De grootste financiële crash in de geschiedenis zal plaatsvinden in 2019

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: De grootste financiële crash in de geschiedenis zal plaatsvinden in 2019




par Adrien (voormalig nico239) » 03/06/20, 16:02

GuyGadebois schreef:
Adrien (ex-nico239) schreef:Omdat we niet allemaal dood zijn aan het virus, zullen we allemaal sterven aan het economische virus. [/B]

Met de slim georganiseerde massamoord op de ouderen zullen ze echter veel geld besparen op de pensioenen! Misschien is dat zelfs de manier waarop ze de bonus voor gezondheidswerkers betalen...: Mrgreen:


Om te zien of we ooit de cijfers hebben
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: De grootste financiële crash in de geschiedenis zal plaatsvinden in 2019




par GuyGadebois » 03/06/20, 16:04

Adrien (ex-nico239) schreef:
GuyGadebois schreef:
Adrien (ex-nico239) schreef:Omdat we niet allemaal dood zijn aan het virus, zullen we allemaal sterven aan het economische virus. [/B]

Met de slim georganiseerde massamoord op de ouderen zullen ze echter veel geld besparen op de pensioenen! Misschien is dat zelfs de manier waarop ze de bonus voor gezondheidswerkers betalen...: Mrgreen:


Om te zien of we ooit de cijfers hebben

Bercy heeft ze! : Mrgreen:
Anders, daterend van 6/05 (angstaanjagend):
.....NB: Het hierboven weergegeven aantal sterfgevallen als gevolg van het coronavirus komt uitsluitend overeen met het aantal geregistreerde sterfgevallen in verpleeghuizen. Er wordt geen rekening gehouden met de duizenden verpleeghuisbewoners die stierven na hun overbrenging naar het ziekenhuis.

https://www.linternaute.com/actualite/g ... s-mougins/
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: De grootste financiële crash in de geschiedenis zal plaatsvinden in 2019




par Christophe » 05/06/20, 00:44

Een slip?

Coronavirus: de ECB hanteert een harde behandeling voor de eurozone

De Europese Centrale Bank heeft aangekondigd dat zij haar ‘pandemische noodprogramma’ met 600 miljard euro zal verhogen, wat zal worden toegevoegd aan de Er is al 1 miljard in het systeem geïnjecteerd financieel.


https://www.liberation.fr/planete/2020/ ... ro_1790333
0 x
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 588
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 313

Re: De grootste financiële crash in de geschiedenis zal plaatsvinden in 2019




par Peter » 05/06/20, 05:25

Dat is precies het, ze injecteren geld in de bodemloze put van de financiële sector en de mensen moeten gewoon met open mond sterven.
Ik was ook verbaasd toen ik advertenties hoorde voor aanbiedingen om auto's te kopen met 'tijdbom'-credits.
Het is dus heel duidelijk dat de EU geld gaat geven om de mensen te ketenen met kredieten die als subprimes in hun gezicht zullen ontploffen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: De grootste financiële crash in de geschiedenis zal plaatsvinden in 2019




par thibr » 13/07/20, 21:26

Is dit een relevante analyse?
: Mrgreen:

1 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: De grootste financiële crash in de geschiedenis zal plaatsvinden in 2019




par moinsdewatt » 14/07/20, 10:16

Thibr schreef:Is dit een relevante analyse?
: Mrgreen:


Waarom zegt hij dat vooral kleine spaarders momenteel naar de aandelenmarkt gaan?

En wie is deze man?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: De grootste financiële crash in de geschiedenis zal plaatsvinden in 2019




par Grelinette » 14/07/20, 11:15

moinsdewatt schreef:
Thibr schreef:Is dit een relevante analyse?
: Mrgreen:


Waarom zegt hij dat vooral kleine spaarders momenteel naar de aandelenmarkt gaan?

En wie is deze man?

Het is waar dat aan de ene kant de officiële koersen op hun laagst staan, en dat aan de andere kant alle grote media hun dagelijkse aankondigingen doen over de aandelenmarkt, de CAC40 en ander goed speculatief nieuws.
Verder merk ik op dat ik de afgelopen maanden nogal wat telefoontjes heb gekregen voor aanbiedingen op de aandelenmarkten (meestal is het isolatie voor €1, onderlinge verzekeraars en andere telefonische verkopers etc.).
Kortom, het is moeilijk te zeggen of de analyses van deze heer goed zijn, maar ze zijn wel geloofwaardig, ook al is het wederom een ​​‘samenzweringstheorie’ om, zoals hij uitlegt, het geld van het volk terug in de zakken te krijgen. van crisis.
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: De grootste financiële crash in de geschiedenis zal plaatsvinden in 2019




par thibr » 14/07/20, 11:55


Na een aanvankelijk duizelingwekkende daling en vervolgens een indrukwekkende comeback keren de aandelenmarkten terug naar een neerwaarts pad.
Deze “tweede golf” van de “CoronaCrash” is eenvoudigweg logisch gezien de ernst van de mondiale recessie die zich heeft voltrokken.
De voorbeelden van eerdere beurscrashes zijn leerzaam en laten ons zien dat de grootste voorzichtigheid geboden is.
En dit vooral omdat de effecten van de ‘morfine’ van centrale banken geleidelijk zullen vervagen.
Hoe zullen de mondiale aandelenmarkten de komende maanden evolueren? Wat zal de omvang zijn van de mondiale recessie en de gevolgen daarvan voor de markten? Wat moeten spaarders doen?
Educatieve antwoorden, met expliciete afbeeldingen en zonder taal in deze kolom
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: De grootste financiële crash in de geschiedenis zal plaatsvinden in 2019




par Christophe » 14/07/20, 14:36

De aantrekkingskracht van de winst op de aandelenmarkt en dus van het consumentisme en dus van de vervuiling is alles wat niet gedaan zou moeten worden...

Ik ben dus blij dat de coronacrisis nog lang niet voorbij is! En als je het niet leuk vindt, nou, ik ben nog blijer! : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: De grootste financiële crash in de geschiedenis zal plaatsvinden in 2019




par Adrien (voormalig nico239) » 14/07/20, 14:43

De aandelenmarkt zit vol met BEWEGINGEN ...
Een langzaam stijgende aandelenmarkt heeft geen interesse.

Maar een aandelenmarkt die snel stijgt of daalt, is winstgevend voor degenen die goed gokken.

Het is de volatiliteit die de charme van de aandelenmarkt maakt, een spel dat we niet mogen vergeten.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 202-gasten