk, ik had het over ethiek.

Het maakt niet uit wie degenen zijn die dit hebben gedaan, ongeacht hun connecties (waarom zou je daar nog een laag aan toevoegen...) niets rechtvaardigt de bewering dat de slachtoffers of “de cliënten” moslims zouden zijn/waren! De begunstigden van de organen kunnen in geen geval beweren dat ze als zodanig worden beschouwd... Wat de slachtoffers betreft, het is de vraag of ze als moslims zijn geclassificeerd, dat is niet het probleem, het zijn vooral mensen die zijn vermoord, waarom Moeten we ze catalogiseren, ook al is hun het recht om te protesteren sinds ze dood zijn ontnomen? Als ik een van deze offers zou zijn, zou ik niet het recht willen krijgen om mij een etiket te geven, dat heet respect. Respect voor de waardigheid van de doden.
Om te zeggen dat ze werden uitgekozen omdat ze moslims waren, is behoorlijk beschamend voor de overlevenden! Als ik in hun plaats zou zijn, zou ik het gevoel hebben dat ik de volgende op de lijst was... Ten slotte zijn er veel ethische redenen. Wat niet gepast is, is deze etikettering. Het is een van de elementen die xenofobie aanwakkeren. Het is duidelijk, maar het Het lijkt erop dat het door sommigen onopgemerkt blijft!

Ten slotte weet ik niet zeker of deze nuances goed zijn ontcijferd?!?!?!
1 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Handel in "Halal" organen van Oeigoerse gevangenen in China !!




par GuyGadebois » 24/06/20, 20:50

Obamot schreef:Het leek mij vrij duidelijk, Ik had het over ethiek.

Als je wist hoe het uit de mode raakte...
Beeld
1 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Handel in "Halal" organen van Oeigoerse gevangenen in China !!




par Ahmed » 24/06/20, 21:16

Obamot, waarom heb je het over “Respect voor de waardigheid van de doden”? Zijn ze dat over het algemeen niet meer dan toen ze nog leefden? Vooral het feit dat ze van de ene naar de andere staat overgaan... (ik denk in het bijzonder aan oorlogen...).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Handel in "Halal" organen van Oeigoerse gevangenen in China !!




par Obamot » 24/06/20, 22:59

Correct!

Ik vind je opmerking Ahmed leuk, het is diepgaand.

Houd er rekening mee dat ik het woord ‘respect’ twee keer heb gebruikt: omdat de situatie iets godslasterlijks heeft... Ik herhaalde het met enige nadruk, omdat in feite alles wat schadelijk is voor de nagedachtenis van de slachtoffers (in naam van hun religie of niet) mag niet verschillen van de verdediging van hun rechten, zowel tijdens hun leven als na hun dood. Maar vanaf het moment dat zij “tot zwijgen zijn gebracht”, moeten anderen om de beurt hun rechten veiligstellen en behouden wat hun gedachten en/of hun woorden hadden kunnen zijn! En daarom is het de plicht van overlevenden om ervoor te zorgen dat hun dood of hun laatste gedachten om welke reden dan ook niet worden uitgebuit, tegen een achtergrond van xenofoob herstel of wat dan ook.

Dus uit de besluiteloosheid van het bovenstaande (ik pretendeer niet dat ik over een dergelijk onderwerp wil beslissen) veronderstelt dat we minstens evenveel zorg voor hen en hun waardigheid besteden alsof ze nog leven.

Maar het is zeker dat uw opmerking zinvol is. Wat de hoek ook is.
In het voorbeeld van oorlogen (de gevallen zijn ontelbaar) is er iets dat verband houdt met de uitroeiing van de Joden. Er is geen sprake van revisionisme, deze verschrikkingen hebben echt plaatsgevonden, maar als we het aantal slachtoffers bij de Davidster wilden vergroten, hadden we de statistieken opgeblazen om de tol te verergeren en zo de geschiedenis te verdraaien... Ik begrijp degenen die verontwaardigd zijn, het zou hetzelfde zijn als het stelen van de dood van degenen die om andere dan religieuze redenen zijn gedeporteerd! Ze zouden twee keer zijn gestorven.
0 x

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Remundo en 297 gasten