De Aarde van Boven

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
mmth64
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 04/01/07, 23:22

De Aarde van Boven




par mmth64 » 04/01/07, 23:27

Persoonlijk hield ik van het onderwerp. Goed behandeld, informatief, militant. Bovendien weten we allemaal dat water een van de meest gevoelige onderwerpen is (nogal sterke lobby) en dat het niet gemakkelijk is om erover te praten... bovendien praten niet veel mensen erover. Dus ik ben een beetje verbaasd dat France2 een bonusantenne aan deze documentaire heeft gegeven.
Best cool, moedig ik aan.

Woud-
"Thee is de drank der zielen"
http://www.humanithe.com
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

felicitaties aan Y-A Bertrand




par jean63 » 04/01/07, 23:50

Dank aan FR2 voor het uitzenden van dit soort documentaire om 20 uur.

Deze avond was erg goed, maar het besef van de waarde van water is voor ons erg relatief aangezien het vrij uit de kraan stroomt! Je hoeft maar te kijken naar het aantal en de duur van de douches van jongeren (dit is bij mij niet het geval want ik wist als kind en tiener koud water zonder kraan, dan met kraan, en bij het instappen geen warm water bij de kraan: een lauwe haastig douchen, eenmaal per week).

Ik geloof dat de "moderne" mens de waarde van dingen alleen kan begrijpen als hij in een situatie van schaarste terechtkomt (hetzelfde voor benzine, elektriciteit...etc).

Over dit onderwerp heb ik het boek van Hervé Kempf besteld: "Hoe de rijken de planeet vernietigen", dat zojuist is uitgebracht => Zie in het FR2-document cde cesoir, een rijke eigenaar die een enorm huis had omringd door zeer groene gazons + zwembad. ..etc midden in de woestijn!! en ook het wanbeheer van het waterverbruik in Las Vegas, waar de "rijken" de waterbronnen van de hele regio zullen uitputten om het spektakel van de miljoenen sukkels die daarheen "reizen" te bevredigen... wat een domheid. :onheil:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 05/01/07, 01:16

goede avond, :frons: Verdomme, ik realiseer me net dat ik het gemist heb! Ik had vanavond een vergadering en de videorecorder was defect door een EDF-overspanning :onheil:
is er een site om de show te bekijken? Dankjewel
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!


http://maison-en-paille.blogspot.fr/

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 276-gasten