Stirling Twinbird koelkast

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
netshaman
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 532
Inschrijving: 15/11/08, 12:57
x 2

Stirling Twinbird koelkast




par netshaman » 03/05/11, 15:08

Dat is het, ik heb het gevonden!
De beroemde Coleman-koelkast met stirlingmotor die niet meer werd gedaan, nou, hij wordt nog steeds vervaardigd, maar door het Japanse merk Twinbird.

http://fpsc.twinbird.jp/en/products_app ... l#portable

Hij ziet eruit als twee druppels water voor zijn "broer";)

Tot -40 ° C!
Gebruikt helium als gas.
Alle technische gegevens staan ​​op de PDF-links op de site.
Werkt op 12 volt.
Het scheurt!

: Mrgreen:


Bewerken: CTS distribueert het in Frankrijk.

http://www.cts-ec.com/demandeinfos/index.html
0 x
Benedict
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 09/06/20, 09:08

Re: Stirling Twinbird koelkast




par Benedict » 09/06/20, 09:53

Salut!
we zijn de bouw aan het afronden van een huis dat niet is aangesloten op het elektriciteitsnet, we hebben drie kw fotovoltaïsche panelen en we gaan op weg naar een windturbine van dezelfde waarde; de ​​opslag zal gebeuren door batterijen en misschien een voorraad perslucht We zullen ook thermische zonne-energie hebben.
Ik zou graag een koelkast willen vinden die het Stirling-systeem gebruikt en ik versta geen Engels (laat staan ​​Japans).
Is er enige hoop?
dank u
Benedict
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Stirling Twinbird koelkast




par izentrop » 09/06/20, 11:28

Hallo,
Benoît schrijft:Is er enige hoop?
Ja als u het zelf wilt bouwen of als een vriezer van € 25, - 2000 bij u past : Wink: http://fpsc.twinbird.jp/products/list.php
0 x
Benedict
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 09/06/20, 09:08

Re: Stirling Twinbird koelkast




par Benedict » 11/06/20, 09:23

nee, mijn vriendin dreigt ontslagen te worden als ik haar deze prijs aanbied, dus er zou nog steeds zelfproductie zijn, is er een gids te vinden?
0 x
Bardal
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 509
Inschrijving: 01/07/16, 10:41
Plaats: En 56 45
x 198

Re: Stirling Twinbird koelkast




par Bardal » 11/06/20, 17:15

Benoît schrijft:nee, mijn vriendin dreigt ontslagen te worden als ik haar deze prijs aanbied, dus er zou nog steeds zelfproductie zijn, is er een gids te vinden?

Maar 2000 € is niet duur, voor zoiets spannends en nuttigs !!!

Als je blondine dat niet begrijpt, ruil haar dan in voor een vurige en gepassioneerde roodharige ...
Strilrling ...
0 x
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 586
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 312

Re: Stirling Twinbird koelkast




par Peter » 11/06/20, 19:48

Tenzij je gepassioneerd bent door stirling, 2000 ballen voor een koeler van 25 liter, was het een beetje duur.
Voor gebruik in de utiliteit zal een klassiek 12 V-compressormodel het werk veel goedkoper doen (430 € voor 35 l).
0 x
Benedict
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 09/06/20, 09:08

Re: Stirling Twinbird koelkast




par Benedict » 12/06/20, 09:22

"verandering van gras verheugt de ossen" met de stem van Ricet Barrier, het is nog beter, natuurlijk zou een roodharige een vuur zijn, niettemin, de blondine is mijn leven, het einde van haakjes.
Het is dus niet mijn taak om de portemonnee voorrang te geven, maar eerder een zekere bevordering van alternatieve oplossingen voor wat vervuilt. Een voorbeeld: we zijn al dertig jaar biologische boeren, ik realiseerde me dat we niet langer gebruik maakten van van diesel dat niet-biologische boeren en het schokte me, vier jaar lang gingen we onder levende dekking direct zaaien, we verminderden de diesel met 6 en de opbrengst met tien (aan de andere kant beginnen we de kevers te herzien. .) Ik verzette me tegen de adviseur van de kamer die wilde dat ik de schijven afspeelde om te resoweren en sindsdien innoveren we en testen we (ik geef mezelf tien jaar, er zijn er nog zes om te laten zien dat het reproduceerbaar is zonder falen).
Om terug te keren naar het Stirling, hetzelfde principe, om af te koelen (een luxe?) Zonder door de batterijen te hoeven gaan, alleen door een warmtebron te beheren, ben ik van mening dat het een doel is dat niet meer mag kosten dan een compressor die is aangesloten op een batterij.
Elk advies is dus welkom.
Dank u bij voorbaat
Benedict
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Stirling Twinbird koelkast




par izentrop » 12/06/20, 14:11

Hallo,
Als negatieve rendementen u niet storen: http://www.moteurstirling.com/froid.php
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 230-gasten